Gå til innhold

Bør USA trekke seg ut av Irak?


Anbefalte innlegg

Ser at noen i poster før her sier at USA stabiliserer landet. Jeg har på følelsen av at det kriges og drepes mer der nede, enn det er gjort disse årene denne krigen har vart. Hvordan kan vi vite at USA stabiliserer, når vi ikke har sett landet fritt for Amerikanere? Tenker i perioden etter at Saddam regime falt.

Men for all del. USA må bare bli å få ryddet opp. Denne invasjonen kommer uansett til å ende opp i en bunke med andre mislykkede operasjoner/invasjoner USA har hatt opp gjennom tidene.

Krigen som skulle vare i 3 mnd, har vart i fem år. Noe har gått fryktelig galt, og tiden må vel begynne å renne ut. Amerikanerne har allerede tatt opp store lån, mistet mange soldtater og er en svekket nasjon. De kan ikke holde på for alltid, og hvis fremgangen skal fortsette i dette tempoet, vil krigen fortsette i mange, mange år til. Noe som USA absolutt ikke har råd til. Det som muligens kommer til å felle Amerikanerne til slutt er ikke terrorgrupper osv. men økonomien. Det KAN bli utfallet slik det ser ut til i dag..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spør igjen. Hvordan ville nabolandene til Irak handlet om USA trakk seg ut av landet?

 

Slik jeg ser det nå tjener private selskaper fra USA(blackwater, titan, caci, kbr) fett på krigen i Irak. Og jobber som kunne blitt gjort både bedre og billigere av Irakere blir heller gjort av disse kontraktørene fra USA. Hva fører det til? Jo, at mange Irakere som egentlig kunne vært i arbeid heller sitter å ser på at disse kontraktørene tjener fett på jobbene dems.

 

Men spørsmålet er om Irak vil klare seg selv om disse selskapene og den amerikanske hæren rykker ut(noe de ikke kommer til å gjøre med det første uansett).

Lenke til kommentar

Hvis USA skulle finne på å trekke seg ut, så vil det ta flere måneder, kanskje opp til et år før de er helt ute av landet.

 

Sovjetunionen brukte ni månede på å trekke seg ut av Afghanistan, og selv om dette er flere år siden i et annet land, så ligger Russland like ved Afghanistan.

 

USA har utrolig mye utstyr som de ikke kan la bli igjen.

 

Men jeg tror ikke de kommer til å trekke seg ut, uansett hvem som blir president.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke folk som sammenligner våre gutta på skauen med islamister som bruker tilbakestående kvinner til å sprenge barn. Men hey, det er jo USA det går utover så aldri har uttrykket ''målet helliger middelet'' passet bedre.

 

Her synes jeg du generaliserer for mye. Ikke alle kvinner er tilbakestående. Dessverre kan jeg ikke ta hensynt til dine personlige preferanser i mine inlegg. Kan du ikke leve med det, anbefaler jeg en funksjon som heter "ignorer bruker". Fin ting det :)

 

Mine personlige preferanser? Wtf?

 

Tror du misforstår det med kvinnene. Terroristene i Irak strappet bomber på KVINNER MED DOWNS syndrom for så å sende dem ut på et marked for å sprenge barn. Jeg generaliserer da ikke kvinner.

 

Dine personlige preferanser er uthevet i bold.

Ja, folk blir drept i krig. Ofte på stygge måter. Slik er krig, og slik har det alltid vært. Er det ikke det man pleier å si?

hvis dere maser så mye om det så bl en jarhead

 

Jeg liker ikke folk som sammenligner våre gutta på skauen med islamister som bruker tilbakestående kvinner til å sprenge barn. Men hey, det er jo USA det går utover så aldri har uttrykket ''målet helliger middelet'' passet bedre.

 

Her synes jeg du generaliserer for mye. Ikke alle kvinner er tilbakestående. Dessverre kan jeg ikke ta hensynt til dine personlige preferanser i mine inlegg. Kan du ikke leve med det, anbefaler jeg en funksjon som heter "ignorer bruker". Fin ting det :)

 

Mine personlige preferanser? Wtf?

 

Tror du misforstår det med kvinnene. Terroristene i Irak strappet bomber på KVINNER MED DOWNS syndrom for så å sende dem ut på et marked for å sprenge barn. Jeg generaliserer da ikke kvinner.

 

Dine personlige preferanser er uthevet i bold.

Ja, folk blir drept i krig. Ofte på stygge måter. Slik er krig, og slik har det alltid vært. Er det ikke det man pleier å si?

hvis dere maser så mye om det så bl en jarhead

jeg å bryr meg fikk bare lyst til å bruke jarhead:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...