ShaNickolas Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Jeg husker denne lille filmsnutten for noen år tilbake, når jeg leste om denne flytende plastikkøyen på vg.no idag så kom jeg p Dette er bare helt forferdelig! gjør dere opp en mening selv! The Alphabet Soup Vg artikkel HER Jeg er blir rett og slett kvalm og deprimert av slikt, faen ta mennesker og plastikk! Edit: litt trøtt i morgentimene i dag ja Men uansett . poenget mitt er at dette er visuelt , global oppvarming har så smått begynt og bli visuelt. Jeg mener den eneste løsningen vi sitter igjen med er og finne opp et kjemikalie som gjør plast om til olje igjen Eller at vi 5 ganger i året sender 50.000 tonn søppel ut i verdensrommet mot solen Endret 7. februar 2008 av =Iko= Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Å sende det ut i verdensrommet er det dummeste vi kan gjøre per dags dato. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Nei jeg mener dette er det smarteste , og penger er det uansett nok av i verden , så får kloden selv etterhvert velge hva de mener er riktig. men svaret vil tilslutt bli at det er alt for mye søppel på jorda og eneste løsningen vil da bli og sende det i muligens diverse retninger ut i verdensrommet. viktig at det ikke havner i noe akse som igjen gjør at det treffer jorda Hvorfor er det bedre med brenning av søppel og nedgraving på flere tusen plasser rundt om i verden? Hadde det ikke vært genialt og sendt atomavfallet bort fra jorda? Jeg mener universet er en fin fin dumpingplass , men bare vist kursen er rettet mot en fjern stjerne eller et sort hull Endret 8. februar 2008 av =Iko= Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Er jo bare å dumpe dritten på Mars, er ikke noe liv der. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg ville fått det enda lenger vekk. Kansje en dag trenger vi Mars , og da er det ikke noe særlig med flere generasjoner søppel utplassert der Lenke til kommentar
toysegutten Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ettersom slike utskytninger er å regne som et av de mest forurensende engangsforetakene man kan utføre på jorda, er det vel lite nyttig å gjøre det på den måten når man i tillegg tar de enorme kostnadene det medfører i betraktning? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Det er et minimalt problem med utslipp når jorda begynner og bli full av boss i alle kanter. Giftstoffer og plast blir tatt opp i næringskjeden hos dyr som igjen havner hos oss. Hva vet vel forskere i dag om effektene dette vil gi oss på lang sikt? Står vi ovenfor en global bossbøtte velger jeg heller og skyte opp bosset en og la det ligge, nekter og drukne i menneskers griskhet og materialisme. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Håper dere ikke er alvorlige når det kommer til å sende bosset ut i rommet? Ville krevd latterlig med energi for å få ut en mengde som faktisk ville laget en bulk i mengden søppel. Nei, det som kan gjøres er å få ned forbruket, resirkulere og kanskje gå over til organisk plast(maisplast) som råtner etter 1 år og 2 i naturen, i alle fall hvor det er mulig. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Plast brytes vel ned på cirka 1000 år. Vi har da for faen en masse ørken å ta av f.eks. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Plast brytes aldri ned , det blir bare mindre og mindre fragmenter . mikroskopiske som vi får i oss via maten Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg hadde inntrykk av at plasten brøt ned til enklere hydrokarboner, litt oljelignende søle, og at denne prosessen tok cirka 1000 år? Mon tro hva er det kjemiske sluttresultatet? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Bare et lite utdrag : A global problem According to Vincent Coob, founder of reusablebags.com, about 500 billion to 1 trillion plastic bags are used worldwide every year and are causing a global epidemic. The enormous demand for plastic bags ties into the surging global demand for oil -- plastic bags are made from ethylene, a petroleum byproduct. In the United States alone, an estimated 12 million barrels of oil is used annually to make plastic bags that Americans consume. "Eliminating the use of disposable plastic bags is about more than just the environment," said Barger, "it is about health, sustainability, economics and focusing on what kind of quality of life we want." Plastic bags are not biodegradeble and require many years to break down and poisonous materials are released into the water,air and soil. When it is thrown in the ocean it can choke and strangle wildlife. "Chlorofluorocarbons — CFCs — are chemical substances that can deplete the earth’s protective ozone layer in the upper atmosphere". "The ozone layer in the upper atmosphere is necessary to prevent the sun’s harmful radiation from reaching the earth. But when ozone develops at ground level, it forms smog, which can cause some people to have serious breathing problems". Sakset fra litt forskjellige plasser, om du også gidder og se videoen jeg la ut link til i første post, forklarer de også litt der Det er her snakk om BARE plastikkposer, hva med all annen plastikk vi har laget opp igjenom årene ? Endret 8. februar 2008 av =Iko= Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 an estimated 12 million barrels of oil is used annually to make plastic bags that Americans consume Er jo en fis i havet sammenlignet med hva vi slipper ut i atmosfæren av tonn olje, men... mer påtagelig og definitivt skremmende. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Så er plastikk mer synlig , det blir til ting . ting vi bruker daglig og så kaster igjen når det enten går av mote eller blir ødelagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå