Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ikke mulig å slå av kupèvifte på Audi A4?

Agrifull

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Audi A4 Avant 1998 modell med klimaanlegg. Det som jeg lurer på er om det ikke er mulig å slå av kupèviften. Når jeg trykker på pluss og minus tastene under displayet til høyre reguleres turtallet noe, men det er ikke mulig å slå den helt av. Selv på laveste nivå blåser den ganske kraftig og bråker noe. Det står i instruksjonsboken at anlegget kobler seg ut om man trykker minus med vifteturtallet på det laveste trinnet. Når jeg trykker på minus når vifteturtallet er på det laveste trinnet øker turtallet på viften igjen.

Er det ikke mulig å slå av viften?

Er det riktig at den bråker en del selv på laveste nivå(bare susing ikke ulyd)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gå ann og slå det helt av. Det gjøres som du sier ved og skru ned farta på vifta helt... Skal bli helt mørkt når du slår det av.

Høres ut som om klimakontrolleren din er defekt. Bytter en sånn en innimellom. (klimakontrolleren er hele den boksen som du stiller vifta og tempraturen på)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Det blir ikke mørkt nei, så da får jeg snakke med selger igjen. Har kjøpt den hos Audi forhandler og 3 måneders garantien gjelder fortsatt. Har nevnt problemet for selger tidligere men ble avfeid med at det ikke er nødvendig å slå den av fordi det er alltid viktig å få frisk luft inn i kupèen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...