RMBB Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har montert alarm på bilen min hos bilstereoexperten som gjorde en dårlig jobb forresten! Kabler var løse utenfro deksler og dekslene satt heller ikke orntlig festet! Men nå i det siste har den begynt og lage en slags pipelyd når jeg nermer meg den. Tre korte rare pip kommer. Dette har kommet oftere og oftere. Her om dagen satt jeg og ventet inne i bilen en stund og da låste plutselig alle dørene seg:S Noen som har vert borti lign3nde? Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Er vel et velkjent fenomen at defa-alarm begynner og leve sitt eget liv etterhvert.. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Ok, så det er ikke noe spesiell feil? Bare defa som er dritt?! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Nei, det er ikke fordi DEFA er noe dritt nødvendigvis. Det er som du skriver i første post, de gjør ikke en bra nok jobb når man innstallerer. Og de samme tendensene finner man dessverre også igjen på alle verksted som monterer slike ting, også orginalverkstedene som ettermonterer hengerfeste kontakter gjør ikke jobben skikkelig slik at man etter en stund vil få problemer. (Det kan variere alt fra lang til kort tid). Problemet er at man bruker slike tyvkoblinger/ hurtigkoblinger som man bare klipser på. I bestefall får man etter vært dårlig kontakt etter en tid, i væreste fall er det mer som blir ødelagt. Har opplevd at store deler av ledningsnett må skiftes/ erstattes som følge av kortslurninger i slike hurtigklips. Den beste måten å koble på alarmer og andre ting på til ledningsnettet (hvis man absolutt må) er å lodde fast ledningene og bruke krypestrømpe over loddingen. Man kan også bruke skjøtehylser eller flatstift/ rundstift. Pass da på at disse er med smeltelim, slik at man kan smelte dem sammen for å hindre fukt. Skal man måle strømmen i en bil, så prøv helst ikke å stikk hull på en ledning. Gjør man det så risikerer man at fukt trenger inn og man vil få problemer. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Stemmer... Får bare la det være og ta en kikk på det til våren da.. Fikk ikke lov og montere det selv da det ikke ville blitt godkjent da. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Men gå over koblingene selv, og gjør det skikkelig. Antar at du har godkjenningspapir på at det er montert. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Ja, det har jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå