chrlod Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei. Har et LianLi PC7BSCAND (v.1) og er utrolig plaget av harddiskstøy. Hardiskene resonerer og lager en pulserende støy som går i en takt på ca annet hvert sekund. Vibrasjonene planter seg lett i de tynne og lette kabinettveggene, og støyen forsterkes ytterligere. Jeg ser at det er mulig å fjerne hele de interne 3.5" brønnene, og lurte på om det var mulig å sette inn 5,25" brønner istedet - slik at jeg kan henge diskene opp i strikker. Jeg ønsker å få plass til hvertfall 3 disker, og kan om nødvendig fjerne de eksterne 3,5" brønnene. Grunnen til at jeg ikke bruker de eksisterende 5.25" børnnene (eksterne) er at jeg vil benytte meg av viften i front til å kjøle diskene. Enkel modifisering er et alternativ om det ikke finnes spesielle løsninger for det aktuelle kabinettet, men kom da gjerne med forslag til hvordan det kan løses. Kom gjerne også med andre forslag til støydemping for dette kabinettet. Takker på forhånd for alle svar! Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Tror dette kan være noe å vurdere: 1: Erstatte det opphenget du har no med denne 2: Kjøpe oppheng i 5.25" portene. Enten for treeller fire disker. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Takker, er noe slikt jeg er ute etter. Vet du om det finnes støydempingsmatter for mitt kabinett? Har matter forresten god effekt, og ødelegger de mye for det termiske? Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 To av denne eventuelt. No har jeg ikke slike matter så jeg vet ikke den virkelige effekten, men de skal både dempe viberasjoner i kabinettet samt isolere luftbåren støy (eks vifter) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå