Unlimited LTD Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har nettopp bygd pc, se på komplett: Komplett Alt ser ut til å virke, men når jeg installerer den nyeste grafikkdriveren henger PC-en seg hele tiden. Bilet låser seg (vet ikke om det er PC-en eller bare bilde) og av og til blir skjermen svart på enkelte steder. Er dette kanskje et problem med PSU eller er det driverproblemer? Når jeg ikke installerer det fungerer det bra. Lenke til kommentar
h4lv0rs3n Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 jeg vet ikke helt, men tror du har for liten strømforsyning. det hadde jeg! Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Åh.. Hvordan kan jeg sjekke det? Og, hvorfor skjer det bare med oppdaterte drivere? Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Oppdatering: Etter å ha prøvd å installere skjermdriveren på nytt igjen kom denne meldingen opp: Skjermdriveren svarer ikke nv4_disp-skjermdriveren virker ikke som den skal. Lagre arbeidet till og start systemet på nytt for å gjenopprette full skjermfunksjonalitet. Nestegang du starter systemet på nytt vil en dialogboks hvor du kan laste opp data om denne feilen til Microsoft vises. Men det virker fremdeles ikke.... Nå er det bare svart skjerm etter at Windows logoen har loaded ferdig (og den er uten artifacts).. Og det virker i sikkerhetsmodus. Og det er PC-en som låser seg. Kan ikke skru av og på caps lock på tastaturet. Oppdatering: Etter å ha prøvd å installere skjermdriveren på nytt igjen kom denne meldingen opp: Skjermdriveren svarer ikke nv4_disp-skjermdriveren virker ikke som den skal. Lagre arbeidet till og start systemet på nytt for å gjenopprette full skjermfunksjonalitet. Nestegang du starter systemet på nytt vil en dialogboks hvor du kan laste opp data om denne feilen til Microsoft vises. Men det virker fremdeles ikke.... Nå er det bare svart skjerm etter at Windows logoen har loaded ferdig (og den er uten artifacts).. Og det virker i sikkerhetsmodus. Og det er PC-en som låser seg. Kan ikke skru av og på caps lock på tastaturet. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Mulig at det rett og slett er strømforsyningen som er for liten ja. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Vil denne holde da? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325798 Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hmm, en 400W skulle vel holde til ditt system?? Sjekk her: eXtreme Power Supply Calculator Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Med tanke på at skjermkortet ditt suger en del strøm, og du kjører med dualcore, så er det klart strømforsyninga som er problemet. Dette er tatt fra produktets hjemmeside: +3.3V 0.5A 30.0A ±5% 50mV P-P +5V 0.3A 28.0A ±5% 50mV P-P +12V1 1.0A 18.0A ±5% 120mV P-P +12V2 1.0A 18.0A ±5% 120mV P-P -12V 0.0A 0.5A ±10% 120mV P-P +5Vsb 0.0A 2.0A ±5% 50mV P-P Ikke mye å rope hurra for der... Sett på en kraftigere strømforsyning som leverer mer, spesiellt på 12V. Endret 7. februar 2008 av elf_man Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Sony123: Den jeg har er en 400W. Se liste på komplett i øverste post. Jeg sjekka på den linken og kom til sammen på 268W med maks load... Er det kankskje ikke PSU'en det kommer ann på da? Elfman: Jeg skjønner ikke særlig mye ut av det... Og en ting jeg har glemt å nevne er at det ikke følger med en PCI-E utgang på PSU'en. Jeg kjører en omkobler, fra to molex kontakter til en pci-e kontakt. Kan det ha noe å si? (De er koblet innerst på hver sin molex ledning, ikke samme) Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Sony123: Den jeg har er en 400W. Se liste på komplett i øverste post.Jeg sjekka på den linken og kom til sammen på 268W med maks load... Er det kankskje ikke PSU'en det kommer ann på da? Elfman: Jeg skjønner ikke særlig mye ut av det... Og en ting jeg har glemt å nevne er at det ikke følger med en PCI-E utgang på PSU'en. Jeg kjører en omkobler, fra to molex kontakter til en pci-e kontakt. Kan det ha noe å si? (De er koblet innerst på hver sin molex ledning, ikke samme) Ikke se på watt, er ikke det som er problemet. Strømmen derimot, er noe lav på den strømforsyningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå