Dr. Moriarty Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 noen som kan hjelpe med tips om hvordan jeg kan få overklokket et Sapphire HD 2600 XT...? som kjent har dette kortet hatt en del driver-problemer, men den siste hotfixen fra ATI ryddet opp på det området... derimot finner jeg ikke et verktøy (software) som lar meg overklokke kortet... har prøvd ATI Tray Tool, Catalyst og RivaTuner... det later til at disse ikke kommuniserer med kortet/driverne overhodet, for programmene klarer ikke hente ut adekvat info... "System information" i ATI Tray Tools gir feks. denne beskjeden: Clock Information BIOS VPU 800,00 Current VPU 0,00 BIOS MEM 700,00 Current MEM 0,00 driverne er da også bare noen dager gamle... men dog - det må jo være mulig å manipulere faenskapet (dvs. kortet) litt... det hører med til historien at dette er et AGP-kort (en gammel Dell-maskins siste desperate krampetrekning...) setter pris på alle innspill, så alle overklokkere der ute - it's your turn to shine... enlighten me, please... Lenke til kommentar
Dr. Moriarty Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 har nå også prøvd PowerStrip... programmet later til å funke og det er fullt mulig å forandre clocks, men de nye verdiene blir tydeligvis ikke iverksatt, selv om PowerStrips system information hevder at overklokkingen er et faktum... en kjapp runde i Mark3D 06 viser at kortet fremdeles kjører på default-tider; GPU 800mhz/MEM 700mhz... kan nesten ikke finne noe info på nettet om dette kortet og overklokking, så hvis noen har erfaringer å dele, blir det sterkt verdsatt...... Lenke til kommentar
zulo Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Kjøpte meg et slikt i dag jeg også til pcn hjemme hos foreldrene min. Hvordan gikk det med overklokkingen? Lenke til kommentar
Dr. Moriarty Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Kjøpte meg et slikt i dag jeg også til pcn hjemme hos foreldrene min. Hvordan gikk det med overklokkingen? Lenke til kommentar
Dr. Moriarty Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 fant aldri ut av det... kortet er greit nok det, særlig i forhold til pris, men det ga for min del mye motstand i overklokkingssammenheng... regner med at mutter'n og fatter'n din ikke er så veldig opptatt av den slags, så de blir nok fornøyd med 2600... Lenke til kommentar
zulo Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det er min pc nr.2 jeg mente, som står hjemme hos muttern og fattern Jeg kjøpte kortet på en databutikk langt uti distriktet der jeg bor i all hast og hui. Kosta 800kr kan ikke si det var verd det men kan man ikke vente på pakke fra en webshop så går det slik.. (måtte ha et kort i påska) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå