Etaten Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har kjøpt meg en st 1gb med ekstra minne til lappisen min, men blir ikke helt klok på hvor mye jeg må skru opp under for å komme til.. Sikkert fordi jeg er overtrøtt etter vakt i natt og burde legge meg til å sove. Men kanskje noen kloke hoder her vil kunne bistå meg slik at når jeg våkner så har dere skrevet her og gitt meg svaret? Maskinen er en Fujitsu Siemens Amilo XI-1546.. Har sjekket ut med cpu-z at det er en stk 1 gb fra før og en ledig slot, men hvor i all verden komme til?? Krysser fingrene ... natta......... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 en del FSC-maskiner har en eller begge minnebrikker under tastaturet... Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Bumper denne litt i håp om at noen har ett konkret svar på mitt spm Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 en del FSC-maskiner har en eller begge minnebrikker under tastaturet... I tillegg til at det skal gå minimum 24 timer mellom hver bump (og maks to per tråd) jfr. retningslinjene, quoter jeg meg selv her da det ikke virker som om du faktisk sjekket om minnebrikkene lå under tastaturet (hvilket de GJØR hvis du ikke finner begge under en luke på undersiden). Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 en del FSC-maskiner har en eller begge minnebrikker under tastaturet... I tillegg til at det skal gå minimum 24 timer mellom hver bump (og maks to per tråd) jfr. retningslinjene, quoter jeg meg selv her da det ikke virker som om du faktisk sjekket om minnebrikkene lå under tastaturet (hvilket de GJØR hvis du ikke finner begge under en luke på undersiden). Hehe.. Det var da voldsomt til forklaringer på retningslinjene.. Jeg bumpet jo ike akkurat etter en halvtime, menmen... Noen tips om hvordan komme til under tastaturet da for jeg har faktisk prøvd å finne ut av det,men uten hell.. Lenke til kommentar
tvamp Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 ...Noen tips om hvordan komme til under tastaturet da for jeg har faktisk prøvd å finne ut av det,men uten hell.. Når jeg satte inn ekstra RAM på fruens Amilo-et-eller-annet, så var jeg akkurat i samme situasjon. Etter en del søking fant jeg løsningen: Amilo-forum Evt direkte til pdf-dokumentet: Remove keyboard Lykke til Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 ...Noen tips om hvordan komme til under tastaturet da for jeg har faktisk prøvd å finne ut av det,men uten hell.. Når jeg satte inn ekstra RAM på fruens Amilo-et-eller-annet, så var jeg akkurat i samme situasjon. Etter en del søking fant jeg løsningen: Amilo-forum Evt direkte til pdf-dokumentet: Remove keyboard Lykke til Takker for svar.. Skal titte litt på det foruamet, samt sjekke ut dette om at rammen ligger under tastaturet på denne modellen også Lenke til kommentar
anordne Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 ...Noen tips om hvordan komme til under tastaturet da for jeg har faktisk prøvd å finne ut av det,men uten hell.. Når jeg satte inn ekstra RAM på fruens Amilo-et-eller-annet, så var jeg akkurat i samme situasjon. Etter en del søking fant jeg løsningen: Amilo-forum Evt direkte til pdf-dokumentet: Remove keyboard Lykke til Takker for svar.. Skal titte litt på det foruamet, samt sjekke ut dette om at rammen ligger under tastaturet på denne modellen også har samme maskinen selv og du må inn på hovedkortet fra undersiden. Ca 8 skruer pluss en ekstra lang en. ram slotene finner du ganske nøyaktig i midten av maskinen. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 ...Noen tips om hvordan komme til under tastaturet da for jeg har faktisk prøvd å finne ut av det,men uten hell.. Når jeg satte inn ekstra RAM på fruens Amilo-et-eller-annet, så var jeg akkurat i samme situasjon. Etter en del søking fant jeg løsningen: Amilo-forum Evt direkte til pdf-dokumentet: Remove keyboard Lykke til Takker for svar.. Skal titte litt på det foruamet, samt sjekke ut dette om at rammen ligger under tastaturet på denne modellen også har samme maskinen selv og du må inn på hovedkortet fra undersiden. Ca 8 skruer pluss en ekstra lang en. ram slotene finner du ganske nøyaktig i midten av maskinen. Lenke til kommentar
Laffers Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 enkelt og greit. det er det store lokket på undersiden. mange skruer. der kommer du til å skifte cpu, gpu , 1 hdd og ram Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) ...Noen tips om hvordan komme til under tastaturet da for jeg har faktisk prøvd å finne ut av det,men uten hell.. Når jeg satte inn ekstra RAM på fruens Amilo-et-eller-annet, så var jeg akkurat i samme situasjon. Etter en del søking fant jeg løsningen: Amilo-forum Evt direkte til pdf-dokumentet: Remove keyboard Lykke til Takker for svar.. Skal titte litt på det foruamet, samt sjekke ut dette om at rammen ligger under tastaturet på denne modellen også har samme maskinen selv og du må inn på hovedkortet fra undersiden. Ca 8 skruer pluss en ekstra lang en. ram slotene finner du ganske nøyaktig i midten av maskinen. Hei.. Er dette overkommelig selv, eller er det å anbefale å bruke en 2-300 kr på hos en eller annen datasjappe? Tenker på risikoen på å ødelegge noe... Så det er det store dekselet hvor bl.a. "subwooferen" (hehe) ligger.. Er det det dekslet som skal skrues opp? Endret 8. februar 2008 av Etaten Lenke til kommentar
anordne Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ja deksel som er rundt sub ja(ikke mange bærbare som har det). Og nei det er ikke verd å la noen andre ta betalt og bruke lang tid på dette. Det er fort gjort og ikke vanskelig. Det meste av utstyret ligger under kjøle elementer og fester bare ram du kommer veldig enkelt til. Du må værtfall se inni maskinen før du går til lokale forhandler. Har montert ram under tastatur på andre bærbare og det tar mye mer knot enn på xi1546. Kjør på! Går nok veldig bra! Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Får prøve meg i morra da, for det er noe rødvin på gang i kveld.. Tror nok det er en dårlig kombo med små skruer og slikt.. takk for hjelpen folkens.. kommer tilbake med resultatene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå