Gå til innhold

Valgfusk i Amerika?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rotete taler og enda mere rotete kameramann... umulig å se på.

Det blir bedre etterhvert. Evt. kan man bare høre på lyden, slik jeg gjorde det meste av filmen, da det er innholdet som er interessant.

hvis det hadde vært gode beviser for det hadde vi nok hørt om det

Du har nok hørt om Florida, men har du hørt hvordan de gjorde det?

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Ja: hadde det vært gode beviser, ville vi hørt om det. 3 millioner stemmer er mange!

Bare en konspirasjonsteori. Bevisbyrden ligger på den mannen.

Han taler godt for sin sak. Har du sett filmen? Jeg vet at 3 millioner er mange :p

Gidder ikke se den. Som sagt: Hadde han kommet med beviser, ville det vært allmennkjent.

Lenke til kommentar
Ja: hadde det vært gode beviser, ville vi hørt om det. 3 millioner stemmer er mange!

Han taler godt for sin sak. Har du sett filmen? Jeg vet at 3 millioner er mange :p

Gidder ikke se den. Som sagt: Hadde han kommet med beviser, ville det vært allmennkjent.

Rart at du har så stor tiltro til media i USA og så liten tiltro til resten av befolkningen.

Lenke til kommentar

Rart at du har så stor tiltro til media i USA og så liten tiltro til resten av befolkningen.

Stoler ikke på amerikansk media. Stoler delvis på norsk media. Stoler IKKE på konspirasjonsteorier. Tror du på spøkelser, flygende tallerkener og 11. september-konspirasjonsteorier også?

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar
Stoler ikke på amerikansk media. Stoler delvis på norsk media. Stoler IKKE på konspirasjonsteorier. Tror du på spøkelser, flygende tallerkener og 11. september-konspirasjonsteorier også?

Når du blir litt eldre, vil du finne ut at norsk media suger balle. Videre er det postede film og/eller annen informasjon rundt valgfusk denne tråden dreier seg om. Ettersom det kan virke som du ikke er spesielt interessert i temaet, vil jeg anbefale deg å spamme litt i off-topic delen av forumet, eller bedrive ordkløveri på veggavisen. Der kan du sikkert lære mange triks for å vinne diskusjoner, noe som virker å være veldig stas.

Lenke til kommentar

At det forekommer valgfusk er nok ikke akkurat usannsynlig, men hvis det virkelig ble kastet 3 millioner stemmer, så ville det nok vært mer fokus på det i enkelte deler av Amerikansk media. Så jeg tviler nok sterkt på den teorien der, dessverre.

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar

Meget naivt av deg.

Forøvrig paster jeg inn en post jeg tidligere har skrevet om temaet:

2000

2004

les her også

Mer her og her og her.

Mer om stemmemaskinene , og her

"The people who cast the votes don’t decide an election, the people who count the votes do."

- Joseph Stalin, Communist dictator

"The authority of the Führer has now been wholly established. Votes are no longer taken. The Führer decides."

- Joseph Goebbels, Nazi Propaganda Minister

"The election is over. We won." (Reporter's voice - "How do you know that?") "It's all over, but the counting. And we'll take care of the counting."

- U.S. Congressman Peter King (R-NY), before the 2004 election

Du taper så jævlig når du kommer med stråmann-argumentasjon som dette.

Lenke til kommentar

Meget naivt av deg.

Forøvrig paster jeg inn en post jeg tidligere har skrevet om temaet:

2000

2004

les her også

Mer her og her og her.

Mer om stemmemaskinene , og her

"The people who cast the votes don’t decide an election, the people who count the votes do."

- Joseph Stalin, Communist dictator

"The authority of the Führer has now been wholly established. Votes are no longer taken. The Führer decides."

- Joseph Goebbels, Nazi Propaganda Minister

"The election is over. We won." (Reporter's voice - "How do you know that?") "It's all over, but the counting. And we'll take care of the counting."

- U.S. Congressman Peter King (R-NY), before the 2004 election

Du taper så jævlig når du kommer med stråmann-argumentasjon som dette.

Kan så være, men du tror altså på det denne mannen sier? At 3 millioner stemmer ble kastet...

Lenke til kommentar
Kan så være, men du tror altså på det denne mannen sier? At 3 millioner stemmer ble kastet...

Nei, jeg har ikke sett filmen :p

Men jeg ser ikke bort fra det, etter å ha lest noen av bøkene og arbeidene til BBC journalisten Greg Palast m.fl.

Tror det er han som prater på filmen.

Lenke til kommentar

Norsk media kan være dårlig og samme med Amerikansk media, men om det hadde vært sterke beviser for det ville det helt klart kommet opp. Det vil føre til flere lesere og det er egentlig veldig merklig om det ikke kom opp.

Grunnen til at det ikke kommer opp er fordi bevisene er svake og en som kan litt om temaet kan vi se hva som ble gjort galt. Dermed blir dette bare en konspirasjonsteori.

Det vi vet er at Bush brukte mange "ulovelige" hjelpemidler for å få flere stemmer. Han gikk gjennom rullebladene til bare svarte mennesker siden 90% av dem stemmer på demokrater og hvis de hadde en eneste prikk på rullebladet sendte han et brev til dem at de ikke hadde stemmerett. I USA kan ikke lovbrytere stemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...