Gå til innhold

BK : Gekko og lunsj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville croppa det litt mer fra høyresiden:)
Jeg ville ikke gjort det, nå fungerer kroppen til gekkoen som en diagonal i bildet, som du vil ødelegge om du cropper. Men dette bildet kunne nok også fungert bra med hodet til gekkoen midtstilt (f.eks. som nedenfor), det er allikevel tilstrekkelig venstretungt, så det ville ikke blitt dårlig (måtte bare prøve og se ;-)

post-7280-1202381755_thumb.png

Synes ellers det var litt vel mørkt, og med et lite fargestikk (i rødt). Vet ikke om du har gjort det med vilje, men jeg synes det hadde godt av en liten tur innom levels (som du ser i eksempelet over). Ellers et flott bilde, knallskarpt som vanlig, og mange flotte detaljer.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Jeg ville ikke gjort det, nå fungerer kroppen til gekkoen som en diagonal i bildet, som du vil ødelegge om du cropper. Men dette bildet kunne nok også fungert bra med hodet til gekkoen midtstilt (f.eks. som nedenfor), det er allikevel tilstrekkelig venstretungt, så det ville ikke blitt dårlig (måtte bare prøve og se ;-)

Tja, lunsjen synes jeg fungerte fint som en "motvekt" :)

Bra etterbehandling.

Lenke til kommentar

Takk for den k-ryeng - jeg ser ikke slike ting så veldig godt, ihvertfall ikke før du kommer med ditt eksempel :) Mye som tyder på at jeg må bli flinkere i Lightroom.

Forøvrig så var planen med croppet som k-ryeng er inne på en diagonal med kroppen til gekkoen. Men ser at det også fungerer med en litt tøffere beskjæring fra høyre. Men så er det at "widescreen" looken tar seg litt bedre ut når en bruker det som skrivebordsbakgrunn på en widescreenskjerm :)

Takker og bukker !

Lenke til kommentar
Takk for den k-ryeng - jeg ser ikke slike ting så veldig godt, ihvertfall ikke før du kommer med ditt eksempel :) Mye som tyder på at jeg må bli flinkere i Lightroom.

Lightroom er knall. Men det er egentlig et sikkerhetsnett jeg bruker for mye når jeg egentlig bør bli flinkere til å eksponere riktig! (Og bildet ditt var jo sånn ca 1 steg undereksponert)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...