k1mzor Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Heisann, fikk et ark av kjørelærer forige gang, men en del sikkerthetskontroller vi skal gjennomføre av bilen. Noen som kan gi meg en kort beskrivelse på hva jeg skal gjøre, for å spare litt tid? Olje - sjekke om det er nok olje? spylevæske - sjekke om det er spylevæske i? kjølevæske - sjekke om det er vann på? bremsevæske - bremsekraftforsterker - trykke pedalen inn før man starter? trykkprøve - pedalvandring - skjevtrekk - varsellampe - sjekke om lampene virker? håndbrekk - sjekke om det fungerer? dødgang - min. 2-3cm servitilslag - rattutslag - kursstabilitet - selvopprettning - varseltrekant - at den er med i bilen? hodestøtte - sikkerhetsbelte - at det fungerer? ABS - mønsterdybde - min. 3mm vinterdekk, og 1,6mm på sommerdekk. dekkdimensjon - bæreevne - luft - skader - parklys - sjekke om dem fungerer? nær/fjærnlys - samme som over? bremselys - samme som over? ryggelys - samme som over? retningslys - samme som over? nødlys - samme som over? evt. ekstralys - varsellamper varmeapparat - vognkort - aribag Endret 7. februar 2008 av k1mzor Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Heisann, fikk et ark av kjørelærer forige gang, men en del sikkerthetskontroller vi skal gjennomføre av bilen. Noen som kan gi meg en kort beskrivelse på hva jeg skal gjøre, for å spare litt tid? Olje - sjekke om det er nok olje? spylevæske - sjekke om det er spylevæske i? kjølevæske - sjekke om det er vann på? bremsevæske - bremsekraftforsterker - trykke pedalen inn før man starter? trykkprøve - pedalvandring - skjevtrekk - varsellampe - sjekke om lampene virker? håndbrekk - sjekke om det fungerer? dødgang - min. 2-3cm servitilslag - rattutslag - kursstabilitet - selvopprettning - varseltrekant - at den er med i bilen? hodestøtte - sikkerhetsbelte - at det fungerer? ABS - mønsterdybde - min. 3mm vinterdekk, og 1,6mm på sommerdekk. dekkdimensjon - bæreevne - luft - skader - parklys - sjekke om dem fungerer? nær/fjærnlys - samme som over? bremselys - samme som over? ryggelys - samme som over? retningslys - samme som over? nødlys - samme som over? evt. ekstralys - varsellamper varmeapparat - vognkort - aribag Ærlig talt, trenger du hjelp til dette? Du skjønner vel hvordan man peiler olje, sjekker at lyspærer ikke er gått osv.? Lenke til kommentar
O_K Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Heisann, fikk et ark av kjørelærer forige gang, men en del sikkerthetskontroller vi skal gjennomføre av bilen. Noen som kan gi meg en kort beskrivelse på hva jeg skal gjøre, for å spare litt tid? Olje - sjekke om det er nok olje? spylevæske - sjekke om det er spylevæske i? kjølevæske - sjekke om det er vann på? bremsevæske - bremsekraftforsterker - trykke pedalen inn før man starter? trykkprøve - pedalvandring - skjevtrekk - varsellampe - sjekke om lampene virker? håndbrekk - sjekke om det fungerer? dødgang - min. 2-3cm servitilslag - rattutslag - kursstabilitet - selvopprettning - varseltrekant - at den er med i bilen? hodestøtte - sikkerhetsbelte - at det fungerer? ABS - mønsterdybde - min. 3mm vinterdekk, og 1,6mm på sommerdekk. dekkdimensjon - bæreevne - luft - skader - parklys - sjekke om dem fungerer? nær/fjærnlys - samme som over? bremselys - samme som over? ryggelys - samme som over? retningslys - samme som over? nødlys - samme som over? evt. ekstralys - varsellamper varmeapparat - vognkort - aribag Det meste av det du har foreslått virker fornuftig. Har ikke greie på alt det der, ville ikke anbefale å teste airbagen i virkeligheten i alle fall. Må vel være OK så lenge det ikke lyser varsellampe? Jeg fikk spørsmål om å sjekke vindusviskere og dødgang på rattet på førerprøven. Dødgangen gikk greit, vindusviskere hadde jeg ikke snøring på hvordan jeg skulle teste, men jeg gikk ut å sjekket gummien, og slo de på for å sjekke at motoren gikk. Etter det konkluderte jeg med at de overraskende nok virket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå