plaank Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Hei! Jeg har nå bestemt meg for å oppgradere bilparken min. Har for tiden en Audi 80 1.8s, som igrunn fungerer ok, regner med å få solgt denne for 15-20k. Har igrunn bestemt meg for enten en MB C200/C220 Elegance (96-99), eller en Audi A3/A4 1.8T(150HK) eller 1.9TDi(130HK) (96-99). Har en prisgrense på ca 85000. Er det noe dere kan si for å få meg til å falle for en av sidene i forhold til de andre? Har dere noe på lager, som jeg må være spesielt oppmerksom på? Eventuelle andre forslag innen samme "klasser"? Takker på forhånd! Endret 7. februar 2008 av plaank Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg kan vel egentlig ikke bidra med noe mer enn min egen mening her... Og det ar at hvis jeg MÅTTE velge mellom de to modellene du har skrevet over, så hadde jeg klart gått for A3/A4. Morsommere og tøffere bil etter min mening. Merchedes C200/220 synes jeg er litt kjedelige.... Men.. det er jo smak og behag da Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ta i hvert fall en NAF-test på bilen du eventuelt ender opp med. Du kan banne på at en A3 1,8T til 85.000 er kjørt ganske så hardt. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Finner vel ingen A3 1,8T til 85000,- som er i god stand eller tenker jeg. Kan jo være heldig å finne A3/A4 med turbomotor til den prisen, men de har ofte gått langt og begynner å bli slitne. Men hvis man følger med, og har pengene klare kan man komme over et godt kjøp! Lenke til kommentar
plaank Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Ja, om jeg finner en 40-åring som mistet lappen i går kveld for eksempel Takker for innvendingene. Noen som har andre biler som kan være interressante? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ja, om jeg finner en 40-åring som mistet lappen i går kveld for eksempel Takker for innvendingene. Noen som har andre biler som kan være interressante? Jeg holder meg til noe jeg mener Jada-jada sa en gang her på forumet. (tror det var han som skrev det) Bil i den prisklassen ligger liksom midt i mellom og derfor i ett litt vanskelig skjikte. 80.000 er for mye hvis du er ute etter en såkalt førstegangsbil, og for lite hvis du skal ha en nyere bil med litt motor og utstyr, samt at den skal være hel og uten rust. Vannvittig vanskelig synes jeg og finne en knakanes bil i den prisklassen... Man må liksom alltid godta visse kompromisser. Skal du ha en nyere bil med feit motor til den prisen, må man regne med høy km.stand og kanskje litt rust. Vil man ha strøken bil med lite km. på telleren, så må man klare seg med mindre motor og kanskje eldre modell.... Men får du tak i en Audi A3 1.8T så er ikke dette noen dum bil tror jeg... Fin motor dette. Jeg kjørte en Golf GTI 2001 mod. for litt siden... (som jeg tror har akkurat den samme motoren?) Helt grei motor med krefter nok. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Som Gigaflow sier, er det en "midt i mellom prisklasse" Er selv i samme situasjon som deg. Skal ha bil i samme prisklasse. Jeg vurderer motor kontra komfort og utseende. Om jeg ikke finner noe passende går jeg nok for liten motor, med komfort og utseende istedet. Føler det blir viktigs da jeg kjører mye. Hva hadde du valgt om du måtte velge? Selvfølgelig er man heldig å kan finne et billig eksemplar av en godt holdt A3/A4 1,8T. Men de går fort! Man må sitte med pengene klare omtrent. Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Hva med passat med 1,8T, denne f.eks, 99mod, gått 130k. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...2lbd1Bhq7372911 Endret 7. februar 2008 av trra Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Fornuften sier at jeg burde valgt en hel og pen bil med mindre motor... men "villmannen" i meg vil ha litt motor og heller kanskje fire litt på kravene hva utseende og km. angår. I den prisklassen, ville jeg nok hørt på "villmannen" i meg... Men det er meg... er du fornuftig og tenker langsiktig, så vil nok den peneste bilen med minst km. være mer lønsom... men til "kun" 80.000 kr. så kan man vel om ikke annet unne seg LITT morro... ? Men som sagt.. min mening... Hva med passat med 1,8T, denne f.eks, 99mod, gått 130k. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...2lbd1Bhq7372911 Bortsett fra at denne er solgt og at det er en liten bulk i høyre forskjerm, så ser faktisk ikke den så ille ut! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg holder meg til noe jeg mener Jada-jada sa en gang her på forumet. (tror det var han som skrev det) Det var jeg som skrev det. 80.000 er for mye hvis du er ute etter en såkalt førstegangsbil, og for lite hvis du skal ha en nyere bil med litt motor og utstyr, samt at den skal være hel og uten rust. Hvorfor er 80.000 for mye til førstegangsbil? Videre er det noe riktighet i det du sier, men har man is i magen kan man finne riktig så fine biler til 85.000. Jeg kjøpte en helt ypperlig A4 med 2,6 liter, automat, sportsseter og 85.000 km på klokka i denne prisklassen. Denne var også helt rustfri. Skal du ha en nyere bil med feit motor til den prisen, må man regne med høy km.stand og kanskje litt rust.Vil man ha strøken bil med lite km. på telleren, så må man klare seg med mindre motor og kanskje eldre modell.... Hvorfor rust? Jeg skjønner ikke helt logikken. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Det var jeg som skrev det. Ok.. sorry... Hvorfor er 80.000 for mye til førstegangsbil? Sån generelt så mener jeg at 80.000 kr. er litt for mye til å bruke på en førstegangs rånebil etter at lappen nettopp har kommet ut av pressen... Hvorfor rust? Jeg skjønner ikke helt logikken. Forde en dårlig vedlikeholdt bil ofte ruster fortere enn en bil som er blitt tatt vare på... Og en bil som er tatt godt vare på og er hel og pen, ligger også litt høyere i pris. Man kan sef. få en blodstrøken Fiesta til den prisen sef... men da må man altså klare seg med en 1.1 liter med liten motor. Og ikke minst.. lite plass. Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Bortsett fra at denne er solgt og at det er en liten bulk i høyre forskjerm, så ser faktisk ikke den så ille ut! Bilen er solgt. annonsen blir liggende til 1.mars. ikke ring før. Virker ikke som selger er helt sikker på hva han mener Uansett så ligger det flere av disse til salgs, sedan koster muligens litt mindre. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Sån generelt så mener jeg at 80.000 kr. er litt for mye til å bruke på en førstegangs rånebil etter at lappen nettopp har kommet ut av pressen... Det er da ingen som har sagt at han må kjøpe seg en "rånebil"? Det virker som om du mener at biler i denne prisklassen er "rånete", men da lurer jeg fælt på hva som er mest rånete: Å ha en Audi A3/A4/Mercedes (som trådstarter nevner han er interessert i) eller å kjøpe en varebil for å spare pengene det koster å kjøpe fem seter, hive på en hel masse plastikk og store felger, og så skryte av hvor mange biler man klarer å kjøre fra. Ja, føl deg truffet Hvorfor mener du 80.000 er for mye? Kan forøvrig nevne at han ikke skal kjøpe sin første bil, og personen er 22 år gammel. Man kan sef. få en blodstrøken Fiesta til den prisen sef... men da må man altså klare seg med en 1.1 liter med liten motor. Og ikke minst.. lite plass. Har du i det hele tatt sett hva slags biler man kan få for 85.000? Hvor mye tror du en Fiesta 1,1 koster egentlig? Endret 7. februar 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Det er en vanskelig prisklasse og kjøpe bil i ja Men du kan helt fint finne noen bra biler med lav km stand blant de mindre "kjente" bilmerkene feks http://finn.no/finn/car/object?finnkode=12...3mgcoEPei779498 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Sån generelt så mener jeg at 80.000 kr. er litt for mye til å bruke på en førstegangs rånebil etter at lappen nettopp har kommet ut av pressen... Det er da ingen som har sagt at han må kjøpe seg en "rånebil"? Hvorfor mener du 80.000 er for mye? Kan forøvrig nevne at han ikke skal kjøpe sin første bil, og personen er 22 år gammel. Man kan sef. få en blodstrøken Fiesta til den prisen sef... men da må man altså klare seg med en 1.1 liter med liten motor. Og ikke minst.. lite plass. Har du i det hele tatt sett hva slags biler man kan få for 85.000? Hvor mye tror du en Fiesta 1,1 koster egentlig? Jeg mener bare at 80.000 kr. er en sån midt-i-mellom sum, hvor man på en eller annen måte må godta visse premisser når det gjelder motor/helhet/drivverk/rust/km... Ikke noe annet. Fiestaen ble nevnt bare for å få frem poenget... ikke noe annet. Man får sikkert mange flotte biler til 80.000 kr. men det blir litt vanskelig når trådstarter ikke kommer med flere kriterier.. derfor så blir det litt "tomsnakk" rundt dette, da det er mange forskjellige meninger ute å går. Lenke til kommentar
plaank Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Takker igjen for innvendingene. Har sett at dette ligger midt mellom prisklassene som er nevnt tidligere, så det er jeg klar over. Men siden jeg er høgskolestudent, er det ikke mye penger til overs, så jeg strekker meg ikke så mye lenger. Jeg vil også si at jeg foretrekker utseende og komfort over motor, så en A3 1.8 (vanilla) er jo også ikke helt out of the question. De må jo være mulig å oppdrive til en billig penge? Er det noen som kan forklare meg hva "ambition" og lignende modellbetegnelser betyr innen Audi-modellene? - EDIT: Ser det blir etterlyst kriterier.. Jeg vil ha en tysk bil. Audi eller Mercedes, til nøds en VW eller BMW om jeg kommer over et flott tilbud. Jeg setter som sagt utseende og utstyr over motor, men motor er jo naturligvis ikke et minus. Den skal helst være svart, mørk blå, eller sølv. Dette har vel ikke så mye å si her i diskusjonen. Ikke over 85000, med mindre det er et fantastisk røverkjøp. Den skal vare noen år, derfor tenker jeg på Mercedes. Den skal se ganske snasen ut, derfor ser jeg på A4/A3. Takk Endret 7. februar 2008 av plaank Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg mener bare at 80.000 kr. er en sån midt-i-mellom sum, hvor man på en eller annen måte må godta visse premisser når det gjelder motor/helhet/drivverk/rust/km... Ikke noe annet. Fiestaen ble nevnt bare for å få frem poenget... ikke noe annet. Man får sikkert mange flotte biler til 80.000 kr. men det blir litt vanskelig når trådstarter ikke kommer med flere kriterier.. derfor så blir det litt "tomsnakk" rundt dette, da det er mange forskjellige meninger ute å går. Kjøper man det første man kommer over, er det selvsagt mulighet for at man ikke gjør et godt kjøp, men som sagt, jeg er selv et eksempel på at det går an å få helt strøkne biler med ålreit effekt i denne prisklassen. Skjønner ikke helt hvorfor du mener at han må komme med flere kriterer, det er jo ikke akkurat som om man får 2000 treff på A3/A4/C-klasse i denne prisklassen. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Takker igjen for innvendingene. Har sett at dette ligger midt mellom prisklassene som er nevnt tidligere, så det er jeg klar over. Men siden jeg er høgskolestudent, er det ikke mye penger til overs, så jeg strekker meg ikke så mye lenger. Jeg vil også si at jeg foretrekker utseende og komfort over motor, så en A3 1.8 (vanilla) er jo også ikke helt out of the question. De må jo være mulig å oppdrive til en billig penge? Er det noen som kan forklare meg hva "ambition" og lignende modellbetegnelser betyr innen Audi-modellene? Hold deg unna 1,8 125HK motoren. Den har høyt drivstoff-forbruk og er faktisk ikke så mye sprekere enn 1,6. Jeg husker ikke helt hva de forskjellige modellbetegnelsene er, men jeg mener å huske at ambition er sportsseter osv. Mulig jeg husker feil. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg mener bare at 80.000 kr. er en sån midt-i-mellom sum, hvor man på en eller annen måte må godta visse premisser når det gjelder motor/helhet/drivverk/rust/km... Ikke noe annet. Fiestaen ble nevnt bare for å få frem poenget... ikke noe annet. Man får sikkert mange flotte biler til 80.000 kr. men det blir litt vanskelig når trådstarter ikke kommer med flere kriterier.. derfor så blir det litt "tomsnakk" rundt dette, da det er mange forskjellige meninger ute å går. Kjøper man det første man kommer over, er det selvsagt mulighet for at man ikke gjør et godt kjøp, men som sagt, jeg er selv et eksempel på at det går an å få helt strøkne biler med ålreit effekt i denne prisklassen. Skjønner ikke helt hvorfor du mener at han må komme med flere kriterer, det er jo ikke akkurat som om man får 2000 treff på A3/A4/C-klasse i denne prisklassen. Tror vi gir oss her jeg... og heller satser på og hjelpe trådstarter med å finne en bil som passer... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Da foreslår jeg at du slutter med "tomsnakket" ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå