Gå til innhold

ddr2 800 vs 1066 til intel Q9450, P35


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PC-en gikk opp uten noen problemer også ! Alt fungerte med en gang, så det var jævli passe. Fikk 3,25gb ram i xp 32 også, så må vel være fornøyd med det i første omgang. Kabinettet er helt rått ! Samme med strømforsyninga, kraftsaker ! Takker for hjelp !

 

 

Det er jo flott!

Alltid hyggelig å hjelpe :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
PC-en gikk opp uten noen problemer også ! Alt fungerte med en gang, så det var jævli passe. Fikk 3,25gb ram i xp 32 også, så må vel være fornøyd med det i første omgang. Kabinettet er helt rått ! Samme med strømforsyninga, kraftsaker ! Takker for hjelp !

 

 

Det er jo flott!

Alltid hyggelig å hjelpe :)

 

Måtte jo selvfølgelig bli et problem med det hovedkortet jeg valgte og Pro Tools da. Liker ikke x38 chipsets'a, så nå må jeg skaffe et Asus P5K-serie kort. (De som er rapportert til å være kompatible av nyere kort med firewire tilkoblet Digidesign-hardware.) Det som hadde passet best til resten av oppsettet mitt hadde vært et Asus P5K Deluxe kort, men virker ikke som det er i salg lenger. Finner det hvertfall ikke i prisguiden. Et Asus P5K3 Deluxe hadde også funket, men siden jeg har DDR2 minne utgår det. Det som jeg har sett på er et Asus P5K Pro, men ser på info om kortet at det støtter PC2-5300 og PC2-6400 til ram'en, Hvordan vil det da være med de Mushkin XP2-8000 Extreme Performance minnebrikkene jeg har ? Et par norske nettbutikker sier at kortet støtter opp til 1066 MhZ ved hjelp av ASUS Super Memspeed Technology, så vil det si at jeg kan bruke kortene mine ? De skal vel ligge på 1066 fra leverandør. Er det noe jeg ikke skjønner her, eller jeg på rett spor :cool: ?

Setter veldig pris på tilbakemelding :-) Ikke så morsomt å sitte med et lydkort til over 10K som jeg ikke får brukt ;-)

Lenke til kommentar

Det var leit å høre, var ikke klar over dette problemet :(

 

Når det gjelder minnebrikkene, så skal de automatisk bli "klokket ned" til hastighetene som støttes av hovedkortet.

Burde ikke være noe som helst problem med at de ikke skulle fungere.

 

Er jo gjerne slike begrensinger på hovedkortene, derfor må mange gå inn i BIOS å "klokke de opp" til "riktig" hastighet.

Så enten blir de vell automatisk redusert til 800MHz og du kan selv gå inn i BIOS og justere opp hastigheten, eller så kjører de på 1000MHz uten noe mer snikksnakk

Lenke til kommentar

8GiB RAM trengs sjeldent til hjemmebruk, da det ikke sluker minnet så ekstremt.

Det er jo selvsagt en fordel med mer minnet om du har ønsker om å kjøre flere ting på en gang og slike ting, noe som blir mer og mer aktuelt for mange da prosessorene får flere og flere kjerner.

 

Etter det jeg har hørt, så yter visstnok Windows Vista bedre med 8GiB RAM enn med 4GiB RAM, hvorfor aner jeg ikke.

Om det stemmer i det hele tatt vet jeg heller ikke, men hos meg har jeg faktisk klart å komme opp i 3.7GB da jeg kjørte Office, FireFox, Photoshop og litt sånt på engang, så jeg har selv vært i situasjoner hvor 8GiB RAM hadde gjort seg bedre enn 4GiB RAM.

 

En annen ting er jo dagens minnepriser, de er jo rekordlave.

Og vil trolig begynne å stige senere i året, da DDR3 tar mer og mer over for DDR2.

Derfor er det kanskje greit å hamstre nå som prisene og tilgjengeligheten er såpass god som den er :)

 

Du får jo et veldig godt 4GiB sett (2x 2048MB) fra Mushkin til 900kroner:

https://prisguiden.no/product.php?productId=89910

 

Det blir totalt 1'800 det for 8GiB med skikkelig høykvalitets minnebrikker.

Det er det samme som jeg måtte betale for crappy 2GiB 557MHz Kingston ValueRAM for litt over 1år siden ;)

Lenke til kommentar
Du får jo et veldig godt 4GiB sett (2x 2048MB) fra Mushkin til 900kroner:

https://prisguiden.no/product.php?productId=89910

 

Det blir totalt 1'800 det for 8GiB med skikkelig høykvalitets minnebrikker.

Det er det samme som jeg måtte betale for crappy 2GiB 557MHz Kingston ValueRAM for litt over 1år siden ;)

 

Herlig! Jeg satt og så på ett 2x2GB 667MHz sett på komplett for 670kr, tror jeg heller går for disse ^^

 

<<Gratwhol>>

Lenke til kommentar
8GiB RAM trengs sjeldent til hjemmebruk, da det ikke sluker minnet så ekstremt.

Det er jo selvsagt en fordel med mer minnet om du har ønsker om å kjøre flere ting på en gang og slike ting, noe som blir mer og mer aktuelt for mange da prosessorene får flere og flere kjerner.

 

Etter det jeg har hørt, så yter visstnok Windows Vista bedre med 8GiB RAM enn med 4GiB RAM, hvorfor aner jeg ikke.

Om det stemmer i det hele tatt vet jeg heller ikke, men hos meg har jeg faktisk klart å komme opp i 3.7GB da jeg kjørte Office, FireFox, Photoshop og litt sånt på engang, så jeg har selv vært i situasjoner hvor 8GiB RAM hadde gjort seg bedre enn 4GiB RAM.

 

En annen ting er jo dagens minnepriser, de er jo rekordlave.

Og vil trolig begynne å stige senere i året, da DDR3 tar mer og mer over for DDR2.

Derfor er det kanskje greit å hamstre nå som prisene og tilgjengeligheten er såpass god som den er :)

 

Du får jo et veldig godt 4GiB sett (2x 2048MB) fra Mushkin til 900kroner:

https://prisguiden.no/product.php?productId=89910

 

Det blir totalt 1'800 det for 8GiB med skikkelig høykvalitets minnebrikker.

Det er det samme som jeg måtte betale for crappy 2GiB 557MHz Kingston ValueRAM for litt over 1år siden ;)

 

Det er faen ikke gærent ass. Hadde Pro Tools vært kompatibelt med 64-bit OS hadde jeg dratt til med 8 gig minne på rappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...