foenix Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg lurte på om det er mulig å bruke usb kabel til å koble sammen 2 pcér i nettverk eller om det kun er mulig med nettverkskabel? Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg lurte på om det er mulig å bruke usb kabel til å koble sammen 2 pcér i nettverk eller om det kun er mulig med nettverkskabel? Litt usikker på om det kun går med USB kabel mellom begge PCer. Men jeg tror hvert fall at det skal kunne gå med en USB hub. Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg lurte på om det er mulig å bruke usb kabel til å koble sammen 2 pcér i nettverk eller om det kun er mulig med nettverkskabel? Litt usikker på om det kun går med USB kabel mellom begge PCer. Men jeg tror hvert fall at det skal kunne gå med en USB hub. Nei, det går ikkje med en kabel. USB er host-klient-arkitektur, og du må derfor ha ein elektronisk krins som opptrer som to klienter/slaver med kommunikasjonsmulighet mellom seg. Det er stortsett dyrare enn å kjøpe to billige nettverkskort (50,- pr stk), tregare, og mykje dårlegare støtta i forskjellige OS. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Går nok ikke med USB alene....... Firewire funker om du har 2 slike porter, men kabelen koster litt.... Endret 7. februar 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Finnes egne usb til usb kabler som nevt her men er nok enklere å kjøpe nettverkskort og bruke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå