Gå til innhold

PC eller konsoll?


Anbefalte innlegg

Jeg har ganske bra PC og Wii, og hadde en stund xboks360 før den gikk til helv... for tredje gang på fire måneder. For å være ærlig kan jeg ikke si om jeg liker PC eller Wii best, da det er som å sammenligne pizza og hamburger. Begge to er jo raskt å lage, smaker godt og gjør deg mett, men der stopper også likheten. PC og Wii er på mange måter like da de lar deg spille spill, surfe på nettet og sånt, men der stopper også likheten. PCen er en arbeidsmaskin for de fleste og har spill som bonus. Wii er en ren spillmaskin som lar deg gjøre andre ting som bonus.

 

Når det gjelder spillene foretrekker jeg forskjellige spill på forskjellige plattformer. Jeg elsker Resident Evil: Umbrella Chronicles på Wii, men jeg hadde ikke engang vurdert å prøve det på PC om vi måtte bruke musen i stedet for Wii-moten som lyspistol. Det samme gjelder andre veien. Wii er i grenseland for å takle RTS og FPS, men det er bare å glemme det på Xboks og PS3. Kontrollene er altfor trege og upresise for min del på konsoll. For de av dere som faktisk liker FPS på konsoll, prøv å skru av auto-aim, så ser dere hva jeg mener. Det er faktisk lov å sikte på egen hånd. ;)

 

Angående salget av PC-spill tror jeg nok det bare er tøv å si det er på grunn av piratkopiering. Vi har hatt piratkopiering i alle år til en rekke systemer, men salget av spill har ikke tatt drastisk skade av det. Hvor mange av dere kopierte for eksempel spill til Commodore64 og Amiga den gangen? De aller fleste gjorde det, og likevel var de to maskinene enorme suksesser. PC-spill har blitt piratkopiert helt siden PCen ble populær som spillmaskin, så hvorfor kan piratkopiering alene ødelegge markedet for PCspill nå?

 

Problemet er heller at det er så få eksklusive titler på PC. Mange toppspill kommer på PC sammen med de fleste andre plattformer, og andre spill kommer først på andre konsoller, så til PC lenge etterpå. GTAIV, for eksempel, kommer ganske snart til xboks og PS3, men en PC versjon kommer neppe før tidligst til jul. Dette igjen skyldes nok at konsollene har et digert firma hver i ryggen, men den stakkars PCen er på egen hånd. Tror dere GTAIV hadde fått den samme oppmerksomheten og reklamen om det hadde vært eksklusivt for PC? neppe, for hvem skulle ha giddet reklamere for det? nVidia? ;)

 

Det nærmeste vi kommer et "hovedfirma" bak PCen er nok Microsoft siden de lager windows, men hvorfor skal de gidde reklamere for PC spill når de også gis ut på xboksen?

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Migrerte fra PC til konsollgamer pga:

-At jeg ikke spiller så veldig mye rts, bortsett fra adwanced wars og warcraft 3.

-At jeg alltid klarer å ende opp med blåskjerm eller andre småirriterende saker selv om jeg aldri har hatt virus og selv om jeg også har en Dell-PC nå som ikke er mekket på.

-Jeg synes at FPS på konsoll er ålreit (WTFLUXX??!)

-De spillene som er på konsoll som ikke finnes på PC

-MuMORPeeGees kan ferra på tur til Mexico.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Uten tvil PC. Kjøper en stasjonær for ca 10 000,- og da holder denne godt for meg i 4-5 år. Er ikke før nå nylig at jeg må gi opp å spille nye spill med min 4,5 år gamle stasjonære...kjører fint Medieval II men Crysis er det ikke vits å teste f.eks. Jeg er nok ikke den mest kresne men synes PC gir MYE mer for pengene med tanke på alt det andre den kan brukes til, og jeg oppgraderer sjeldent.

 

Synest de fleste spill er bedre til PC, enten pga at en kan ha mer avanserte spill eller pga kontrollen (evt en kombinasjon). Bilspill og slåssespill er bedre på konsoll, men blir lett lei av å bare spille det.

Lenke til kommentar

Konsoll!

Alltid vært en konsoll gutt.. Fra jeg fyrte opp N64'n min for første gang, til idag.. Hadde ett forsøk på pc etter konfirmasjon, og det ble en del lan-ing da.. gikk 2 år eller noe så var det slutt.. Nå er det konsoll for alle penga.. Føler det gir mer for pengene rett og slett.. Og det faktum at jeg slipper ¨å oppgradere er deilig.. Husker jeg tenkte på å oppgradere PC-en min, men jeg orket aldri å sette meg inn i hva jeg måtte ha og lignende.. Mye greiere å spille på konsoll! :)

Lenke til kommentar

Konsoll er for personer med teknofobi. PC er for entusiaster som vil ha det beste og ypperste innen grafikk. For å være litt mindre bombastisk; PC og konsoller utfyller hverandre utmerket, så hvorfor må man sette dem opp mot hverandre? Har tenkt å skaffe meg en PS3 siden den nå begynner å komme ned i pris, men PC vil nok fortsatt være førstevalget mitt.

Uansett, dette har vært diskutert til døde X antall ganger tidligere, så hvorfor vekke denne debatten til live atter en gang?? :wallbash:

Lenke til kommentar
Konsoll er for personer med teknofobi. PC er for entusiaster som vil ha det beste og ypperste innen grafikk. For å være litt mindre bombastisk; PC og konsoller utfyller hverandre utmerket, så hvorfor må man sette dem opp mot hverandre? Har tenkt å skaffe meg en PS3 siden den nå begynner å komme ned i pris, men PC vil nok fortsatt være førstevalget mitt.

Uansett, dette har vært diskutert til døde X antall ganger tidligere, så hvorfor vekke denne debatten til live atter en gang?? :wallbash:

Dette er ikke en debatt om hva som er best, det er en debatt om hva vi gamere her foretrekker. Så lenge ikke noen kommer med provoserende kommentarer så kommer det ihvertfall til å forbli slik.

Lenke til kommentar

Eg vil sei konsoll, men eg må også sei att i glansdagene til battlefield2 kor det gjekk på det heftigaste er det ingen konsoll spill som kan toppe enda. COD4 kommer rimelig close, men opplevelsen av å sitte i eit helikopter med 5 andre kompiser der den eine styrer alle andre inn i fiendtleg territorium for så att alle hopper ut i fallskjerm i reine invasjonen..heilt fantastisk..

 

ahh..the memories..

Lenke til kommentar

Hvis vi snakker om hva som er minst stress vinner vel kanskje konsoll, der er det jo bare å putte i disken og spille, det kan ofte være noen problemer med PC. Men hvis vi skal snakke om hva som er generelt best, kan ikke konsoll måle seg. PC spill har uendlig med andre muligheter enn det konsoll har, kommer mye flere patcher til PC og folk lager mye mer ekstra stuff man kan laste ned. Dessuten er graffikken også bedre på PC, og sitter man der med monster PCen sin er det ingen konsoll som kan slå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...