Gå til innhold

Anbefaling av program til ripping av musikk

Trina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, kan noen hjelpe meg å anbefale hvilke program jeg skal rippemusikk og importere musikk slik at jeg kan få navnet til sangene med som tekst når jeg lager med en audiocd?

Håper på hjelp.

Hvis du skal rippe fra en vanlig CD, må du tillate at programmet henter informasjon om sangene fra nettet, siden den informasjonen ikke ligger i sangene på CDen. Jeg bruker iTunes, og det gjør dette automatisk. Det går an i Windows Media Player også, men jeg vet ikke om den gjør det som standard eller om du må forandre på innstillinger.

Lenke til kommentar
Hei, kan noen hjelpe meg å anbefale hvilke program jeg skal rippemusikk og importere musikk slik at jeg kan få navnet til sangene med som tekst når jeg lager med en audiocd?

Håper på hjelp.

Hvis du skal rippe fra en vanlig CD, må du tillate at programmet henter informasjon om sangene fra nettet, siden den informasjonen ikke ligger i sangene på CDen. Jeg bruker iTunes, og det gjør dette automatisk. Det går an i Windows Media Player også, men jeg vet ikke om den gjør det som standard eller om du må forandre på innstillinger.

Beklager jeg er litt dårlig å forklare meg. Men jeg håper på hjelp til et program som jeg kan bruke når jeg da har musikk inne på pc og ønsker å brenne en ny audiocd og at denne blir brent med navnene på sangene. Vet ikke hvilke program jeg skal bruke. Jeg har brukt itunes, men da blir det bare track 01, track 02, osv. på den audiocd jeg lagde selv om jeg har inkludert at det skal være med tekst. En jeg kjenner sa at itunes var slik når jeg brukte wav slik at det ikke skulle bli bedre plass på cden???

Lenke til kommentar

Hvis du brenner en audio cd, vil sangene som regel stå som "Track01.cda" etc.

og musikken vil blir dekodet til PCM wave data og lagt på CD-en som en audio CD, forskjellen på audio cd og data cd har med feilkorrigering å gjøre.

Noen brennere støtter å legge med informasjon (kalt CD-text) som forteller om innholdet, dette vil ofte bli ignorert av spillere som Windows Media Player og eldre standalone spillere.

Hvis spilleren du skal bruke det på støtter MP3, så kan du like godt bruke det, dersom iTunes bruker mp3, noe jeg tviler på.

Jeg bruker andre programmer en wmp eller itunes for å brenne CD-er, da begge er helt ubrukelige til formålet, og iTunes er helt ubrukelig over hele linja.

Nero Burning Rom er et ypperlig verktøy til å brenne CD-er, og den tar med CD-text.

Når det gjelder wav og slikt, kan det lønne seg å sette seg litt inn i hvordan digitallyd fungerer, og ikke bare høre på hva vennene dine prøver å fortelle deg, for hvis du ikke vet hva de mener, hjelper det lite.

Lenke til kommentar
Hvis du brenner en audio cd, vil sangene som regel stå som "Track01.cda" etc.

og musikken vil blir dekodet til PCM wave data og lagt på CD-en som en audio CD, forskjellen på audio cd og data cd har med feilkorrigering å gjøre.

Noen brennere støtter å legge med informasjon (kalt CD-text) som forteller om innholdet, dette vil ofte bli ignorert av spillere som Windows Media Player og eldre standalone spillere.

Hvis spilleren du skal bruke det på støtter MP3, så kan du like godt bruke det, dersom iTunes bruker mp3, noe jeg tviler på.

Jeg bruker andre programmer en wmp eller itunes for å brenne CD-er, da begge er helt ubrukelige til formålet, og iTunes er helt ubrukelig over hele linja.

Nero Burning Rom er et ypperlig verktøy til å brenne CD-er, og den tar med CD-text.

Når det gjelder wav og slikt, kan det lønne seg å sette seg litt inn i hvordan digitallyd fungerer, og ikke bare høre på hva vennene dine prøver å fortelle deg, for hvis du ikke vet hva de mener, hjelper det lite.

Tusen takk, jeg skal prøve Nero Burning Rom. Jeg trodde at det var Wav jeg måtte velge som format når jeg skal brenne cden i vanlig cd-spiller? Gi meg gjerne enkle tips på format for jeg synes ikke det er enkelt enda jeg prøver å søke på forum. Der jeg underviser i aerobic har de vanlig cd-spiller. Har du et tips hvordan jeg kan overføre alle sangene som er lagt inn i itunes til Nero?

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg vil tro det er enklest i Windows Media Player. I siste versjon trykker du på Ripp knappen. Rett "under" den kommer det en pil. Klikk på den, og velg Flere Alternativer. Her kan du velge format, eventuelt bitrate (hvor mye informasjon som blir med). Tror Windows Media Player automatisk laster ned informasjon fra internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...