trenurg Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hei, Jeg har en liten case : JEg har en 20 MBit linje inn til huset hvor jeg selv bor og leier ut en leilighet i kjelleren. Jeg vil gjerne dele ut noe trådløst internett kapasitet til leieboeren men ønsker å begrense den maksimale båndbredden han får tilgang til slik at han ikke "stjeler" all min kapasitet. Han kobler seg opp trådløst via en trådløs router som står i mitt hus. Finnes det noen måte å begrense dette på - alternativt finnes det en router / trådløst akksess punkt som har denne funksjonen innebygget ???? Takknemlig for alle svar :-) Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Du kan sette opp mOnowall som er meget effektivt,dett har en kompis av meg gjort til sin leieboer og fungerer. Lenke til kommentar
trenurg Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Glad for alle tips - men jeg er ute etter en løsning for oss som ikke er "data nerd" og som kjører det som 99% av resten av verden kjører - Windows..... Lenke til kommentar
Del Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ingen grunn til å bli frekk, ingen routere kjører windows, så enten du vil eller ikke må du nok forholde deg til andre OS. Det du er ute etter bør styres fra routeren, les her, og siden du har slik frykt for alternativer tror jeg du har godt av å finne ut litt selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå