olebrann3 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hei skal se tre filmer i særemne før torsdag 14 februar, tenkte å se Vilmark og Fritt Vilt og en til men vet ikke den siste. Den må være nordisk og en grøsser noen ideer? Samtidig skal jeg sammeligne alle disse tre filmene jeg ser og skrive sjangertrekk for norsk grøss og litt om norsk grøss vist noen har noe som kunne hjelpe eller noe noen mener burde være med så tar jeg dette i mot med STOR takk.. MVH Ole-Kristian elev siste år på VGS Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Er det ikke en gammel norsk "skrekkfilm" som heter "de dødes tjern" eller noe sånt? edit: eller det er kanskje ikke skrekk/grøsser allikevel... Edit nr2: Rovdyr går vel på kino enda? Endret 7. februar 2008 av daruu Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 de dødes kjern skal vel være ganske skullem grøsser, men da for mange år siden. skremte kansje bestemor, men vil si rovdyr passer bedre. blir vel store forskjeller om du skal ta en eldgammel film mot 2m nyere, så tror rovdyr måtte være mer innenfor dagens skrekk/grøsser og best o sammenligne med de 2 andre. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ta den gamle filmen da vel. De dødes tjern eller Døden på Oslo S (?). Dette blir læreren mye mer imponert over enn hvis du tar Rovdyr som kom akkurat ut samt ikke har fått den beste mottagelsen i norsk presse etter mitt skjønnn.. Lykke til med særemnet Jo mer vinklet du får det, jo mer spesielt, desto bedre karakter Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Hodet over vannet må jo være en god kandidat Og insomnia? Har ikke sett den norske versjonen av denne, men begge filmene har det jo blitt laget amerikanske varianter av. Om du ser både de norske og engelske kan du jo kanskje skrive litt om det og i særemnet ditt. Endret 8. februar 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Døden på Oslo S er vel strengt tatt ikke en grøsser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå