Gjest medlem-105082 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Er nok mange "pc folk", som også har konsoll, og foretrekker PC som hovedformat. Jeg har 360, men vil fortsatt ha GTA IV på PC, da jeg foretrekker det. Det er også det jeg kommer til å skaffe GTA IV til. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Er nok mange "pc folk", som også har konsoll, og foretrekker PC som hovedformat. Jeg har 360, men vil fortsatt ha GTA IV på PC, da jeg foretrekker det. Det er også det jeg kommer til å skaffe GTA IV til. Ja, tenker det samme, har og har hatt endel konsoller oppigjennom tidene, men i det øyeblikket PC blir et greit alternativ, så benytter jeg meg av den (PC-utgave, og/eller skikkelige emulator). AtW Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Samma om det blir feitere versjon så har jeg allerede spilt spillet, og det var helt greit spill i mine øyner...Da slipper jeg å kjøpe ny pc for AC eller den saks skyld crysis! Assassins Creed 2 må imponere mer en 1ern for jeg skal kjøpe AC2 Spillet er bra dem første timene men etter det er det veldigt repretivt og det med att det kommer sutrende konsollfolk hva gjør dere pc folk og kommer til konsolldelen og whiner "får ikke GTA IV" vil se hva GTA IV krever til pc når det kommer... sikkert værre krav en Crysis og Assassins Creed... Du vet vell ikke helt hvordan et spill optimaliseres, gjør du vell? Det er overhode ingen grunn til at Assassin's Creed til PC skal ha disse sinnssvake systemkravene. Vi snakker bare en elendig portering og optimalisering jobb av UbiSoft, det virker som de rett og slett vil slippe spillet til PC så fort så mulig, så de har ikke tatt seg til tid å optimalisere noe som helst. Hadde de brukt et par måneder til, så kunne systemkravene sunket drastisk. Rockstar bruker gjerne 1år på å portere og optimalisere PC-utgaven av Grand Theft Auto spillene, og derfor ender de opp med helt greie systemkrav når de kommer Her snakker vi ikke at konsoll er bedre / kraftigere enn PC, her snakker vi rett og slett om at utvikleren har gjort en ELENDIG jobb med å portere spillet over til PC. Det er ikke noe ved Assassin's Creed som tilsier at det skal kreve så sinnssykt mye, til tross for at PC-utgaven skal ha bedre teksturer enn konsollutgaven. Crysis var heller ikke spesielt godt optimalisert, og derfor krevde det nok en smule mer av maskinen enn det strengt tatt burde. Men hvorfor skal Assassin's Creed kreve det samme som Crysis? Hvorfor i allverden skal det ha høyere minimumskrav? Det er rett og slett fordi UbiSoft har gjort en elendig jobb.. Akkurat som alle de elendige PlayStation3 porteringene vi fikk se ifjor, det var ingen grunn til at PlayStation3 spillene som led av dårlig ytelse skulle ha dette, og Xbox360 spillene ikke. Det var rett og slett fordi utvikleren av spillene ikke gadd å optimalisere spillene til PlayStation3 godt nok. Det er kun det vi snakker om her, optimalisering. Og her har UbiSoft stresset noe vannvittig for å få spillet til PC fortest mulig, og de har resultert i en ufattelig dårlig optimalisering av spillet til / for PC. Akkurat som om FarCry2 skulle bli en like dårlig portering over til konsoll, da hadde det jo knapt gått rundt i det hele tatt Alt handler om god og dårlige portering og optimalisering Lenke til kommentar
Lockslay Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Kunne vært interessant å se hva som så best ut av Konsoll-versjonen og en Pc-versjon. Blir teit å sammenligne med Crysis, siden det spillet ikke finnes på konsoll. Det gjør derimot AC! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Kunne vært interessant å se hva som så best ut av Konsoll-versjonen og en Pc-versjon. Blir teit å sammenligne med Crysis, siden det spillet ikke finnes på konsoll. Det gjør derimot AC! Alle crossplattformspill som finnes til begge formater nå ser jo bedre ut på PC, (og det er jo noen å ta av), dette blir neppe annerledes. AtW Lenke til kommentar
Lockslay Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 tenkte mest pga. av at AC er et av de spillene som har best grafikk på konsoll Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Igjen den idiotprioriteringen om at ting skal komme til konsoll først og så til PC. Jaja, de har i alle fall lagt til en bonus som unnskyldning ja for ein idiotisk prioritering, lansere til platformene man faktisk tener penger på og lage spill til..5,25 mill så langt har vel AC solg til konsoll, på pc..ska me tippe 100k.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Er nok sant det som du sier der ja, pengene ligger heilt klart i konsoll. Endret 7. februar 2008 av Mala Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Igjen den idiotprioriteringen om at ting skal komme til konsoll først og så til PC. Jaja, de har i alle fall lagt til en bonus som unnskyldning ja for ein idiotisk prioritering, lansere til platformene man faktisk tener penger på og lage spill til..5,25 mill så langt har vel AC solg til konsoll, på pc..ska me tippe 100k.. Tja, det er nå litt begge deler, i europa selger PC bra, i norge er jo feks de spillene som selger best til PC. AtW tenkte mest pga. av at AC er et av de spillene som har best grafikk på konsoll Har neppe nok å si, i mellomtiden (dvs siden tidligere cross-plattformspill), så har PC-hardware blitt dobbelt så kraftig. AtW Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Igjen den idiotprioriteringen om at ting skal komme til konsoll først og så til PC. Jaja, de har i alle fall lagt til en bonus som unnskyldning Det er nok dessverre på grunn av all piratkopiering (ikke det at det skal mye til for å få til dette til Xbox360 heller), men de tjener mye mer på konsollspill. Derfor mann spår at om produsentene ikke finner en god måte å få stoppet piratkopieringen på så vil snart alle PC-spill være online og mmo spill. Utrolig trist er det, men det er ikke så mye vi kan gjøre dessverre. Men om de kjører taktikken "lansere på konsoll først, og PC noen måneder etterpå med litt ekstra snacks og forbedret grafikk", så klager ikke jeg Men de må jo helt klart gjøre en bedre porteringsjobb enn UbiSoft presterer med Assassin's Creed, ellers blir det bare idioti. Det var jo fordelen med den tiden hvor spill kom til PC først, for det er gjerne lettere å portere fra PC til konsoll, enn fra konsoll til PC Jeg trodde egentlig aldri at UbiSoft skulle prestere enn så elendig optimaliseringsjobb som de har klart med Assassin's Creed Kunne vært interessant å se hva som så best ut av Konsoll-versjonen og en Pc-versjon. Blir teit å sammenligne med Crysis, siden det spillet ikke finnes på konsoll. Det gjør derimot AC! Det er vell ikke noe å lure på engang. Assassin's Creed skal jo få bedre teksturer på PC-utgaven. Så da kan det umulig se dårligere ut En PC har da også alltid mulighet for høyere oppløsning, anti-aliasing, anisotropic filtering osv Jeg har vell til gode å se et spill som er til både PC og konsoll, hvor grafikken ser bedre ut på konsollen Dog har vi noen idiotiske utviklere som Electronic Arts, som har to forskjellige "team" som utvikler Fifa spillene sine for eksempel. Hvor det ene teamet utvikler spillet til "eldre konsoller" (som alltid ender opp med ræva grafikk, et helt ræva spill i det hele og store egentlig), og et annet team som utvikler det til "next-gen" konsoller. Og av en sinnssvak grunn satte de teamet for "eldre konsoller" til å utvikle PC-utgaven også. Som gjorde at Fifa08 kanskje ble det dårligste Fifa spillet jeg har sett til PC på lenge. Godt at vi har PES Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Igjen den idiotprioriteringen om at ting skal komme til konsoll først og så til PC. Jaja, de har i alle fall lagt til en bonus som unnskyldning Det er nok dessverre på grunn av all piratkopiering (ikke det at det skal mye til for å få til dette til Xbox360 heller), men de tjener mye mer på konsollspill. Derfor mann spår at om produsentene ikke finner en god måte å få stoppet piratkopieringen på så vil snart alle PC-spill være online og mmo spill. Utrolig trist er det, men det er ikke så mye vi kan gjøre dessverre. PC-spillenes død har vært spådd i over et tiår nå, tror neppe de får rett denne gangen heller, om noe så tror jeg heller på en standarisering av spillplatformer (les PC). Videre selger PC bedre enn mange konsoller, og dårligere enn noen, dvs PC selger som en moddels god konsoll. De tjener ikke mer på å gi det ut på en gitt konsoll enn de tjener på å gi det ut på PC (ihvertfall ikke i salg), og det er ikke akkurat som om det er like mye å jobb å lage til flere konsoller som til en. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg