bentyman Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg har en Packard Bell 1200 plus skanner som jeg er forsåvidt fornøyd med. Men jeg sliter litt med å skanne reflektive cover. For eksempel Blu-Ray cover for bidrag til dvd-profiler. Mange av disse coverne har sølvkant nederst og øverst, noe som resulterer i enten hvit, eller grå, alt etter som hvordan man justerer instillingene. Jeg har brukt å legge coverne i lamineringslommer, for å unngå at det som er sølv blir hvit, men det ender opp som grått, noe som blir godtatt i dvdprofiler, siden at de fleste vet hvor vanskelig det er å skanne slikt materiale. Men er det noen av dere guruer som har tips slik at skanningen blir realistisk, slik at det som er sølv blir sølv? Finnes det skannere på markedet som takler dette, eller er dette programvare relatert? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Sølv og gull (reflektivt) er vel så godt som umulig å skanne inn med riktig farge, bruker en Canon 9900 (tidl. toppmodell) flatbed og er ikke snakk om å klare å skanne slikt. Eneste jeg vet som virker er å avfotografere det, da blir det korrekt, men krever bla. stativ og jevn belysning, samt et kamera med bra optikk:) Lenke til kommentar
bentyman Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg vet, men det må da være måte på hva slags utstyr man må skaffe for å skanne et cover da Holder meg til at det blir litt grått jeg, å gjør det beste utav det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå