Gå til innhold

Ekstern disk, kan flytte filer, men ikke slette dem


J@9

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bygd meg en ekstern disk her.

Husker ikke helt hvilket merke det er på den.

Men det er ihvertfall en 2,5" ide disk, i et 2,5" diskkabinett jeg kjøpte billig på ebay.

 

Men har fått et helt merkelig problem på den..

Jeg kan legge til filer, overskrive filer og flytte filer ifra den, men om jeg prøver å slette ei fil rett ifra den så er det helt umulig.

Men om jeg f.eks flytter fila til skrivebordet så kan den slettes med en gang.

 

Noen forslag til hva som kan være feil?

 

Dette problemet begynte helt plutselig i går, og det har ikke forsvunnet av seg selv igjen.

Har hatt denne disken i noen uker, siden jeg tenkte jeg skulle bruke den sammen med programmet "MojoPac", men så viste det seg at dette programmet trenger mye forbedring før det passer for meg.

Så da tenkte jeg at jeg heller skulle bruke til å ha noen få filer og programmer på, som alltid er kjekt å ha lett tilgjenglig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det programmet gjør er å "emulere" et windows xp miljø.. sånn at jeg kan legge inn mine egne programmer osv på disken, og plugge den inn i en annen pc, som kjører xp, for så å få opp mitt eget skrivebord med mine programmer.

 

Det er noe av det samme som "U3" programmet.

 

PepsiCo:

Jeg finner ikke noe sikkerhets innstillinger der du ber meg om å lete.

Men veit jeg har vært inne på noe sånt før, men husker ikke åssen jeg kom dit i farten.

Lenke til kommentar

Hmm.. den fanen der har ikke jeg :hmm:

post-21188-1202452964_thumb.jpg

 

*edit*

Fant ut av det, "Bruk enkel fildeling" sto på.. så nå har jeg sikkerhets fanen :p

Da skal jeg nok finne ut av det :)

Takker!

 

**

Eller ikke.. alle tilatelser var avkrysset, men jeg kunne alikevel trykke på "bruk" knappen, og da jobba PC-en ei stund.

Men jeg får enda ikke sletta filer/mapper på disken.. så om jeg ikke finner ut av detta snart så trur jeg at jeg flytter akt ut av disken og formaterer den.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Har SP2 og jeg har vel det meste av oppdateringer, er lenge siden jeg har vært på microsoft update, for jeg har lenge hatt planer om re-install av xp.

Men automatiske oppdateringer er aktivert.

 

Men trur det er feil på disken.. for når jeg prøvde å flytte alt av filer ut av den, så ville den ikke flytte dem først, ikke noe skjedde liksom.

Så jeg kobla den fra og til igjen, prøvde på nytt, fikk ut litt av den, så stoppa det.

Kobla den fra igjen, fikk beskjed om forsinka skriving mislyktes eller noe sånt.

Men når jeg da kobla den til igjen så fikk jeg ikke tilgang til mappa med filene i.

Men,men.. har alt liggende på server'n/spredt litt på nettverket.

Så nå gjenstår det bare å bytte disk i kabinettet og få over filene igjen.

 

Og til slutt kjøre disk test på den andre disken, for jeg får ikke formatert den en gang.

 

PS, har også testa den på en bærbar her, null tilgang der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...