stigkors Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Heisann! Har nylig anskaffet dette kortet og lurer på hvorfor i helvete jeg ikke får video opp på tv? Dvs, jeg kan se desktopen og alt jeg gjør på tv-skjermen, men når jeg spiller av video, dvs avi-filer i dette tilfellet er det bare en svart firkant på tv-en der hvor det vises film på pc-monitoren. ugh?!? Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Har akkurat det samme problem, bare på prosjektoren! Media Player og nesten alle andre spiller viser svart boks. BSPlayer funker dog. Kan tenke meg til at det da er noe med drivere/directx eller noe. 9000 pro funket feilfritt. Anyone? Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Dersom du ikke allerede har gjort det, bør du innstallere control-panel for kortet og prøve deg litt frem med innstillingene der. Har nettopp testet ut forskjellige settings på dette selv med samme kortet, og jeg fikk ved et tilfelle svart firkant istedet for videobilde. Husker desverre ikke hvilken setting som forårsaket dette.. Andy Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 _Tror_ det har noe med å gjøre at på disse kortene kan du kjøre vanlig oppløsning på skjermen og samtidig tv-ut. Det betyr at skjermen kjører kanskje 85hz og tv'n på 60hz. Derfor kan den ikke vise på begge samtidig.(?) En løsning er ivertfall å 'klone' bildet, slik at du ser det samme på begge skjermene (og samme refreshrate) Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 control-panel? Er det ATI Control Panel? Kommer det med driverne eller er det i Catalyst-pakken eller hva. Hvordan kan jeg synce refresh rate med tv'n? Et eget tool? Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 control-panel? Er det ATI Control Panel? Kommer det med driverne eller er det i Catalyst-pakken eller hva. Hvordan kan jeg synce refresh rate med tv'n? Et eget tool? Jepp! ATI Control Panel kan lastes ned fra www.ati.com, er ikke en del av Catalyst. Du trenger ikke noe eget tool for å endre refresh rate etc. alt gjøres via CP. Andy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå