Wrangle Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Ja, da var tiden kommet for et nytt år og nye pc-komponenter, men i år har jeg fått slite for penga..bare omvendt pengestrøm! Kjøpte et MSI K9MM-V MOBO med et VIA K8M800 chipset. Også AMD Athlon X2 5600+ og ny ram ble kjøpt inn. Alt kompatibelt med hverandre, MEN det står spesifikt på nettsidene til MSI at det trengs BIOS versjon 1.5 for å være kompatibel med min CPU. Så da måtte man jo begynne å lese på hvordan man skulle flashe BIOS, noe jeg har gjort før, men som gikk litt mer smertefritt. Jeg har ikke en floppy, CDROM står som 1.ste valg BOOT disk. Jeg har laget meg en BOOT cd, med filene AWFLASH.exe, W7312VMS.150. Nå har jeg kommet så langt i prossesen at jeg har laget meg en boot disk og har kjørt AwardFlash. Men når jeg skriver inn navnet på BIOS fila i AWFL står det Unsufficient memory. Der står jeg stuck nå da. Er det noen der ute som kan hjelpe? Endret 7. februar 2008 av Wrangle Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hvordan har du laget den bootCD'en? Hvilken DOS oppsett har du brukt? Mulig problemet er at du har et oppsett som gir for lite ledig RAM i DOS. Den enkleste DOS oppsettet får man ved å formatere en floppy i XP. Det kan bli mye bryderi når man skal spare 80 kr på en diskettstasjon. Lenke til kommentar
Wrangle Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Hvordan har du laget den bootCD'en? Hvilken DOS oppsett har du brukt?Mulig problemet er at du har et oppsett som gir for lite ledig RAM i DOS. Den enkleste DOS oppsettet får man ved å formatere en floppy i XP. Det kan bli mye bryderi når man skal spare 80 kr på en diskettstasjon. Hei, klarte å oppdatere BIOSen, var bare feil på bootdisken. Men nå er det med det problemet at skjermen går svart etter en stund. Åpna IE og da stoppet musa mi (skjermbilde frøs) og maskina jobbet litt før skjermen gikk svart. maskinen er fortsatt på, den jobber litt. Må slå av og på igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå