El-Morty Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hva mener du er tidenes beste politi-thriller? 'Bullit' med Steve McQueen er min favoritt. Filmen er realistisk, musikken er komponert av Lalo Schifrin, knallgode skuespillere (McQueen, Robert Duvall, Robert Vaughn), historiens beste biljakt, rå actionsekvenser og ikke minst et kjempebra plott! Se den! Lenke til kommentar
CrowaX Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hmm, er biljakten i San Francisco? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Tja, mye bra å velge mellom, men føler Heat stikker av med hedersprisen. I utgangspunktet en klassisk "cop vs robber" opplegg, men det er så mye i den filmen som hever den over alt annet. Michael Mann's fantastiske regi, flotte visuelle stil og hans øye for selv den minste detalj gjør mye. Dessuten har man en hel rekke flotte karakter, fremhevet av ekselente skuespillere (med DeNiro, Pacino og Kilmer i spissen) som gir filmen et menneskelig aspekt som er sjeldent for sjangeren. Og hvem kan vel glemme de utrolige actionssekvensene? Da har jeg spesielt slutten og det legendariske bankranet i tankene. Alt i alt en av de beste filmene noensinne som har blitt konstruert av oss mennesker. Lenke til kommentar
El-Morty Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Hmm, er biljakten i San Francisco? Det er den, ja Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Jeg, som CollectTheCheck, syns at Heat topper lista når det kommer til denne sjangeren. Den filmen har liksom noe ekstra Endret 7. februar 2008 av Bakke Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 -Memories of Murder (2003) - Helt klart min favoritt innen sjangeren. Kan minne litt om Se7en, spesielt med tanke på den dystre atmosfæren. Men den inneholder en del mer humor. -In the Heat of the Night (1967) - Nokså gammel film, men den holder seg jævlig bra. Hadde det ikke vært for bildekvalitet, så kunne man nesten tro den var laget på 2000-tallet. Svært god dialog og skuespill. Spesielt av Rod Steiger. -JFK (1991) - Filmen om Kennedy konspirasjonsteorien. Nuff said. -"Death Note" (2006) - Anime-serie med den perfekte katt og mus historien. En av de smarteste manusene jeg har vært borti. Det finnes også to filmer som baserer seg første sesong av serien, og de er også ganske gode. Men serien er helt spektakulær. Andre gode: -The Fugitive (1993) -Infernal Affairs (2002) -Rising Sun (1993) -Se7en (1995) -Angel Heart (1987) Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Serpico og The French Connection bør vel nevnes her.. Endret 8. februar 2008 av TomJ Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Er enig at Bullit er bra, men thriller følelse fikk jeg aldri da jeg såg den. Må si at HEAT ligger på toppen av min "politi-thriller" favoritter. Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 "Memories of murder" som allerede nevnt ved siden av "Manhunter" Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 'Bullit' med Steve McQueen er min favoritt. Filmen er realistisk, musikken er komponert av Lalo Schifrin, knallgode skuespillere (McQueen, Robert Duvall, Robert Vaughn), historiens beste biljakt, rå actionsekvenser og ikke minst et kjempebra plott! Se den! Det som gjør den litt ekstra kul er at Steve McQueen kjører sjøl. Det at han treffer den postkassa var et uhell, det gikk for fort. Film lages rett og slett ikke sånn lengre. (På en måte så er det synd, men på en annen måte så er det ikke så stor risiko for å lemleste seg selv med dagens CGI). Pokker! I det jeg begynte å skrive innlegget hadde jeg en knallgod film på tunga men den forsvant. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Se7en er min favoritt, men Heat er close. Lenke til kommentar
nosync Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 The Usual Suspects, hands down! :love: Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 ikke oversakende sier jeg også HEAT Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Å nevne Infernal Affairs uten å nevne The Departed er som å nevne LA Takedown uten å nevne Heat. The Departed er uten tvil den mest spennende, mest nervepirrende politithrilleren noensinne. Rollebesetningen er den beste jeg har sett siden Reservoir Dogs, og humoren gjør den bare enda mer elskbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå