KjellSpell Skrevet 8. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2008 Da var jeg hjemme etter å ha sett den, veldig god film. Har nesten lyst å se den en gang til.(Men vi så de første 5 minutene med en svart strek i miten, og bildet var på hodet, klikka litt for "prosjektoren" til kinoen, så kan være derfor jeg har lyst å se den en gang til) Anbefales av meg. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 Etter å ha sett den på colosseum igår så satt jeg igjen med en utrolig ettersmak. Cloverfield er out of scale. Men må si at det var litt 'easy come easy go' film.. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 Sinnsykt bra film . Anbefaler den på det sterkeste . Lenke til kommentar
dizzled Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Filmen er altfor kort etter min mening, jeg ville likt om den hadde vært litt lengre (jeg liker lange filmer, mye handling ol.) Jeg synes filmen var veldig bra, likte vinklinga på hele filmen veldig godt. Den videotape-vinkelen gjør så hele filmen virker ekte, og dette liker jeg. Likte ikke de altfor "utenomjordiske romvesnene", men de lagde filmen bra selv om det var litt for sci-fi (og jeg liker sci-fi) Anbefaler denne til absolutt alle. Edit: Er jo begrenset hvor mye plass man har på en videotape Du sier noe der xD Endret 9. februar 2008 av dizzled Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 Filmen er altfor kort etter min mening, jeg ville likt om den hadde vært litt lengre (jeg liker lange filmer, mye handling ol.) Er jo begrenset hvor mye plass man har på en videotape . Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) I handlinga bruker de SD-kort, ikke tape... Arr, begynner å bli forviret her men imdb.com sier dette: The movie is exactly the length of a DV Tape and a sub-plot is established by showing bits and pieces of video previously recorded on the tape that is being recorded over., mens noen andre sier at det er et kamera mad SD-kort.(kilde) http://imdb.com/media/rm1761384704/tt1060277 vs. http://imdb.com/media/rm1912379648/tt1060277 Endret 9. februar 2008 av CissaM Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Woo! Drit bra film! Har ikke ord! Øyvind: Det er ETT stort monster, men som slipper ned mange små. Personen på bildet er infisert etter ett bitt av de "mindre" og blir slaktet av soldater. (tror jeg, eller så sprengte kroppen på et eller annet vis) Noe dere ikke kan unngå: Dette er en Nokia sponset film... Nokia , Nokia og atter Nokia overalt Spørsmål: Ble ikke noe av det de filmet på tapen? i.o.m at du så litt av gamle filmen der hver gang han skulle spole tilbake.. -_- Så kan hende at jason ikke spolte tilbake også skrev over filmen. <- Da burde dem vel egentlig ha fått melding om at taåen var slutt? Endret 9. februar 2008 av ThomasT-93 Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 Så filmen i går, likte den godt. Men klarte ikke helt å få med meg hva som skjedde med Marlena. Sprengte hun eller ble hun slaktet av soldatene? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 Scenen skjedde så altfor fort.. :S Men i og med at hu begunte å blø overalt og ut av øynene og sånt kan det hende at hu sprengte? Noe jeg savnet i filmen: en Slutt tekst som forklarer f.eks når tapen ble funnet osv, og hva som skjedde senere.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Synes slutten var kul. Den var litt sånn "WTF?!" akkurat når filmen var slutt, men man fikk jo svar på mye i teksten i begynnelsen av filmen. Regner med monsteret ble drept, sånn hammer-greier er rimelig heftige saker. Endret 9. februar 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Ja, var vel det som drepte Rob og Hu andre. (hammer down'en) Kjipt da, ødelegge et av verdens største og beste byer Endret 9. februar 2008 av ThomasT-93 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 I handlinga bruker de SD-kort, ikke tape... Arr, begynner å bli forviret her men imdb.com sier dette: The movie is exactly the length of a DV Tape and a sub-plot is established by showing bits and pieces of video previously recorded on the tape that is being recorded over., mens noen andre sier at det er et kamera mad SD-kort.(kilde) http://imdb.com/media/rm1761384704/tt1060277 vs. http://imdb.com/media/rm1912379648/tt1060277 Det må ha vært en tape siden man så litt fra det som var filmet før på den samme tapen . Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 Heilt konge at enkelte her slipper små spoilers Lenke til kommentar
Jochi Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 Det stod SD kort i selve filmen. Helt i begynnelsen, så presenterte militæret tapen "Cloverfield" og sa hvilket medie, dato og resten husker jeg ikke helt. Men jeg er veldig sikker på at det var SD kort, noe som er litt rart. Forstod ikke helt det med hoppingen i filmen, viss ikke ... Kanskje det var de som fant filmen satte sammen alle de små klippene. Er ikke sikker på hvordan det kameraet fungerte da, men jeg er sikker på at den lagrer i klipp. PS: Bra film Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Så filmen i går, likte den godt. Men klarte ikke helt å få med meg hva som skjedde med Marlena. Sprengte hun eller ble hun slaktet av soldatene? Rett før hun "sprengte" så kom de bærende på en type/dame på en båre som hadde blitt bitt, der var det bare ett stort hull i magen...nesten ala Alien, men bare mye større. Så tror nok hun "sprengte", eller monsteret kom ut av kroppen... Ellers en bra film, litt skuffet, fortjener ikke mer enn 8/10, max.... litt for lik Blair Witch Project....etter min mening, eller i alle fall konseptet. Greit at handlinger foregår i en storby og ikke langt ute i skogen, men mye likt her.... Likevel, hadde vel blitt noe slikt når folk filmer de siste timene i livet sitt, og vet at de skal dø mot slutten... Endret 9. februar 2008 av myhken2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) For oss som ikke har sett filmen, så trenger dere ikke å komme med spoilere. Mulig noen ikke vil vite hva som skjedde med damen, og vil heller være uvitende å bli overrasket når de ser filmen. Greit at man kan la være å lese tråden før man har sett filmen, men enkelte vil nok titte innom uansett. Så litt varsom kan man være. Endret 9. februar 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 9. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Hun blir jo bit i tunnelen av de små, så når de kommer frem til soldatene så, begynner hun å blø ut av øynene, og da skriker folk "hun er smitet(ikke smitet, men samme betydning, var et ord på I husker jeg rett) da kommer to folk med drakter på seg å får henne inn i et slags telt, og vips BANG! hun sprengte. Slik jeg fikk det med meg... EDIT: Ang. SD-kort/tape saken: Senere i filmen spør Rob, om han har skiftet tape også... Endret 9. februar 2008 av CissaM Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 10. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2008 Tja - Dette er en film jeg virkelig ble engasjert i, ikke et sekund av filmen kjedet meg det minste, det var nervepirrende action og en følelse av total uvitenhet igjennom hele filmen - Må sees på kino. Denne filmen går klart til tops på min Top 5 Liste, som ellers består av: Lord of War, Black Snake Moan, Kill Bill, Reservoir Dogs. Og for de som har sett filmen og vil vite mer: Monstret døde ikke ved Hammer-down. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2008 Og for de som har sett filmen og vil vite mer: Monstret døde ikke ved Hammer-down. Hva skjedde med det da? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 10. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2008 Og for de som har sett filmen og vil vite mer: Monstret døde ikke ved Hammer-down. Åssen kan du vite det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg