Qumad Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Under menyen i Vista så er det en rød/oransje knapp som ved førsteøyekast en vil regne med er til og slå av maskinen med. Men dette er Hvilemodus (Sleep) Har store problemer med og få jentungen til og faktisk slå av maskinen, da hun kun bruker denne knappen. Så nå vil jeg skifte på den slik at den slår av maskinen istedenfor og kunsette den i hvilemodus. Problemet er bare at dette viser seg og være vanskligere enn først antatt, selv etter at jeg har funnet ut at det er fult mulig og forandre hva denne knappen skal gjøre. Ett raskt søk på vista sleep button gir flere enkle og greie guider som forteller hvordan dette skal gjøres som denne med bilder som viser hvor man skal gå osv. Menyen i som blir vist i disse guidene jeg finner er ikke lik den vi har på norsk her. Som man ser fra bildet her så har jeg alt skiftet på både strøm og batteri når det gjelder både 'Når jeg trykker på av/på-knappen' og 'Når jeg stenger lokket' fra 'Hvilemodus' og til 'Avslutt' Jeg har klikket på [Lagre endringer] gått ut og prøvd. Men denne knappen går fortsat kun til 'Hvilemodus' ved og holde musepekeren over denne knappen kan man også se hva som står beskrevet og hos meg står det fortsatt 'Beholder økten i minnet, og setter datamaskinen i en status med lavt strømforbruk så du raskt kan gjenoppta arbeidet.' Har startet maskinen på nytt utallige ganger, og prøvd og gå inn i kotrollpanelet under Strømalternativer men her står det nå at jeg har valgt 'Avslutt' men dette gjelder ikke når alt kommer til alt.. Fant også guiden på norsk hos Microsoft Endre funksjonen til av/på-knappen på en mobil datamaskin men det er jo dette jeg har gjort.. Noen andre som har noen løsning på problemet? Endret 6. februar 2008 av Qumad Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Jeg har endret på den hos meg og det virker fint - jeg tror du ser på feil innstilling. "Av/på-knappen instillingen" på bildet ditt er såvidt jeg ser den fysiske knappen på maskinen. Hvis du vil endre "knappen" på startmenyen, kan du se for eksempel her. Det er første treff på google : "start menu power button". edit: jeg kommer inn på den instillingen herfra: Endret 7. februar 2008 av Crossfire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå