Bata Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Mottakeranalyse er MEGET viktig da det er mottakeren som først og fremst vil avgjøre om det er en bra eller dårlig reklame Husk viktige punkter som det "gyldne snitt" og skarpe farger! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Sex. Sex selger. Bruk sexy damer som leker med konsolen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Haha sykt bra reklame. Er jo ca sånn det er... Lenke til kommentar
Tim Pop Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det gyldne snitt er vel og bra, men det har ingenting å gjøre med en reklameidé å gjøre. For å gjøre det ordentlig jobber du med følgende: Bakgrunn Situasjon Målgruppe Budskap idé dramatisering execution konklusjon (hvorfor du har rett og andre selvfølgeligheter som lærere elsker å høre) - også får du feedback på slutten Tenk på at alle ledd må være logiske i forhold til hverandre, slik at du virkelig argumenterer for det du leverer. Også må man tenke på at du ikke kan forklare strategien din til en kunde, annonsen må være selvforklarende. Lykke til! Jeg har lyst til å se ferdig resultat i denne tråden Når har du presentasjon? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det _jeg_ liker med PS3 er: - Blu-Ray muligheter - Design - Kommende spille tittler - SIXAXIS Ting jeg egentlig ikke bryr meg så veldig mye om når det gjelder PS3: - Hardware (massevis av cpu-kjerner, ram, rom, Teraflops etc.) Ting jeg ikke liker: - Brukergrensesnittet (GUI) - "Skulder knappene" på kontrollene (de virker "snåle" å trykke på) - Mangel på bakover kompatibelitet (gjelder vel kun 40 Gb utgaven) Ting jeg liker med Xbox 360: - Online funksjonene - Enkelt og effektivt GUI Ting jeg ikke bryr meg så mye om: - Mangel på HD-DVD (eller Blu-Ray for den saks skyld) - Hardware (massevis av cpu-kjerner, ram, rom, Teraflops etc.) - Bakover kompatibelitet Ting jeg ikke liker: - Design - Støynivå Dermed vil jeg si at det som betyr mye for meg er (størst prioritet øverst): - Sterke spilltitler (da tenker jeg ikke på komersielle stortittler men på spill _JEG_ vil ha) - Flerspiller muligheter - Kontroller - GUI - Multimedie muligheter - Design Lenke til kommentar
Tim Pop Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 En ting er hva du liker. Men så skal han ikke lage reklame bare for deg. Så for at denne informasjonen skal kunne brukes til noe nyttig trenger han å vite hvem du er i tillegg til hva du liker. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Takk for masse god info, spesielt fra deg Tim Pop! Ser du kanskje jobber på ett litt annet nivå enn meg, men henger med på det meste. Jobber litt med ideene nå. Så legger ut så fort jeg har et utkast! Lenke til kommentar
Tim Pop Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ja, legg det ut, så skal jeg prøve å plukke det i fra hverandre Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Okay. Har nå kommet opp med en liten ide. Greia med oppgaven er at jeg har bestemt meg for å lage en plakat, som i flere steg skal fungere som en kampanje. Dette skal gjøres ved at informasjonsdelen av plakaten byttes ut. (Etter Aida-modellen, så skal "intrest" byttes ut) Denne delen vil da inneholde en kort tekst om xbox-ens muligheter. (Som onlinespilling eller mediacenter) Tanken bak dette er at man kan slippe plaktene i en forskjellig, foretrukket, rekkefølge og skape en "snakkis" rundt kampanjen. Dette i likhet med for eksempel coca-cola sine reklamer for zero, eller for den saks skyld det som er skrevet inni korkene. Jeg ønsker at de potensielle kunden skal spørre seg selv: Hva blir det neste? Fordelen med dette er også at man kan reklamere i flere seg, og tilpasse kampanjen etter markedet og utviklingen. Noen ideer eller tanker bak dette? (Hvis noe er uklart, bare spør ) Lenke til kommentar
Avean Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Hvis dette skal på trykk så blir det overkill å nevne ulike features syns jeg, fokuser på hva PS3 egentlig er. Og det er at dette er ett underholdningssenter for de kravstore. Det er like mye en multimediaenhet som det er en spillkonsoll. Blu-ray, muligheter for å streame fra hvor som helst i verden til PSP som igjen kan streame til mobil. PS3 er en sinnsyk avansert konsoll. Xbox360 er vel mer spillfokusert igjen, litt mer enklere av en konsoll. Endret 13. februar 2008 av Avean Lenke til kommentar
Tim Pop Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Okay. Har nå kommet opp med en liten ide. Greia med oppgaven er at jeg har bestemt meg for å lage en plakat, som i flere steg skal fungere som en kampanje. Dette skal gjøres ved at informasjonsdelen av plakaten byttes ut. (Etter Aida-modellen, så skal "intrest" byttes ut)Denne delen vil da inneholde en kort tekst om xbox-ens muligheter. (Som onlinespilling eller mediacenter) Tanken bak dette er at man kan slippe plaktene i en forskjellig, foretrukket, rekkefølge og skape en "snakkis" rundt kampanjen. Noen ideer eller tanker bak dette? (Hvis noe er uklart, bare spør ) Okei, det skal være en slags form for kampanje som utløser spenning. En litt teasing. Men produktet er jo ikke nytt. Denne typen kampanjer funka for Cola Zero fordi ingen ante hva det var. Og plakater med WEEKENDS WITH ZERO END blir man dessuten nyskjerrig på fordi det blir gjort i kjempestor skala (I allefall i Oslo). Hadde 360 vært et nytt HEMMELIG produkt fra Microsoft sin side, hadde dette vært killa-krem-bra. Jeg lurer på ting: hva konkret skal byttes ut, hva konkret er budskapet som skal dramatiseres, hva er ideen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå