Snusi Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har lagt opp et treningsproram og lurer på om noen kan kommentere det. Programmet er basert på en 3-splitt fra iform.no, med mine moderasjoner og en halvannen times instruksjonstime med en student (på 3. året) på idrettshøyskolen. Hun studerer fysiologi så regner med at hun vet hva hun driver med. Har trent i styrke i et halvt år 3 ganger i uken, da med en del maskiner. Alle basisøvelsene er nye, bortsett fra benkpress. Det gjelder også de resterende friøvelsene. Alle øvelser er 3 x 8-10 rep mandag: bryst, triceps, mage - Benkpress - Incline benkpress (for øvre del av brystet) - Smale dips triceps - Franskpress - Crunches u/vekter på ball i ribbevegg - Crunches m/vekter + vridning på decline skråbenk tirsdag: - Innebandy onsdag: rygg, biceps - Markløft (tar ikke denne mest på beina?) - Chins - Foroverbøyd roing med stang - Stående stangcurl Er det for lite med 1 øvelse på biceps? torsdag: - Intervalltrening fredag: bein, skuldre - Knebøy - Beinpress - Lårcurls - Stående tåhev - Sittende tåhev? - Militærpress - Sidehevninger helg: lett joggetur Er det nødvendig med to stk tåhev som gjør så og si det samme? Skulle noen ha innsigelser vil jeg gjerne at disse skal være begrunnet. Slik programmet mitt ser ut (med unntak av små justeringer) hadde jeg tenkt det skulle være en 6 ukers tid. Etter vet jeg ikke hva jeg skal kjøre, men hovedpoenget med antall reps og antall set jeg kjører nå (3x8-10) er å få inn teknikken riktig. Jeg har søkt på politihøyskolen og har da en del mål og nå. Når opptaket er vet jeg ikke før neste uke. For best poengsum skal man for eks ta 18 x 60 kg i benk (jeg tar 6 x 60), stillestående 2,80m (jeg hopper 3m), chins x 18 (jeg tar 11). Fyr løs! .S Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har du ikke løftet mark før? isåfall da merker du at du trener korsryggen ganske bra, men teknikk er alfa og omega... Onsdag synts det er lite med 1 øvelse på biceps ja, har du tilgang til cabel cross kan du kjøre Bjørnecurl, den øvelsen merker ihvertfall jeg at tar rimelig bra, peacher curl kan du også ta om du ikke har svake håndledd, er visstnok en håndleddkiller de luxe den z-stanga Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Har du ikke løftet mark før? isåfall da merker du at du trener korsryggen ganske bra, men teknikk er alfa og omega... Onsdag synts det er lite med 1 øvelse på biceps ja, har du tilgang til cabel cross kan du kjøre Bjørnecurl, den øvelsen merker ihvertfall jeg at tar rimelig bra, peacher curl kan du også ta om du ikke har svake håndledd, er visstnok en håndleddkiller de luxe den z-stanga Har ikke hatt markløft, nei. Så tar det rolig på den og på stående roing (det er vel de to i mitt prog som tar mest på nedre del av ryggen?). Hva er denne bjørnecurl? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 du har ikke tatt markløft før nei teknikken der MÅ læres ellers så kan korsryggen din ta kvelden... foroverbøydroing aka latroing tar naturlig nok på latsa, eller vingene dine, altså den øverste delen av ryggen din.. bjørnecurl er når man sitter i cabelcrossen på en benk med ryggen opp nesten i 90 grader, har armene i flexe posisjon og drar håndtakene inn mot hodet, pass på å ikke bøy armene for mye fremover, det er juks har somregel en bak som holder armene bakover hvis det er tunge sett jeg kjører Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Har fått instruksjon i markløft en gang og da ganske detaljert. Tar en gang i morgen uten å hjelp, men om en uke igjen ber jeg om at en instruktør ser på teknikken. Takk for bjørnetipset forresten Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 det er bra mark er en veldig bra øvelse synts da jeg, merker lenge etterpå at man har trent digg følelse bjørnetipset ja hehe, synts den øvelsen funker fjell ihvertfall, men er vel litt individuelt, Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ser ikke noe problem med 1 øvelse på biceps, men hvis du vil kan du godt legge til en til. Vil du ha store armer er det imidlertid baseøvelser som gjelder, isolasjon blir bare for å finpusse og er egentlig ikke noe å bry seg særlig om før man eventuelt har noen år under belte. Selv trener jeg maks 1-2sett isolasjon på biceps i uka. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Ser ikke noe problem med 1 øvelse på biceps, men hvis du vil kan du godt legge til en til. Vil du ha store armer er det imidlertid baseøvelser som gjelder, isolasjon blir bare for å finpusse og er egentlig ikke noe å bry seg særlig om før man eventuelt har noen år under belte. Selv trener jeg maks 1-2sett isolasjon på biceps i uka. Får se hvordan det blir med biceps, skal prøve med litt frem med bjørn og preachercurl. Akkurat nå har jeg sittende og stående tåhev for å ta leggene. Meg bekjent tar de helt likt, så er det unødvendig med begge to? Er det noen andre øvelser som jeg kan bruke? Har noen en guide til å finne ut 1RM i benk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå