Boomerang Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ønsker å bli en jævel i benk. Hvordan bør jeg gå fram? Løfte maks? 5 rep? 10 rep? Tips til teknikk? osv... Lenke til kommentar
Stallone Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg lurer på det samme Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Under min beste periode så tok jeg 6reps 3 sett når det gikk greit så gikk jeg opp 5kg og tok 3reps 3sett (eller fler på siste om jeg orket) og opp til 6reps igjen og la på mer. Hadde en god framgang for nærmere et år siden.. quoter benkpresstråden 18år - veier 66kg - 178cm høytok 90 igår. hver tiende kilo er deilig =) Ligger nå 25kg over kroppsvekta mi, har kommet i en bra periode nå. Og nå ligger jeg 30kg over oO trodde ikke jeg skulle klare å gå opp 5kg på to dager men er inne i en veeldig bra periode nå. Maksløft på 97kg med andre ord. Prøver 100kg til fredag 100 kilo igår Endret 7. februar 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Under min beste periode så tok jeg 6reps 3 sett når det gikk greit så gikk jeg opp 5kg og tok 3reps 3sett (eller fler på siste om jeg orket) og opp til 6reps igjen og la på mer. Hadde en god framgang for nærmere et år siden.. quoter benkpresstråden 18år - veier 66kg - 178cm høytok 90 igår. hver tiende kilo er deilig =) Ligger nå 25kg over kroppsvekta mi, har kommet i en bra periode nå. Og nå ligger jeg 30kg over oO trodde ikke jeg skulle klare å gå opp 5kg på to dager men er inne i en veeldig bra periode nå. Maksløft på 97kg med andre ord. Prøver 100kg til fredag 100 kilo igår Haha, ikke dårlig. Men 66 kg? Du må være helsikes tynn. Under min beste periode så tok jeg 6reps 3 sett når det gikk greit så gikk jeg opp 5kg og tok 3reps 3sett (eller fler på siste om jeg orket) og opp til 6reps igjen og la på mer. Hadde en god framgang for nærmere et år siden.. quoter benkpresstråden 18år - veier 66kg - 178cm høytok 90 igår. hver tiende kilo er deilig =) Ligger nå 25kg over kroppsvekta mi, har kommet i en bra periode nå. Og nå ligger jeg 30kg over oO trodde ikke jeg skulle klare å gå opp 5kg på to dager men er inne i en veeldig bra periode nå. Maksløft på 97kg med andre ord. Prøver 100kg til fredag 100 kilo igår Haha, ikke dårlig. Men 66 kg? Du må være helsikes tynn. Selv løfter jeg aldri maks. Har hørt at man får mer definerte muskler av å løfte flere rep. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Haha, ikke dårlig. Men 66 kg? Du må være helsikes tynn. Forsåvidt. Veier 70 nå da, men hadde nok hatt godt av litt ekstra fett Lenke til kommentar
DNA Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Mitt tips er å ikke overdrive volumet og trene benk 2 ganger i uken lett og tungt (da burde du trene resten av kroppen 2 ganger i uken og) med f.eks: Dag 1: Benkpress 3 x få reps. Dag 2: Skråbenk: 2-3 x mange reps, benkpress 2x mange reps. ... Da mener jeg ikke 2 dager etter hverandre, men 2 forskjellige dager, du burde ha maks 48 timer restutisjonstid. Dette funker ivertfal supert for meg og løfter 100kg x 7 i benkpress i det første settet etter 1 år og 3-4 mnd trening og da jeg begynte å trene klarte jeg så vidt 3 x 12 med 30kg i benken. Dette er først og fremst trening for muskelmasse, men funker også bra for muskelstyrke. Endret 7. februar 2008 av DNA Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Litt kjipt å dra helt til treningssenteret for å løfte 3 x få reps. Har også hørt man bør ha minst 4 dager pause mellom hver gang man trener samme muskelgruppe. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Litt kjipt å dra helt til treningssenteret for å løfte 3 x få reps. Har også hørt man bør ha minst 4 dager pause mellom hver gang man trener samme muskelgruppe. Har hørt 48 timer og trener sådan Lenke til kommentar
DNA Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Da jeg sa dag 2, mente jeg andre dag av overkropp treningen, mente ikke rett etter hverandre. Jeg har det sånn her: Dag 1: OVerkropp Dag 2: Underkropp Dag 3: Pause Dag 4: Overkropp Dag 5: Underkropp Får vel redigere først innlegg siden det kom litt dårlig fram. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Det er mange måter å få god fremgang i benken på. Personlig sverger jeg til dette programmet: http://www.iform.no/pub/art.php?id=40 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Fikk selv en veeldig bra fremgang i benken, kjørte baseøvelser, fokusert på styrkeløft, mengdetrening var tabu, gjerne opptil 8-9 serier når man avslutta på 2-3 reps, gikk opp 25 kg i benk på 9 uker ca.... Lenke til kommentar
Stallone Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Har begynnt å se etter denne jeg Arnold Schwarzenegger er jo helten min Training with Arnold The following is a sample exercise routine he frequently used, as featured in Muscle Mag -- October 1991: Mon, Wed, Fri Chest: Bench press - 5 sets, 6-10 reps Flat bench flies - 5 sets, 6-10 reps Incline bench press - 6 sets, 6-10 reps Cable crossovers - 6 sets, 10-12 reps Dips - 5 sets, to failure Dumbbell pullovers - 5 sets, 10-12 reps Back: Front wide-grip chin-ups - 6 sets, to failure T-bar rows - 5 sets, 6-10 reps Seated pulley rows - 6 sets, 6-10 reps One-arm dumbbell rows - 5 sets, 6-10 reps Straight-leg deadlifts - 6 sets, 15 reps Legs: Squats - 6 sets, 8-12 reps Leg presses - 6 sets, 8-12 reps Leg extensions - 6 sets, 12-15 reps Leg curls - 6 sets, 10-12 reps Barbell lunges - 5 sets, 15 reps Calves: Standing calf raises -10 sets, 10 reps Seated calf raises - 8 sets, 15 reps One-legged calf raises (holding dumbbells) - 6 sets,12 reps Forearms: Wrist curls (forearms on knees) - 4 sets, 10 reps Reverse barbell curls - 4 sets, 8 reps Wright roller machine - to failure Click to Enlarge Click to Enlarge Abs: Nonstop instinct training for 30 minutes Tues, Thurs, Sat Biceps: Barbell curls - 6 sets, 6-10 reps Seated dumbbell curls - 6 sets, 6-10 reps Dumbbell concentration curls - 6 sets, 6-10 reps Triceps: Close-grip bench presses (for the all three heads) - 6 sets, 6-10 reps Pushdowns (exterior head) - 6 sets, 6-10 reps Barbell French presses (interior head) - 6 sets, 6-10 reps One-arm dumbbell triceps extensions (exterior head) - 6 sets, 6-10 reps Shoulders: Seated barbell presses - 6 sets, 6-10 reps Lateral raises (standing) - 6 sets, 6-10 reps Rear-delt lateral raises - 5 sets, 6-10 reps Cable lateral raises - 5 sets, 10-12 reps Calves and Forearms: Same as Monday, Wednesday and Friday Abs: Same as Monday, Wednesday and Friday. Arnold's Advice on Eating and Resting For those who have a hard time gaining weight, he advises that they should: Eat 5-6 smaller meals a day Eat carbs half an hour after exercising Rest at least 3 days a week Sleep 8 or more hours a day Eat 30 to 50 grams of protein with each meal every 3 hours Not avoid unsaturated fats because they raise hormone levels Eat between 60 and 100 grams of carbs per day Eat no more than 3 eggs a day Substitute beef and pork with chicken and fish Avoid sugar -- it contains empty calories; eat fruits and vegetables for carbs instead Use supplements and protein shakes to get the required daily amount of protein Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det Arnold-programmet er tullete for de som ikke går på bol. Skal du øke i benken burde du trene mye benkpress, men ikke trene så forbanna tungt hver gang. Si at du trener 3 ganger i uka, da burde det være en eller annen benkpressvariant på samtlige dager, enten det er smal, bred eller mellombred benkpress. Hvis målet er styrke og ikke volum kan jeg annbefale deg treningsprogrammer av Dietmar Wolf, eller Boris Sheiko (hardere enn Dietmar-programmer, ikke for nybegynnere). Her er link til Dietmar sine programmer: Dietmarprogram linky Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 LOOOL.. 115 *SETT* bare på mandag/onsdag/fredag programmet. Gidder ikke å telle tirsdag/torsdag/lørdag programmet, men det er vel like ille. 6 økter i uken med 100+ sett per økt.. Kan vel strengt tatt bare booke time på sykehuset 1 uke etter at man begynner på det der. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Det programmet som Arnold kjørte var helt insane. Er dønn enig med hagfors: du kan like godt legge kaste deg foran en tog. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Har begynnt å se etter denne jeg Arnold Schwarzenegger er jo helten min Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Har begynnt å se etter denne jeg Arnold Schwarzenegger er jo helten min :!: Men lykke til a Lenke til kommentar
Morth Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Skal jeg være han kjipe nå og si at den eneste måten jeg kan garantere deg enorme økninger er om du dobler antall kalorier du spiser? Liker foresten tipset til PepsiCo... Tålmodig progresjon er nøkkelen... Ikke la egoet diktere treningene dine. Lenke til kommentar
Stallone Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Har begynnt å se etter denne jeg Arnold Schwarzenegger er jo helten min HAHA! bare kødda da! er jo umulig og følge den der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå