Gå til innhold

Unreal 2 til Linux

whoi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det jeg mente var jo at jeg håpet at UT2, ikke UT2003 kom til linux fordi at jeg visste at UT2003 var for linux.

Problemet ligger jo hos distroen i mitt tilfelle da :-(

Det blir U2 i såfall :wink:

UT2 er jo UT2003. Blir litt forvirrende med de forkortelsene.

Lenke til kommentar
hva er vitsen å spille på linux? ser det bare ikke...

Du mener bortsett fra at jeg får bedre ytelse i linux? Trolle kan du gjøre andre steder.

Ja! absolutt bedre ytelse i Linux enn Windows greier å levere

ett lite eksempel på noe jeg testet for en stund siden..

slengte inn Mandrake 8.2 (dual boot med Win2K) på en Dual P3-933 maskin med 768Mb SDRam og ett GF2 GTS med 32Mb ram og la inn siste driverene fra Nvidia (kompilerte koden og installerte, ikke noe prekompilert installasjonspakke) og testa Q3Arena med pointrelease 1.27 (Quake motoren var ikke SMP enabla, dvs r_smp var 0) og tok en timedemo.

linux'en freste seg gjennom demo'n med 118fps mens windows installasjonen på den akkurat samme umodifiserte hardwaren med akkurat samme versionsnummeret på grafikkdriveren og Q3Arena 1.27 greidde bare 106 fps.

det er hele 12 fps mer i linux installasjonen.. er en del det på ett så begrenset maskinvare/grafikkkort.

en annen sak var Warcraft3 når den kom ut, man kunne ta en no-cd cracka windows installasjon av W3 og stappe den inn i en linux installasjon med en korrekt oppsett installasjon av Wine (is not an emulator) og faktisk kjøre spillet 100% gjennom Wine i Linux. tester viste også at W3 i linux faktisk gikk bedre enn native W3 i Windows..

Linux er faktisk ikke så dumt, bare synd at så få spillutviklere tenker på linux når dem lager ett nytt spill. har flere spill vore tilgjengelig i linux når dem ble sluppet på markedet så tror jeg nok at flere faktisk hadde byttet fra windows til linux.. :)

Lenke til kommentar

Ja linux er en utmerket spillplatform! Spiller RTCW med Winex uten problemer, med veldig god ytelse, alle andre spill går som regel bra (ja, CS og faktisk) Savner flere spill portet til Linux.

Og er det ikke "Free as in free speech, not as in free beer", så det og påstå at vi "linux-nerder" må ha alt gratis er bare vissvass.... Vi er bare så heldige at meget mye BRA programvare faktisk er "gratis"

Lenke til kommentar

Hva?! Der ser du, det har jeg ikke fått med meg, men når jeg har kjøpt Windows versjonen blir det vel litt dumt og punge ut dobbelt for og skaffe Linux versjonen? Hvor i så fall finner jeg noen som gir ut Linux versjonen? Går jo veldig bra med Winex og, så noen krise er det jo ikke.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet så er UT2003 og U2 omtrent samme spillet, samme grafikkmotor osv. Eneste forskjellen er at Ut2003 er multiplayer only, mens U2 er singleplayer only. Så det burde ikke være noe problem å få U2 til linux.

godt mulig at det er samme motor, men grafikken i unreal 2 er om mulig enda bedre enn i ut2003. i tillegg er det mye artige våpen osv. som hadde vært gøy i multiplayer. f.eks. svart hull gunnern.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet så er UT2003 og U2 omtrent samme spillet, samme grafikkmotor osv. Eneste forskjellen er at Ut2003 er multiplayer only, mens U2 er singleplayer only. Så det burde ikke være noe problem å få U2 til linux.

godt mulig at det er samme motor, men grafikken i unreal 2 er om mulig enda bedre enn i ut2003. i tillegg er det mye artige våpen osv. som hadde vært gøy i multiplayer. f.eks. svart hull gunnern.

Grunnen til at Unreal 2 og UT2003 er litt forskjellige er jo delvis at de er laget av forskjellige firmaer (Epic står for UT2003, mens Legend lagde Unreal 2), og delvis at i et multiplayer-spill må man kanskje slappe litt av med detaljene. Man har jo større muligheter i singleplayer-spill fordi kravene til FPS ikke er like store der. Men motoren er nesten akkurat lik.

Og en linux-versjon hadde vært fint ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...