Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Normalt for 17-åringer å ikke like noe som helst?

Anbefalte innlegg

Yo.

Har hengt rundt her en stund nå, virker som dere har greie på saker å ting. Dere skjønner, jeg har et problem, eller rettere sagt, en venn av meg har et problem. Et problem med mat. vanskelig å formulere det riktig, jeg kan vel si det slik: han liker omtrent ingenting. Det høres kanskje rart ut, men det er sant, dessverre. Kommer på 5-6 middagsretter han kan ete uten problemer. Seriøst.

Jeg har kjent fyren jævlig lenge (8 år, han er 17 nå), han har vært slik hele tiden. De siste årene har han rett og slett sluttet å smake på noe nytt, han sier at "han vet det smaker vondt uansett". På meg virker det som et psykologisk problem, da jeg tviler på at noen vil "handikappe" seg selv på den måten.

Selv har han lyst til å løse dette problemet, men han vet ikke hvordan. Folk sier han "må smake på noe nytt, så liker han det til slutt", men dette har han prøvd mange ganger uten resultat. Jeg har foreslått psykolog, men det er dyrt, og det er vel ikke akkurat vanskelig å tenke seg hva psykologen sier.. "Smak på noe nytt, så liker du det til slutt". Dessuten, han er ikke akkurat stolt over dette, tviler på at han vil snakke med noen ukjente om det.

Jeg vet da faen hvordan jeg kan hjelpe ham, men tenkte kanskje noen her har vært borti det samme problemet før? Jeg mener, det kan da ikke være et unikt tilfelle? Noen jeg kjenner foreslo hypnose av alle ting, men jeg vet ikke... Anyone?

Endret av Skagen
Lite beskrivende emnetittel.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva faen ? Sorry språket men

hehe

Er han sykelig tynn? Når han først spiser noe av de 7? tingene han liker, spiser han mye /ferdig?

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye over hva kompisen din spiser og ikke spiser. Det er strengt tatt hans egen business

Du mener han handikapper seg ved og ikke smake og spise alt mulig mellom India og Norge?

Jeg har problemer med og ta dette seriøst , og vist dette er fakta fra virkeligheten framstår du mer som den med problemene en han

Sorry dude

Lenke til kommentar

Vel, tydelig at førsteintrykket mitt av denne siden var feil... Hvis en kompis av deg har problemer så regner jeg med at du bare lar dem seile sin egen sjø? javel, i så fall er jeg glad jeg ikke er din kompis...

Men okey, da det er avklart at jeg har de største problemene her (hjelpe kompisen sin, wtf er galt med meg?), er det noen som har noen ordentlige inspill når det gjelder kompisen min sine ubetydelige små problemer?

Lenke til kommentar

Det var vel heller måten du la frem problemet på, å at du går rundt og planlegger psykologtimer og hypnose på kompisen din , som strengt tatt ikke har noe megaproblem så lenge han får i seg nok mat hver dag.

Det er da ikke så nøye om han ikke liker alt mulig du eller andre av hans venner liker, det viktigste er at han ikke går rundt og sulter seg selv . Siden du ikke har skrevet noe om at han er ekstremt tynn eller har andre tegn på spiseforstyrrelser så ser jeg ikke problemet i at han spiser BARE det han liker , vi alle gjør jo det

Blir han lei av sine faste middager og måltid så skal du nok se han tester nye retter selv, i sitt eget tempo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...