Howard Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Intel er snart klar med en ny prosessortoppmodell for bærbare, basert på 45 nm-teknologi. Les mer Lenke til kommentar
haalo Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Ser ikke noe logikk i modellnavna til Intel for tiden. Forøvrig kan jeg ikke forstå hva en som betaler flerfoldige tusen for et par hundre MHz ekstra tenker på. Endret 7. februar 2008 av haalo Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Intel har vell gjort store penger på å sette exstrem edition på sine cpuer... og ikke store forsjellen på cpun som kostet 2 og den som kosta 8 før heller, men folk kjøper uansett en litt dyrere cpu til tider... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Det neste store på CPU-siden for bærbare blir vel Core 2 Extreme QX9300. Den første firekjernen for bærbare. Den er basert på penryn, får trolig 45W TDP, 2*6MB L2 cache og ventes lansert i mai. Da må Intel også få ut brikkesett for bærbare som støtter 1066 FSB. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ikke f om jeg skal ha 45W TDP CPU i min bærbare. Håper det kommer en Nehalem versjon med bare 2 kjerner, DDR3 og 15W TDP med god ytelse. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ikke f om jeg skal ha 45W TDP CPU i min bærbare. Ikke en gang om det var en itanium? Men seriøst: En 45W firekjerne er da bedre for noen nisjegrupper enn en raskere dobbeltkjerne med lavere TDP. Kunne godt tenkt meg en slepbar arbeidstasjon med firekjerne til jobbting, kombinert med en lettere bærbar med effektgjerrig dobbeltkjerne. Da kunne jeg valgt den maskina som passer for turen jeg skal ut på. En til tunge beregninger i forbindelse med jobben ute hos kunder og en til lette arbeidsoppgaver som Calc, Write, Firefox, FastStone, Thunderbird osv. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ikke f om jeg skal ha 45W TDP CPU i min bærbare. Ikke en gang om det var en itanium? Jo da kunne jeg vurdert det, men IA64 er jo som kjent(?) en god del mer energieffektivt enn x64 så det hadde vel gått greit å levere mer enn god nok ytelse uten at energiforbrukte skal bli en plage. Klart 45W er ok for enkelte nisjer, men ikke for meg. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 45 watt er vell greit nok for skriveborderstattere og det er vell det vi snakker om når cpun i laptopen alene koster rundt 10k... Selvsagt å putte inn denne i en pc med 12" skjerm og som skal veie under kiloen og samtidig være enkel og grei og greie seg lenge på batteri sjønner jeg godt at du ikke vill ha den i... greit med litt varme i rommet også? men 45watt tdp er vell ikke langt unna celeron m? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå