Gå til innhold

Finne passord til trådløst

Anbefalte innlegg

Jeg trenger passordet til det trådløse netterverket her i huset. Er det på noen som helst måte jeg kan finne passordet? Jeg vil koble meg til med laptopen min, men nettverket er altså beskyttet.

Antar det blir for vanskelig å hacke, men er det mulig å finne det på andre eller enklere måter?

Endret av SurfingElite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den enkleste måten er å trykke inn reset knappen på routeren (vanligvis en sånn knapp du må bruke penn e.l. på) og sette opp ruteren på nytt. Dette fordrer selvfølgelig at du faktisk har tilgang til ruteren og at ikke det er naboens som du ulovlig prøver å få tilgang til (hvilket jeg mistenker).

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Jeg har tilgang til routeren, jeg kan fortelle historien kort.

Jeg bor i USA som utvekslings student hos en vertfamilie. Da jeg kom spurte jeg om passordet til wireless, men de kan ingenting om data så de misforsto meg totalt. De trodde jeg spurte etter passordet til emailen deres. I mellom tiden har jeg benyttet meg av naboen sitt, men dette er utrolig ustabilt. Nå vil jeg prøve å komme meg inn på vertsfamilien sitt, men det blir tydligvis for vanskelig.

Lenke til kommentar

Hva slags router er det? Har du fysisk tilgang så kan det jo hende at de ikke har giddi å forandre standardpassordet for http-tilgang via kablet nett. Da er det bare å søke opp via google hva som er standardpassord.

Ellers så er det ganske enkelt å cracke trådløs WEP-kryptering om det er det de benytter. WPA er litt verre. Med WEP så finner du ferdige programmer som nærmest automatiserer prosessen for deg. Her er google din venn. Vil ikke linke til noe av frykt for warn :p

Lenke til kommentar

Beklager at jeg stiller dumme spørsmål, jeg er håpløs når det kommer til nettverk.

Alt man trenger er vel et passord? Står at det må være 40 biter.

Edit: Ahh for å komme inn på router, beklager. Finnes det måte for å bare komme rett inn på nettverket?

Endret av SurfingElite
Lenke til kommentar

Når jeg søkte så fikk jeg samme informasjon som b-real.

Men husk at dette er administratorpassord. Trenger ikke være samme passord for trådløs tilgang. Den kombinasjonen av username og password burde i hvertfall gi deg tilgang til selve ruterens oppsett om du er på kablet nett da. Og DA kan du sette det passordet du selv vil på den trådløse delen

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Edit: Ahh for å komme inn på router, beklager. Finnes det måte for å bare komme rett inn på nettverket?
Neppe. En WEP/WPA-key er et langt og ikke noe vanlig "pass1234" ting. Kan være det, men sansynligheten er liten.

Mitt tips er å heller komme deg inn på routeren via standard-passordet som er satt og så hente WEP/WPA-passordet som du trenger for å komme inn på nettverket. Kan hende du også må legge til MAC-adressen din også..

Lenke til kommentar

40biter=5 tegn (8bits pr. byte)

Jeg jobbet i høst i en bedrift som drev med datakonsulent-tjenester. Der hadde jeg tilgang til 22 firmaer med samme passord

Det var asdfg122.

Folk er utrolig lite oppfinnsomme med passord vanligvis.

Prøv asdfg, 12345 og lignende kominasjoner.

Noen rutere har dårlig sikkerhet slik at hvis du får koblet til med kablet tilgang og administratorpassord (som kan søkes opp om de er late og ikke har forandret det) så kan du se hvor mange tegn det trådløse passordet er på. Du VET det må være på minst fem tegn (40 biter), men om du vet nøyaktig lengde så kan du gjette deg til hva som er rett passord. Cracking handler ofte like mye om "sosial engineering" som om teknisk kunnskap.

Lenke til kommentar

Har du faktisk koblet deg til med kabel, og prøvd å logge inn på router configen med en browser? Hvilket vil være http://10.0.0.1 eller noe i den dur. Dette kan du se ved å kjøre start->run->cmd så skriver du ipconfig. Adressen er den som står på default gateway. Det er her du skal bruke admin/password.

Så kan du sette et nytt passord for trådløs tilkobling. Tror 40-Bit du snakker om er for tilkobling trådløst via WEP?

Endret av ilex
Lenke til kommentar

Ok, någikk jeg inn på den stasjonære dataen deres og prøvde å komme meg inn på routeren.

Når man skal logge seg inn så kommer det opp VERIZON og ikke selve router navnet ''Actiontec''

Verizon er jo nett, kabel, telefon selskap, tror dere at de har standard passord også?

Hvor kan jeg eventuellt finne dette?

Tror 40-Bit du snakker om er for tilkobling trådløst via WEP?

WEP eller WPA ja.

Endret av SurfingElite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...