kimare Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Da ser det ut til at jeg må ha nytt batteri på vår Passat 2001-modell. Er det et spesielt merke man bør se etter (evt ikke se etter). Hva bør det koste? Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Da ser det ut til at jeg må ha nytt batteri på vår Passat 2001-modell. Er det et spesielt merke man bør se etter (evt ikke se etter). Hva bør det koste? Sist NAF/Motor testet batterier ble Sønnak/Exide Maxxima 900 klar vinner på ytelse med Optima Red top på en god 2. plass. Hvis man også ser på pris kom Euroglobe veldig godt ut av det. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Exide Sønnak for alle penga! Innad-handel i landet = mer penger i kassa. Horten er batteribyen i Norge! Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hold deg unna Biltema batteriene! Samme hjelder Biltema vindusviskere... NOE DRITT!! Skraper på ruta mi og greier... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Vi bruker sønnak, euroglobe og scanbrit batterier hos oss... Alt funker helt greit. Aldri noe tull. Batteri til passat ligger vel rundt en 800 til en tusen lapp sånn sirkus.. Da får du et bra batteri! Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hold deg unna Biltema batteriene! Samme hjelder Biltema vindusviskere... NOE DRITT!! Skraper på ruta mi og greier... Mulig du har fått feilproduserte pussere, så du burde bytte å klage på skaden de har gjort. Sverget selv til Bosch(eller hvordan det skrives), men prøvde ved en tilfeldighet biltemapusserne for noen år siden og siden ikke brukt annet. Disse er vel så bra som Bosch og til langt under halve prisen. Riktig nok går ikke bilen mer enn ca 40.000 i året(i all slags vær), så da duger kanskje alt(bytter hver høst). Men til mitt bruk er dette topp pussere Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Har aldri fått riper i ruta av Biltema-batteriene.. Seriøst: På Pris/ytelse kommer Biltema-batteriene bra ut i tester. Har derfor det i de bilene hvor jeg bare trenger et billig, men bra batteri. I bilen jeg bruker til daglig, og som jeg gjerne vil ha start på i -30 når jeg har dårlig tid til jobb og alt det der har jeg et noe dyrere Sønnak Exxide. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hold deg unna Biltema batteriene! Samme hjelder Biltema vindusviskere... NOE DRITT!! Skraper på ruta mi og greier... Mulig du har fått feilproduserte pussere, så du burde bytte å klage på skaden de har gjort. Sverget selv til Bosch(eller hvordan det skrives), men prøvde ved en tilfeldighet biltemapusserne for noen år siden og siden ikke brukt annet. Disse er vel så bra som Bosch og til langt under halve prisen. Riktig nok går ikke bilen mer enn ca 40.000 i året(i all slags vær), så da duger kanskje alt(bytter hver høst). Men til mitt bruk er dette topp pussere Selve gummien på dem løsner å dermed kommer metallet eller nå hva det er frem og skraper opp og ned på ruta.. faren min hadde også biltema sine. Disse løsnet og ble liggende vrengt på ruta og det var ikke første gang. Hold dem til Bosch. Biltema sine er kanskje billigere, men når du må skifte rute og vindusviskere 2 ganger i året så kan det ikke sammenlignes... Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Både biltema viskere og batterier er til å anbefale. Du/dere må ha fått feilvarer siden det var så mye problemer med det Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Tipper du kjøpte de kjipeste viskerbladene Audiguy? Men uansett har jeg aldri hørt noen klager på Biltema sine viskerblader. De har jo derimot kommet veldig godt ut i mange tester. Biltemabatteriene har jo også fått mye skrøyt. Tidligere (Kanskje nå og, men det vet jeg ikke) var det jo Varta som produserte disse. I vanlig sør-norsk vær tror jeg disse batteriene er mer en gode nok Les mer om Biltemas vindusviskere i Motor.no's artikkel om Penger å spare på deler Endret 9. februar 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Biltema var tomme for batterier til Passat. Dermed endte jeg oppmed Sønnak som kostet 200 mer, begge var 62 Ah. Takk for hjelpen. Her er forresten Motors test av startbatterier: Endret 9. februar 2008 av kimare Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Min erfaring er at biltema-viskerblader slites fortere enn f.eks Bosch, men at Bosch-bladene koster 3-10 ganger mer i innkjøp, slik at Biltema-varianten er bedre dersom man gidder å bytte oftere. Imidlertid har jeg nå kjørt lenge med et sett Valeo-viskere som jeg kjøpte på bilXtra. Disse har holdt lengre enn bosch-blader jeg har prøvd tidligere, og kostet ikke mye mer enn Biltema-blader. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Min erfaring er at biltema-viskerblader slites fortere enn f.eks Bosch, men at Bosch-bladene koster 3-10 ganger mer i innkjøp, slik at Biltema-varianten er bedre dersom man gidder å bytte oftere.Imidlertid har jeg nå kjørt lenge med et sett Valeo-viskere som jeg kjøpte på bilXtra. Disse har holdt lengre enn bosch-blader jeg har prøvd tidligere, og kostet ikke mye mer enn Biltema-blader. Hvilke blader gjelder dette? Biltema har jo 3 forskjellige "klasser". De billigste kjipeste, noen litt bedre som er vannavisende, og de beste som er aerodynamisk utformet + litt annet snadder. Vi slir egentlig litt off-topic, men-men Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Ja, fryktelig off-topic.. Men interessant tema da Med biltema-viskere, og biltema-varer generelt har jeg inntrykk av at de har varer som kommer i to varianter - billig med dårlig kvalitet, og noe dyrere med bedre kvalitet. Det er sikkert de billige viskerbladene jeg har testet, for de andre jeg har funnet der har kostet like mye som viskerblader fra andre butikker, og da er det jo ikke noe spesielt poeng i å handle på Biltema.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Ja, fryktelig off-topic.. Men interessant tema da Med biltema-viskere, og biltema-varer generelt har jeg inntrykk av at de har varer som kommer i to varianter - billig med dårlig kvalitet, og noe dyrere med bedre kvalitet. Det er sikkert de billige viskerbladene jeg har testet, for de andre jeg har funnet der har kostet like mye som viskerblader fra andre butikker, og da er det jo ikke noe spesielt poeng i å handle på Biltema.. Ja, enig i dette med mye bra, men også mye dårlig. Men dyre viskerblader hos Biltema kan jo være for alt jeg vet bedre en billige viskerblader fra Bosch eller andre anerkjente leverandører. For alt jeg vet kan disse dyre bladene være produsert av anerkjente merker. (Noe som også er ganske sannsynlig) Endret 9. februar 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Tror det er den billigste typen viskerblad vi bruker(men litt usikker). Men er veldig nøye med å skrape ruta fri for is og sjekke at pusserne ikke har fryst fast, da dette blir rene torturen for pusserne uansett type. Siden tråden allerede er litt avsporet så kan jeg nevne at jeg har dårlig erfaring med et bits-set de har(med 10 års garanti). Har nok hatt det rundt 1 år og kun brukt til hobby bruk, men noen av bitsene er utslitt. Mener selv jeg har brukt det på riktig måt. Har noen gamle Geilo trekkere som er gode som nye selv etter mye røff bruk,. Hadde også en 21 pipe som sprakk, så her måtte Kamasa gjøre jobben. Mulig pipa var feilprodusert, men er litt begrenset hva en gidder å gjøre med en ting som koster 30-40,- i innkjøp. Så på verktøy er jeg usikker på om jeg vil gjøre så store investeringer på hos Biltema. Men sikkert noen som har andre erfaringer. Er litt spennende og artige disse "Biltema diskusjonene" Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Er litt spennende og artige disse "Biltema diskusjonene" Burde egentlig vært en egen tråd slik at vi får diskutert og delt erfaringer. Omtrent alle tråder hvor Biltema blir tatt opp, sporer av på lik linje med denne. Etter det jeg har hørt, er produsenten av 10års-verktøyet Würth. Noe som i og for seg ikke er så ille. Skal dog ikke si dette for sikkert, men det er hva jeg har hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå