phnx85 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg skal kjøpe en ny strømforsyning. Jeg har vært på Microplex.no og sett på Enermax strømforsyninger. Det jeg lurer på er hva som er forskjellen på "Whisper Series", "Silent Series" og "Silent Pluss Series"? Hvilke av disse er mest lydløs? Jeg har fra før en standard Chieftech strømforsyning som fulgte med kabinettet. Noen som vet hvor jeg kan finne en guide til hvordan jeg kan modde den strømforyningen til å ha temperatur regulert vifte. Altså at viften skrur seg av når det er under en hvis temperatur. Hvor varmt kan det bli før strømforsyningen tar skade? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg har fra før en standard Chieftech strømforsyning som fulgte med kabinettet. Noen som vet hvor jeg kan finne en guide til hvordan jeg kan modde den strømforyningen til å ha temperatur regulert vifte. Altså at viften skrur seg av når det er under en hvis temperatur. Denne er fra før temperatrurregulert. D.v.s. at den skrur seg _ned_ hvis tempen blir lav nok. Uansett, så bråker den for mye, det er sant. Men da jeg kjente på luftstrømmen fra denne, mot luftstrømmen fra en 12dB papst, så virket det som om papst-en hadde bedre luftstrøm... Idé å bytte ut? Kanskje med en 19dB? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Vil du modde, les denne tråden... psu mod [sirtec hipower] Spør hvis du trenger hjelp Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Kjøp en enermax whisper da får du en stillegående psu.. Pluss at faren for at psu'n går for varm hvis du begynner å tukle med volten på viften... er borte. Lenke til kommentar
Noiseless Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Kjøp en enermax whisper da får du en stillegående psu..Pluss at faren for at psu'n går for varm hvis du begynner å tukle med volten på viften... er borte. Enermax whisper psu vil jeg fraråde på det sterkeste Har en slik selv (Enermax whisper 431W) og ble svært skuffet Måtte ty til litt modding for at lydnivået skulle bli akseptabelt. Bant annet fjernet jeg den ene vifta og temp.sensor. Dette skulle være unødvendig på ei sånn dyr psu som i tillegg går under navnet whisper :o Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Ta dette med en klype salt, men såvidt jeg husker er problemet med Enermax Whisper at viften kjører for fort. Den er temperaturregulert, men sensoren er plassert oppå en komponent som aldri blir kald og dermed kjører alltid viften på max hastighet. Hvis jeg da husker riktig vil du få en helt annen lyd hvis du flytter sensoren.... Cobos Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg har nå montert en 33Ohms resistans på PSU- viften, den er blitt nesten lydløs Nå førsta merker jeg hvor mye harddiskene mine bråke (2 x Western Digital) Lenke til kommentar
robbah99 Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Enermax PSU är av mycket bra kvalitet. Problemet är att man skall få experter att göra moden till PSU, som till exempel NoiseControl. Mitt nya Enermax 350W är ombyggt av noisecontrol. Det är helt jävla tyst och har bra utsug av varmen. Jag är jävligt nöjd. Problemet är ju att under last så börjar den gå upp och ner i RPM och bråkar en del om man inte bygger om fläktstryningen också. Bättre att köpa det fördig moddat av experter. Tillverkare: http://www.noisemagic.de/pdf/psu/enermax/e...apst_screen.pdf En svensk distributör: www.green.se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå