Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Litt vankelig bilvalg Mondeo/Audi

Orcuz

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i dag en mondeo stasjonsvogn 1,8L 2002modell som har gått 170000km. Den kjøpte jeg for et år siden for 150.000. Med andre ord kan jeg sikkert få 120.000 ca idag.

Nå har jeg fått et knalltilbud fra en i familien: Han har en Audi A6 stasjonsvogn 2,5 TDI quattro 1996modell som har gått ca 100 000km! (selve bilen har gått ca 180000, men motoren ble byttet på 80000) Den kan jeg kjøpe for 70.000,- (han ble tilbudt 100.000 i innbytte for den i bilbutikken)

Audien har hvite skinnseter, el vindu forran og bak samt takluke. Audien er også en 4hjulstrekk og har mye kraftigere motor. Forstillinga og klimaanlegget ble byttet i fjor sammen med registerreim og oljereim(eller noe) Den er strøken å se på og er kun brukt av en mann på ca 70 år og bakseter og sånn er så godt som ubrukt alle servicer er også fulgt.

Eneste jeg kvier på her er alderen på bilen... Har veldig lyst til å selge min kjøpe audien og sitte igjen med litt cash, men kan jeg virkelig bytte en 2002modell mot en 1996modell?

Vet det kanskje er vanskelig å svare på noe sånn usett, men noen som har noen tips kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ville jeg ikke gjort...

Man må bare innse at Audi A6 er en dyrere bil, og dermed må du fire på andre krav for og få den til prisen du skulle få for bilen din. Jeg ville ikke gitt 70.000 kr. for en A6 hvor motor/forstilling/klimaanlegg er blitt byttet.

Dette tyder på dårlig vedlikehold mener nå jeg.

Nå er ikke jeg noen ekspert på området... men det virker som om denne A6'en har noen skjulte problemer.

Hvorfor er feks. motoren og forstillingen byttet?

70.000 er jo ikke all verden sef... men det er noe som skurrer her mener nå jeg da...

Lenke til kommentar
Hei!

Har i dag en mondeo stasjonsvogn 1,8L 2002modell som har gått 170000km. Den kjøpte jeg for et år siden for 150.000. Med andre ord kan jeg sikkert få 120.000 ca idag.

Nå har jeg fått et knalltilbud fra en i familien: Han har en Audi A6 stasjonsvogn 2,5 TDI quattro 1996modell som har gått ca 100 000km! (selve bilen har gått ca 180000, men motoren ble byttet på 80000) Den kan jeg kjøpe for 70.000,- (han ble tilbudt 100.000 i innbytte for den i bilbutikken)

Audien har hvite skinnseter, el vindu forran og bak samt takluke. Audien er også en 4hjulstrekk og har mye kraftigere motor. Forstillinga og klimaanlegget ble byttet i fjor sammen med registerreim og oljereim(eller noe) Den er strøken å se på og er kun brukt av en mann på ca 70 år og bakseter og sånn er så godt som ubrukt alle servicer er også fulgt.

Eneste jeg kvier på her er alderen på bilen... Har veldig lyst til å selge min kjøpe audien og sitte igjen med litt cash, men kan jeg virkelig bytte en 2002modell mot en 1996modell?

Vet det kanskje er vanskelig å svare på noe sånn usett, men noen som har noen tips kanskje?

Grunnen til at motoren er byttet er (mest sannsynlig) fordi 2,5 liter TDI motorene til Audi fra denne perioden er kjent for dårlig holdbarhet. Både A4 og A6 har også vært plaget med forstillingsfeil, så det er helt normalt at det er gjort en jobb der. Når både registerreim og forstillingsdeler ble byttet i fjor, bør du kunne være trygg en god stund fremover. Når det er sagt tror jeg du kan komme til å slite med å få igjen 120' for din Mondeo i dagens marked, tipper ned mot 100' er mer realistisk. Lykke til med salg/kjøp.

Lenke til kommentar
Grunnen til at motoren er byttet er (mest sannsynlig) fordi 2,5 liter TDI motorene til Audi fra denne perioden er kjent for dårlig holdbarhet.

Det er vel helst 24v v6 motorene som kom i 97 som sliter med dårlig rykte (oppspiste kamaksler, dårlige dieselpumper osv). 10v r5, som en 1996 modell har, er ikke så ille

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...