Thor Håkonsen Skrevet 6. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Har vært "ute" og tatt bilder av ett nytt reptil - denne gangen det reptilet som det vel finnes flest av i norske hjem, nemlig en leopardgekko. Endret 6. februar 2008 av ThorEH Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 7. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2008 Har vært "ute" og tatt bilder av ett nytt reptil - denne gangen det reptilet som det vel finnes flest av i norske hjem, nemlig en leopardgekko. Lekkert Jeg ville croppa det litt mer fra høyresiden:) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 7. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Jeg ville croppa det litt mer fra høyresiden:)Jeg ville ikke gjort det, nå fungerer kroppen til gekkoen som en diagonal i bildet, som du vil ødelegge om du cropper. Men dette bildet kunne nok også fungert bra med hodet til gekkoen midtstilt (f.eks. som nedenfor), det er allikevel tilstrekkelig venstretungt, så det ville ikke blitt dårlig (måtte bare prøve og se ;-) Synes ellers det var litt vel mørkt, og med et lite fargestikk (i rødt). Vet ikke om du har gjort det med vilje, men jeg synes det hadde godt av en liten tur innom levels (som du ser i eksempelet over). Ellers et flott bilde, knallskarpt som vanlig, og mange flotte detaljer. Endret 7. februar 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 7. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg ville ikke gjort det, nå fungerer kroppen til gekkoen som en diagonal i bildet, som du vil ødelegge om du cropper. Men dette bildet kunne nok også fungert bra med hodet til gekkoen midtstilt (f.eks. som nedenfor), det er allikevel tilstrekkelig venstretungt, så det ville ikke blitt dårlig (måtte bare prøve og se ;-) Tja, lunsjen synes jeg fungerte fint som en "motvekt" Bra etterbehandling. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2008 Takk for den k-ryeng - jeg ser ikke slike ting så veldig godt, ihvertfall ikke før du kommer med ditt eksempel Mye som tyder på at jeg må bli flinkere i Lightroom. Forøvrig så var planen med croppet som k-ryeng er inne på en diagonal med kroppen til gekkoen. Men ser at det også fungerer med en litt tøffere beskjæring fra høyre. Men så er det at "widescreen" looken tar seg litt bedre ut når en bruker det som skrivebordsbakgrunn på en widescreenskjerm Takker og bukker ! Lenke til kommentar
kimare Skrevet 7. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2008 Herlig bilde. Og en god nok grunn til å få til en "makro"-session på Haugalandet. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2008 Bør vel nevne at dette bildet ikke er tatt på Haugaland Zoo.. men de har også slike der Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 7. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2008 Flott bilde! Fungerte bra både med og uten crop egentlig. Det hjalp for øvrig å fjerne rødstikket. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 8. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2008 det bildet her var bedre enn de andre. gir litt dybde med en bakgrunn og flere objekter i bildet. blir litt freaka ut da, av å stirre på det dyret. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 8. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2008 Takk for den k-ryeng - jeg ser ikke slike ting så veldig godt, ihvertfall ikke før du kommer med ditt eksempel Mye som tyder på at jeg må bli flinkere i Lightroom. Lightroom er knall. Men det er egentlig et sikkerhetsnett jeg bruker for mye når jeg egentlig bør bli flinkere til å eksponere riktig! (Og bildet ditt var jo sånn ca 1 steg undereksponert) Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 8. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2008 har ikke ett mens lunsjen blir spist da? ^^ sikkert kult. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2008 Er det bare meg eller er det mye støy i skyggedelene av bildet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå