Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen som har erfaring med p-ring?


Gjest Anonym#

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym#

Jeg lurte da på om noen på dette forumet har erfaring med p-ring? Jeg tenkte å prøve ut dette fordi jeg ikke er fornøyd med de p-pille merkene jeg har prøvd, og for å slippe og huske på noe hver dag.

Så hvis noen har noe erfaring med det, gode eller vonde så vil jeg gjerne høre om det :)

 

(Sorry hvis det alt er tatt opp i en annen tråd).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukervennlig

P-ringen er en liten plastikkring som skal settes direkte inn i vagina. Her skal den sitte i tre uker og skille ut hormoner. Deretter skal kvinnen være uten i en uke. I denne uken kommer menstruasjonen. Deretter settes en ny P-ring på plass.

 

De aller fleste kvinnene som deltok i studiet synes at det gikk greit å bruke P-ringen. Prevensjonsmiddelet settes på plass av kvinnen selv. Så mange som 90 % ville anbefale andre å prøve den.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd den og det var ikke noe for meg, kanskje fordi jeg har bakover-vendt livmor, den "passet ikke" der inne dvs den ville ikke holde seg på plass.

Det er jo en ok ting å prøve,en enkel og grei type prevensjon og lett å fjerne/slutte å bruke om en ikke trives med det. Lykke til.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...