Gå til innhold

9800 Serien til Nvidia

Anbefalte innlegg

Oki, har ikke så mye peiling på skjermkort som visse andre, men forstår det sånn at nvidia geforce 9800 serien skal slippes i løpet av februar, noen som kan bekrefte dette?

Hva er så nytt med denne serien? Har et 8600gt som jeg selger til helgen, har fått kjøper osv:p, så neste uke vil gamle 7900gs så i pcen, derfor lurte jeg på om det var verdt å vente istedenfor å kjøpe 8800gt(x|ultra)/(sli med gt) nå?

Noen som gidder kjapt å forklare hva jeg burde se etter når jeg skal kjøpe skjermkort?

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du kjøpe skjermkort nå med det første, kjøper du ATI HD3870 x2.

Bedre og billigere enn ultra/gtx/2x GT i sli.

Støtter denne. Det blir spennende å se an hvordan de nye kortene til nvidia vil gjøre det, men "det kommer alltid noe nytt", så ikke nøl for mye om du virkelig vil ha et nytt kort ;)

Lenke til kommentar

Det anbefaler jeg ikke. Hvor god ytelsen er vil variere fra spill til spill, det er langt i fra alle spill som skalerer bra med Crossfire.

Må man ha et grafikkort nå så vil jeg heller anbefale et brukt 8800GTX eller nytt 8800GT 512.

Lenke til kommentar

Det anbefaler jeg ikke. Hvor god ytelsen er vil variere fra spill til spill, det er langt i fra alle spill som skalerer bra med Crossfire.

Må man ha et grafikkort nå så vil jeg heller anbefale et brukt 8800GTX eller nytt 8800GT 512.

Mange kloke ord der Raptor, men jeg har sett at 3870x2 slår stort sett alle Geforce8800 kortene i 1vs1, men på en annen side har jeg også sett at det har blitt slått. Kan finne en rekke tester med alle kortene her.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Raptor her. 3870x2 sliter mye med umodne driver. Dette fører til at mange nye spill går en del treigere med nye 3870x2 faktisk. og tester viser at i mange tilfeller så er et enkelt 8800gt kort en del bedre enn 3870x2. Jeg hadde kjøpt 2stk 8800GT,det er det beste valget i dag (mest ytelse per krone) + gode drivere.

Endret av scopexxx
Lenke til kommentar

Mange kloke ord der Raptor, men jeg har sett at 3870x2 slår stort sett alle Geforce8800 kortene i 1vs1, men på en annen side har jeg også sett at det har blitt slått. Kan finne en rekke tester med alle kortene her.

Greier 2 8800gt crysis med 1280*1024 på gode instillinger? Vil ikke 8800gt være utdatert om noen måneder?

Lenke til kommentar

Tester av noen spill her fra Anandtech:http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3209&p=1

Da jeg anser Anandtech som seriøse,synes jeg HD3870 x2 gjør det bra på denne testen.

Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt to stk 8800GT nå selv om de scorer bra.Det betyr også et hovedkort med et kranglete nforce chipset.

Edit:3D-player var raskere enn meg.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Jada, det skal klare Crysis fint.

Jeg har et gammelt 7800GTX kort, sammen med Q6600, 8gb ram osv. og kjører alt på high i Crysis i 1280x1024.

og fps´en din ligger på???

Kjører helt smooth, med unntak av et og annet hakk i ny og ne, men dette går ikke an å komme bort fra.

Lenke til kommentar
Jada, det skal klare Crysis fint.

Jeg har et gammelt 7800GTX kort, sammen med Q6600, 8gb ram osv. og kjører alt på high i Crysis i 1280x1024.

og fps´en din ligger på???

Kjører helt smooth, med unntak av et og annet hakk i ny og ne, men dette går ikke an å komme bort fra.

og "smooth" vil si??? :whistle:

Lenke til kommentar
Greia med Crysis er at det ikke hakker/lagger, det bare går "sakte" i motsetning til mange andre spill som kan bli veldig hakkette om FPSen faller langt ned. Noen lar seg ikke irritere over at det går "saktere", mens andre må ha høy FPS. :)

Ok :!: takk for forklaringen..ved nærmere ettertanke stemmer det nok ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...