Gå til innhold

Er Skullcandy så ille?

Havrd

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et nytt headset etter at mitt koss ble ødelagt^^ (pga min egen klumsighet)

jeg liker ikke at det er lite og spinklette

trenger noe veldig komfortabelt som kan brukes lenge å

fortsatt ikke får meg til å se ut som den idioten.

Derfor tenker jeg Skullcandy.

men har lest en god del bra å en del dålig.

så før jeg casher ut 600'- får et skullcandy

lurer jeg på om det er noe annet som passer

mine rare krav?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sennheiser PX 100 (ikke får å være slem)

får deg til å se ut som en gåenede, snakkende bil

og de er spinkle, jeg vil ha noe litt større :)

den Kossen (porta pro) jeg hadde før var spinkel,

jeg hadde den rundt nakken ganske lenge ( i klassetimer osv.)

det klødde å var veldig ekkelt etter lengre tid.

så jeg vil ha noe med puter overalt liksom. (jeg ser at Sennheiser PX 100 har det)

men den ene grunnen jeg ikke vil ha det er at søsteren min har det og

ikke var fornøyd i det hele tatt.

den andre er at det er litt for lite.

og den siste er jo at jeg ikke synes den ser så fint ut:)

Men takk:D

Endret av Havrd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Sennheiser PX 100 (ikke får å være slem)

får deg til å se ut som en gåenede, snakkende bil

og de er spinkle, jeg vil ha noe litt større :)

den Kossen (porta pro) jeg hadde før var spinkel,

jeg hadde den rundt nakken ganske lenge ( i klassetimer osv.)

det klødde å var veldig ekkelt etter lengre tid.

så jeg vil ha noe med puter overalt liksom. (jeg ser at Sennheiser PX 100 har det)

men den ene grunnen jeg ikke vil ha det er at søsteren min har det og

ikke var fornøyd i det hele tatt.

den andre er at det er litt for lite.

og den siste er jo at jeg ikke synes den ser så fint ut:)

Men takk:D

hvis du kjøper hodetelefoner basert på utseende fortjener du ikke bedre enn skullcandy, i likhet med xninja92. det her er hodetelefon-subforum, ikke moteavdelingen, så foreslår du bestemmer deg hva som virkelig er viktig - utseende eller lyd

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
kompisa mine sier at Koss har bedre bass enn skullcandy, og de ville heller ha brukt koss, hvis ikke SkullCandy var så pop/kult for tiden..

Nå skal jeg først kritisere Skullcandy med utgangspunkt som mote"ekspert".

Hva i alle dager er det som gjør Skullcandy så "kult"? Lowrider er noe av det mest fjortis/harry/vetikkehva jeg har sett, plastikkluktende og glorete som det er. AKG K518-settet (som kan sammenlignes i pris og type) er utrolig stilrent i forhold. Ikke noe som skriker ut med hvitt og rosa. Og dette kaller de for en DESIGNHODETELEFON!?

Mystisk, det er det.

(Ta for øvrig en titt på følgende to bilder: AKG K518DJ og Skullcandy Lowrider)

At lyden ikke hører hjemme i den prisklassen, er enda verre. Når slikt blir mote, både å gi blaffen i lyden og utseendet, bare det er "in", blir jeg rent lei meg. Det er deres ører og lommebok, men likevel.)

(På den annen side, det at mange går med Lowrider, gjør at det er en smule mer godtatt å fly rundt med hodetelefoner som er større enn PX100/PortaPro/K26P, noe som er gode nyheter. Og dersom Skullcandy blir in, kanskje det etter hvert går an å gå ute med svære hodetelefoner uten å bli glodd rart på. Slik som store Beyerdynamic og AKG-hodetelefoner.)

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

Har ikke lyst på lowrider^^

tenker Hesh, Ti eller Gi...

hvem bryr seg om du har store hodetelefoner?!

det betyr du faktisk har lyst på noe som har bra lyd og er mer eller mindre lydtett..

hvis du sitter på bussen må man ha på full lyd får å høre musikken hvis du bruker småe spinkle hodetelefoner.

men jeg begynner å bli litt sur, det finnes ingen definitve meninger om skullcandy.

noen sier: Det suger

resten sier at det er det bedre å mest komfortable headsettet dær ute (som er det jeg leter etter)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
resten sier at det er det bedre å mest komfortable headsettet dær ute (som er det jeg leter etter)

Vel, siden du ikke bruker å/og riktig, og av en eller annen grunn skriver der med æ, vil jeg tippe du er minst under 18 og helst under 16. De folkene du da til vanlig snakker med er kanskje ikke de du burde prate med om lyd, på den alderen pleier man å uttale seg om det meste uten faktisk å ha prøvd det, fanboyisme på sitt beste med andre ord.

Størrelsen på klokkene har forøvrig ingenting direkte med isolasjon å gjøre. Det finnes gigantiske hodetelefoner som er åpne og ikke isolerer noe som helst, og det finnes relativt små lukkede hodetelefoner som isolerer bedre.

Lenke til kommentar

når jeg leser det på forum så kjenner jeg de ikke^^

jeg er trønder og skriver på en helt ¨fuc*d¨ måte

så jeg er alt får vant til å skrive sånn, derfor ¨å¨ og ¨og¨ blir litt mixed på^^

Jeg er 16 foresten hvis det betydde mye for deg:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
når jeg leser det på forum så kjenner jeg de ikke^^

jeg er trønder og skriver på en helt ¨fuc*d¨ måte

så jeg er alt får vant til å skrive sånn, derfor ¨å¨ og ¨og¨ blir litt mixed på^^

Jeg er 16 foresten hvis det betydde mye for deg:)

alder har en del å si ja, alder, som sagt de som er under en viss alder er de som er i målgruppen til skullvandy, for de klarer ikke å selge noe til noen som bryr seg om lyd

Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd noen SkullCandy-headset grundig, men etter min subjektive oppfatning er SkullCandy-headset nettopp spinkle headset med dårlig lyd som får deg til å se ut som en idiot. :p

Et alternativ: Jeg er meget fornøyd med mine Sennheiser PX 100 :)

Jeg er meget fornøyd med PX-200 ^^ Eneste er isolasjonen mellom ledning og minijack har åpnet seg =\.. må stikke på hi-fi klubben og prøve å bytte -.-

Lenke til kommentar
Har sett en gutt på bussen som har Skullcandy. Han hører sjeldent med dem og har de rundt halsen meste parten av tiden. Brukte altså denne hodetelefonen som et rent mote plagg.

Også er de så stygge!

De fleste på min skole gjør det på den måten også. Eier ikke smak. AKG(hadde et i fjor men geniale meg er flink til å miste ting o.l.) ser pent ut og har god lyd, en del Senneheiser også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Sett noe styggere enn dette?

Jeg anbefaler AKG K24P - god nok lyd til å gå rundt og valle på gata med, og de er pene å se på. Forresten så er jeg selv 16 år og trønder :realmad:

Ja, helt enig... K24P er meget bra sett... mer nøytral og mindre basskåte enn portapro :) og mye bedre enn scullcandy :)

Er ikke imponert over lydkvaliteten til sculcandy...

Lenke til kommentar

Utseendet er verre (en del Skullcandy-hodetelefoner er velsignet med lukket konstruksjon, så man slipper å bli "underholdt" av idioter som er i sin egen verden, evt. innbiller seg at alle vil høre på musikken deres).

("Harry-harry kaller månebase alfa."

"*knitre*")

Lenke til kommentar

Jeg har et par AKG K412P ( :love: ) og et par Skullcandy T.I., som kostet mer enn dobbelt så mye. Men de kan vel egentlig ikke sammenliknes, siden K412P er åpen og nett og T.I. er lukket og gedigen. :p

Bruker K412P når jeg er ute og går. Det sklir lett av det glatte håret mitt, men sitter veldig godt på bare øret (og lyden høres godt gjennom f.eks. lue).

Når jeg spiller gitar, bass, synth eller trommer (digitalt trommesett - rekkehusvennlig!) sent om kvelden, bruker jeg T.I.. Eller.. jeg brukte, de begynte plutselig å låte helt sørpe. Får reklamere på dem og få pengene tilbake og heller kjøpe lukkede AKG-hodetelefoner. Det er merkelig lav lyd i T.I.. Men utover det er lyden absolutt bra. Men ingenting å gå ute med.

AKG K412P banker Koss PortaPro!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...