Astralnoise Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Sånn skulle det egentlig vært med trygd også. Kan du ikke norsk, har du ikke KRAV på arbeidsledighetstrygd. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Sånn skulle det egentlig vært med trygd også. Kan du ikke norsk, har du ikke KRAV på arbeidsledighetstrygd. Og hva er liksom den logiske sammenhengen du ser der? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Sånn skulle det egentlig vært med trygd også. Kan du ikke norsk, har du ikke KRAV på arbeidsledighetstrygd. Og hva er liksom den logiske sammenhengen du ser der? Enorme besparelser Det er vel ganske vanskelig få seg en jobb uten å kunne norsk? Om noen er så lite interessert i å tilpasse seg det norske samfunnet, og i å få seg en jobb at de ikke gidder lære seg norsk synes ikke jeg vi skal sy puter under armene deres. Endret 7. februar 2008 av sony123 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 I dag har alle innvandrere lov til å stemme i lokalvalg om de har bodd i Norge i mer enn tre år. Om denne loven går igjennom vil en bestemt gruppe innvandrere bli holdt utenfor, ser du virkelig ikke at dette er diskriminerende? Nei. Det er ikke en bestemt gruppe innvandrere som blir holdt utenfor. Det er resten av verden, untatt EU/EØS. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Sånn skulle det egentlig vært med trygd også. Kan du ikke norsk, har du ikke KRAV på arbeidsledighetstrygd. Og hva er liksom den logiske sammenhengen du ser der? Enorme besparelser Det er vel ganske vanskelig få seg en jobb uten å kunne norsk? Om noen er så lite interessert i å tilpasse seg det norske samfunnet, og i å få seg en jobb at de ikke gidder lære seg norsk synes ikke jeg vi skal sy puter under armene deres. Men krav på A-trygd forutsetter såvidt jeg vet at man har vært i jobb og hatt inntekt. Skjønner liksom ikke hvorfor "Ali" som mister jobben han har hatt i 2 år, ikke skal ha samme rettigheter som etnisk norske arbeidskolleger i samme situasjon? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Da kan han jo bare lære seg norsk da? Må jo være en utmerket anledning. Endret 7. februar 2008 av sony123 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) I tillegg må vi begrense stemmeretten for alle med lav iq, alle som ikke fullførte videregående, samer, psykiatripasienter, psykisk og fysisk utviklingshemmede, da disse mest sannsynlig ikke forstår systemet. Det beste er nok å kjøre en beinhard test på alle Norges innbyggere før hvert eneste valg for å teste hvem som skjønner systemet og hvem som ikke burde ha stemmerett. På den måten får vi et drømmesamfunn, styrt av bare smarte mennesker. Endret 7. februar 2008 av AvieN Lenke til kommentar
frevild Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hvor reelt er egentlig det problemet FrP-mannen sikter til? Hvor mange innvandrere er det som innser at de pga. språkvansker ikke klarer å sette seg inn i politikken, men som likevel stemmer? Går de inn i stemmelokalet og velger vilkårlig, da? Det er vel kanskje slik at de som ikke har satt seg inn i politikken, heller blir hjemme på valgdagen? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Da kan han jo bare lære seg norsk da? Må jo være en utmerket anledning. En god rygg og to friske hender er godt nok. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) På meg virker det som om saken gjelder at man må være norsk statsborger for å kunne stemme. Det synes jeg må være ett absolutt minstekrav. Endret 7. februar 2008 av sony123 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 I tillegg må vi begrense stemmeretten for alle med lav iq, alle som ikke fullførte videregående, samer, psykiatripasienter, psykisk og fysisk utviklingshemmede, da disse mest sannsynlig ikke forstår systemet. Det beste er nok å kjøre en beinhard test på alle Norges innbyggere før hvert eneste valg for å teste hvem som skjønner systemet og hvem som ikke burde ha stemmerett. På den måten får vi et drømmesamfunn, styrt av bare smarte mennesker. Når ble politikere "smarte" mennesker? Ofte lirer de ut av seg de dummeste ting, de holder omtrent aldri hva de lover og de har som regel minimal kunnskap om ting de "styrer" over. Djupedal var jo kunnskapsminister. Aldri tatt utdannelse etter videregående, likevel skulle han sitte og uttale seg om hvor bra/dårlig studenter fra høgskoler/universitet gjorde det. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 I tillegg må vi begrense stemmeretten for alle med lav iq, alle som ikke fullførte videregående, samer, psykiatripasienter, psykisk og fysisk utviklingshemmede, da disse mest sannsynlig ikke forstår systemet. Det beste er nok å kjøre en beinhard test på alle Norges innbyggere før hvert eneste valg for å teste hvem som skjønner systemet og hvem som ikke burde ha stemmerett. På den måten får vi et drømmesamfunn, styrt av bare smarte mennesker. Når ble politikere "smarte" mennesker? Ofte lirer de ut av seg de dummeste ting, de holder omtrent aldri hva de lover og de har som regel minimal kunnskap om ting de "styrer" over. Djupedal var jo kunnskapsminister. Aldri tatt utdannelse etter videregående, likevel skulle han sitte og uttale seg om hvor bra/dårlig studenter fra høgskoler/universitet gjorde det. Det var en smule sarkastisk det jeg skrev kompis Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 I tillegg må vi begrense stemmeretten for alle med lav iq, alle som ikke fullførte videregående, samer, psykiatripasienter, psykisk og fysisk utviklingshemmede, da disse mest sannsynlig ikke forstår systemet. Det beste er nok å kjøre en beinhard test på alle Norges innbyggere før hvert eneste valg for å teste hvem som skjønner systemet og hvem som ikke burde ha stemmerett. På den måten får vi et drømmesamfunn, styrt av bare smarte mennesker. Når ble politikere "smarte" mennesker? Ofte lirer de ut av seg de dummeste ting, de holder omtrent aldri hva de lover og de har som regel minimal kunnskap om ting de "styrer" over. Djupedal var jo kunnskapsminister. Aldri tatt utdannelse etter videregående, likevel skulle han sitte og uttale seg om hvor bra/dårlig studenter fra høgskoler/universitet gjorde det. Det var en smule sarkastisk det jeg skrev kompis Kall det sarkastisk men faktisk så var de greske bystatene styrt av et råd av "vise menn" og de greske bystatene blomstret jo som sivilisasjon Tilbake til saken, jeg er FRPer og er enig med mye av det de mener, men her stiller jeg meg litt skeptisk. Ikke at tanken bak forslaget er god, jeg tror heller ikke folk som ikke kan norsk vil ha samme innsikt i politikken som norsktalende. Men er enige i at det finnes norsktalende men langt dårligere politisk innsikt som får stemme i dag. Ett godt eksempel på det er bare å se på hvordan landet blir styrt Da blir det for dumt å slå ned på en liten gruppe "innkompetente stemmere". generelt så syntes jeg at stemmeretten skal være begrenses for og bare for norske statsborgere som har levd i norge vertfall 10 år Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Det var en smule sarkastisk det jeg skrev kompis Som Ceburger sier, tidligere var det jo eldre statsvitere som styrte. Nå stemmer vi inn 18åringer som synes det er "kult" å stemmes inn, samtidig som de skal jobbe for gratis skolebøker for venner og venniner.. Kall det sarkastisk men faktisk så var de greske bystatene styrt av et råd av "vise menn" og de greske bystatene blomstret jo som sivilisasjon Tilbake til saken, jeg er FRPer og er enig med mye av det de mener, men her stiller jeg meg litt skeptisk. Ikke at tanken bak forslaget er god, jeg tror heller ikke folk som ikke kan norsk vil ha samme innsikt i politikken som norsktalende. Men er enige i at det finnes norsktalende men langt dårligere politisk innsikt som får stemme i dag. Ett godt eksempel på det er bare å se på hvordan landet blir styrt Da blir det for dumt å slå ned på en liten gruppe "innkompetente stemmere". generelt så syntes jeg at stemmeretten skal være begrenses for og bare for norske statsborgere som har levd i norge vertfall 10 år Er FrP stuerent nå? Personer som ikke kan norsk kan sitte minst like godt i systemene som mange av dem som behersker nosk og stemmer. Det er ikke særlig demokratisk å stenge ute folk som også er norske statsborgere fra valgene. Endret 7. februar 2008 av Sovehest Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Når vi først er i gang med å begrense stemmerett, så hvorfor ikke bare ta med jøder, sigøynere, samer, homofile og utviklingshemmede samtidig, så er man ferdig med det. Er du ikke kristen nordmann med ren norsk slekt minst fire ledd tilbake, så mister du stemmeretten og får ny (og ubetalt) jobb som gruvearbeider på Svalbard, der dine eneste verktøy er en teskje og en gummihammer. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 I tillegg må vi begrense stemmeretten for alle med lav iq, alle som ikke fullførte videregående, samer, psykiatripasienter, psykisk og fysisk utviklingshemmede, da disse mest sannsynlig ikke forstår systemet. Det beste er nok å kjøre en beinhard test på alle Norges innbyggere før hvert eneste valg for å teste hvem som skjønner systemet og hvem som ikke burde ha stemmerett. På den måten får vi et drømmesamfunn, styrt av bare smarte mennesker. Det ville ikkje AP gå med på, fordi det er der dei får alle stemmene sine :!: Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Når vi først er i gang med å begrense stemmerett, så hvorfor ikke bare ta med jøder, sigøynere, samer, homofile og utviklingshemmede samtidig, så er man ferdig med det. Er du ikke kristen nordmann med ren norsk slekt minst fire ledd tilbake, så mister du stemmeretten og får ny (og ubetalt) jobb som gruvearbeider på Svalbard, der dine eneste verktøy er en teskje og en gummihammer. Du burde bli statsminister Endret 7. februar 2008 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Når vi først er i gang med å begrense stemmerett, så hvorfor ikke bare ta med jøder, sigøynere, samer, homofile og utviklingshemmede samtidig, så er man ferdig med det. Er du ikke kristen nordmann med ren norsk slekt minst fire ledd tilbake, så mister du stemmeretten og får ny (og ubetalt) jobb som gruvearbeider på Svalbard, der dine eneste verktøy er en teskje og en gummihammer. Du burde bli statsminister Tror ikke det ville vært en særlig god idè å innsette meg som statsminister, sånn helt egentlig :!: Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 I dag har alle innvandrere lov til å stemme i lokalvalg om de har bodd i Norge i mer enn tre år. Om denne loven går igjennom vil en bestemt gruppe innvandrere bli holdt utenfor, ser du virkelig ikke at dette er diskriminerende? Innen 3 år burde hvem som helst klare å lære seg norsk, så lenge de selv ønsker og vil det. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 I dag har alle innvandrere lov til å stemme i lokalvalg om de har bodd i Norge i mer enn tre år. Om denne loven går igjennom vil en bestemt gruppe innvandrere bli holdt utenfor, ser du virkelig ikke at dette er diskriminerende? Innen 3 år burde hvem som helst klare å lære seg norsk, så lenge de selv ønsker og vil det. Har vert borti folk som har lært seg veldig bra norsk på et halvt år. Men ønsker de ikke å lære seg norsk, eller bli en del av det norske sammfunnet, har de ingenting her å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå