Turtlis Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Nesj.. fordi man er litt vel fussete kan han godt egne seg til å ha hund Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Siden han ikke liker å gjøre noenting for andre enn seg selv tviler jeg på at han egner seg til å ha hund Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Siden han ikke liker å gjøre noenting for andre enn seg selv tviler jeg på at han egner seg til å ha hund Enig. Det er kanskje best han blir voksen først, men noen blir aldri voksne nok til å ta ansvar, så dersom han ikke endrer seg bør han nok ikke ha hund nei!!! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Jeg har ikke lest alle trådene til denne personen, og aner ikke hvem det er... Tydeligvis en som terger på seg gråstein. Men en person på ungdomskolen får som regel hjelp av foreldre når de skal ha hund Endret 8. februar 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Jaha! Eg eignar meg ikkje nei? Eg synest sjølv eg er flink med dyr. Har jo hatt hund før...og no har eg kattar og kyr. Desse passar eg på HEILT sjølv når foreldra mine er vekkreiste. Har ikkje fått noko kritikk for å ha stelt dårleg med dei i alle fall... So eg meiner eg har god erfaring med dyr, og skal klare å ha ein hund. Men helst ein korthåra slik at eg slepp å børste den so mykje. Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jaha! Eg eignar meg ikkje nei? Eg synest sjølv eg er flink med dyr. Har jo hatt hund før...og no har eg kattar og kyr. Desse passar eg på HEILT sjølv når foreldra mine er vekkreiste. Har ikkje fått noko kritikk for å ha stelt dårleg med dei i alle fall... So eg meiner eg har god erfaring med dyr, og skal klare å ha ein hund. Men helst ein korthåra slik at eg slepp å børste den so mykje. Ok, unnskyld. Skjønner at du har tenkt mye på det her og vet at du greier det, og det skal vel være en hund for hele familien selv om den skal være ditt ansvar? Et par raser som du kanskje kan titte på er Jack Russel og Svensk-Dansk gårdshund. Kort pels som ikke krever noe særlig, livlige og kjærlige.Og ikke er de så store heller. Men som alle hunder krever de daglig stimuli og oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Har sett litt på desse to rasane. Jack Russel er jo ein liten veskehund. Eg vil helst ha ein litt større. Den svensk-danske gardshunden såg litt betre ut, men såg litt liten ut. Vil helst ha ein i om lag den storleiken som den forrige hunden (Labrador Retriever). Kanskje det er den rasen eg må ha...sidan eg ikkje har peiling på andre rasar. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 JRT er ikke en veske hund!! Det er en veldig aktiv rase som har en tendens til å bli litt hyper ved dårlig hjernestimuli, i forhold til mange av de 'veskehundene' (chihuahua, yorkie osv).ds gårdshund er en medium hund. Har du sett på Retriver rasene, om de kan være noe for dere ? (golden, flat coated, Toller, labrador). Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Eg trur at Retriever er ganske aktuelt sidan vi har erfaring med den. Dessutan trur eg den er lettare å få tak i. Er langt å køyre til ein heilt annan del av landet for ein hund (Bur på Nordvestlandet). Her er ikkje mange hundar her, og har ikkje sett nokon aktuell annonse enno i alle fall. Lenke til kommentar
anette875 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Kan være lurt å kontakte forskjellige seriøse oppdrettere. De vet mye om den rasen de har og kan hjelpe deg å finne ut om den rasen er noe for deg Hvis du ikke har dressert en hund før, så er det lurt å melde seg på et valpekurs/hverdagslydighetskurs. Der får du tips og hjelp til å lære grunnleggende ting. En effektiv treningsmetode er jo klikkertrening. Anbefaler å lese litt om det. Treningen har hvertfall gått mye raskere her i huset etter vi begynnte med det Lenke til kommentar
granny Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Tror kanskje en labrador tispe hadde vært tingen for deg jeg. De er stort sett lette å dressere, glad familien sin så lenge dere gjør noe sammen og er stort sett flinke til å holde seg ved gården. Et pluss at du allerede kjenner litt til den type hund. Se på www.retrieverklubben.no du og les litt der. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå