Dzeko Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Hei. Jeg har problemer med LIVE. Jeg kan laste ned en demo eller spille online max 30 min, og så disconnecter det. Jeg har GET modem, telio bredbåndstelefoni og Jensen Scandinavia NL610 router. LIVE disconnecter uansett om PC er på eller ikke. Har ingen problemer med nettet på PCn. Jeg ringte Xbox Live kundeservice igår, og sa hva problemet var. De anbefalte meg og først koble til direkte fra modemet, uten å koble opp til router eller noe. Jeg gjorde det, og spilte uten noen problemer i ca 1 time. De sa at hvis det kom til å funke at jeg måtte åpne to porter. Tror det var UDP88 og TCP3330. Han fyrn sa han ikke visste åssn man gjorde det, og at jeg måtte prøve å finne ut av det selv. Jeg gikk inn på www.portforward.com og klikka meg frem til routern min. Her: http://www.portforward.com/english/routers.../NL610index.htm Deretter trykka jeg på XBOX 360 Live: http://www.portforward.com/english/routers...ox_Live_360.htm Men på starten av den guiden står det at jeg må skaffe meg Statisk IP adresse, og jeg synes egentlig at guiden virka litt tungvint og risky: http://www.portforward.com/networking/staticip.htm Derfor bare åpna jeg de to portene uten å skaffe meg statisk IP. Jeg prøvde å spille da, men samme disconection problemet. Så jeg lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg med dette. Gjerne litt info om statisk IP adresse, og kanskje en guide på norsk hadde vært fint. Takker på forhånd. Endret 7. februar 2008 av EdinhoBIH Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Annbefaler deg å finne ut hilken IP xboxen har og IKKE sette denne på manuel i xboxn, la den stå på auto! Bare finn ut IP og åpne porter til den IPen på Routeren din. Du finner IPen til xboxn under system bladen og network eller noe sånt. Grunnen til at du bør sette IP på auto er at når den står på manuel henger ikke xboxen helt med og du må da ta en "test connection" før du kan logge inn. Det ble ihvertfall slik til meg. Så kan det jo være lurt å sjekke om det er den samme IPen hele tiden, eller om den har endret seg. Jeg gjorde det på denne måten ihvertfall, og det funker som bare juling. IPen har ikke endret seg og alt er bare fryd og gammen Endret 7. februar 2008 av mX Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Takk for svar, men det fungerte ikke for meg. Jeg fiksa statisk IP nå, men det funka ikke det heller. Åpna de to portene Xbox service sa jeg skulle... Begynner å gi opp det her nå ass. Lenke til kommentar
Tomne Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Prøvd å åpne både udp og tcp på begge? både 3330 og 88 (Husker ikke om det er de rette tallene)? Vet ikke hva det har å si, men det fungerte i hvertfall hos meg. Jeg har satt manuell ip, og har ikke noe prob med det. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 JEG FIKSA DET! Isteden for å koble Xboxen med routeren, kobla jeg den heller opp til bredbåndstelefoni boxen...Så tok jeg PCn via routeren. FUNKER FETT:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå