wolfen2 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Hei Noen som vet om program som automatisk starter la oss si "counterstrike server" ved heng/krasj/stopp ? Windows har en variant men jeg vil ikke bruke windows til mitt program. Jeg bruker forresten kun denne : http://cdimage.debian.org/debian-cd/4.0_r2...386-netinst.iso og mitt program + ssh. Endret 7. februar 2008 av wolfen2 Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 hlds/steam har en automatisk funksjon som gjør at serveren restartes ved krasj osv. Husker dessverre ikke i hodet hva innstillingen var. Lenke til kommentar
wolfen2 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg vil helst ha ett frittstående program som gjør den jobben. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Kan du ikke bare lage et script da? F.eks noe slikt start.sh : #!/bin/bash ./navn-på-program-som-startes if [ "$?" -ne "0" ]; then echo "Terminert med feil!" echo "Starter på nytt..." ./start.sh exit 1 fi echo "Terminert normalt" exit 0 Hvis programmet terminerer unormalt, ved kræsj etc, så vil scriptet starte på nytt, og dermed starte programmet på nytt også. Hvis programmet termineres normalt (dvs, avsluttes av bruker), vil scriptet avslutte også. Endret 8. februar 2008 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
wolfen2 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Høres ut som noe vi må teste... Takker og bukker. Lenke til kommentar
wolfen2 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Ett problem.. nå starter programmet opp dobbelt opp... noen måter å fikse dette slik at det kun er ett program som starter og ikke 2 av samme program. Endret 28. mai 2008 av wolfen2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå