Gå til innhold

Asus A6T + død skjerm?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg kjøpte en flotters Asus A6T forrige høst. Ergo er den rundt et og et halvt år gammel nå.

Her for et par uker siden var jeg lei av den gamle Windows-installasjonen... Den var hadde jo tross alt vært der siden jeg fikk maskina, og det er begrensa hvor lenge Windows holder seg rent og pent og høflig. Så, etter å ha handla 2GB RAM og satt inn, fant jeg fram "recovery disc" (engelsk, til og med) og satte inn og tenkte at dette skulle gå fort og greit. Næh. Noe galt med image-fila på disc'en, så det kræsja. Jeg satte inn den norske recovery-disc'en, det funka heller ikke. Innimellom her et sted, slutta laptop-skjermen å utøve så veldig mye mer action enn POST'en når jeg boota. Kobla til en CRT jeg hadde stående for å få gjort noe som helst, greide til slutt å krangle inn en installasjon av Sabayon Linux (for å se om noe som helst funka), hvilket forsåvidt gikk greit, formaterte så med Gparted... Og bestemte meg til slutt for å laste ned Windows XP fra nettet. La inn og det gikk greit. Har fått lagt til stort sett alt av drivere (bortsett fra noe USB 2.0-styr.)

HOVEDPROBLEMET uansett er at laptopskjermen fortsatt er svart. Den hadde i den siste tiden, kanskje to-tre uker vært rødlig umiddelbart etter oppstart, men nå blinker den bare på littegranne rett etter at maskina har vært i dvale, og når den fader fra rødt og kommer til nesten "ordentlige" farger, så slår den seg av igjen. Fra et halvt sekund, til ett og et halvt, kanskje.

En laptop uten fungerende skjerm... Sier seg vel gjerne selv at det er tåpelig og irriterende.

Er det noen som vet noe om saken og/eller har noen gode løsninger/teorier rundt problemstillinga? (Det kan hende at jeg har glemt å fortelle enkelte detaljer, da jeg har litt konsentrasjonsproblemer. Bare spør, så skal jeg være så utfyllende som mulig.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...