BlastyTrasty Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) As some recent events indicate, the community is beginning to make headway in cracking open Sony's PlayStation 3 console. The PS3News site's dev has announced that they have successfully decrypted ELF file from a PS3 game disc. Quoting CJPC's post regarding the details: This removes BOTH the disc layer of encryption on the EBOOT.BIN, as well as the file layer of encryption. Here's a screenshot of the decrypted file to give the readers an idea of their current progress: Aside from the announcement, the dev team also states that they've successfully downgraded a PS3 without using a previous flash dump backup. That's all the information we've picked up so far regarding this ongoing project. Drop by again in case we receive word of any related updates. GIMME XBMC Håpar nokon geeks fiksar det slek at PS3 kan erstatta min 5(!)år gamle xbox no Forøvrig klar over denne oppdaginga siktar meir mot pirat spel på PS3 -- men eg håpar nokon tenkjer hakket lengre. kjelde: http://ps3.qj.net/PlayStation-3-Game-disc-...g/49/aid/113022 (spam/spyware filters engage!) Endret 6. februar 2008 av Gaz West Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 En linux-port av XBMC har vel vært mulig å lage helt fra starten. Ser ikke hvorfor dette skulle åpne for det? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Kan noen forklare meg hva dette vil si? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det vil si at det er folk som jobber som F med å prøve å få til å kjøre usignert kode på ps3. For eksempel kjøre piratkopierte ps3 spill, emulatorere o.l. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Gjør meg ingenting om de får til noe digg multimediesenter greier, men jeg håper sony klarer å holde ps3 piratfri en god stund fremover. Om ikke annet må det slå ut på spill salgstallene i forhold til 360 og wii, selv med en litt mindre "installbase". Noe som kan gjøre utviklerne mer ps3 vennlige enn de har vært til nå. Endret 6. februar 2008 av tidus2k4 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 En linux-port av XBMC har vel vært mulig å lage helt fra starten. Ser ikke hvorfor dette skulle åpne for det?Jau, og det har jo fungert utruleg bra og. Nei vent no litt. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 En linux-port av XBMC har vel vært mulig å lage helt fra starten. Ser ikke hvorfor dette skulle åpne for det?Jau, og det har jo fungert utruleg bra og. Nei vent no litt. Så hvorfor skal det bli bedre nå hvis de evt. kan åpne muligheten for homebrew? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ett steg nærmere piratkopiering på PS3 altså.. "Hurra". Lenke til kommentar
Avean Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Om de får til å cracke den så har de fortsatt ett problem, folk må fortsatt skaffe seg Blu-ray brenner noe som forøvrig er *host* ganske dyrt Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ikke om man kan legge blu-ray image rett på harddisken.. Man får ikke plass til så mange though Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Både brennerne og platene koster jo skjorta og litt til. Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Mja. Hvis man installerer den forgjettede 500gb harddisken, så er det vel plass til ett spill eller to... Det blir nok fett hvis de klarer dette her, men sony kommer nok til å gjøre sitt for å stoppe det. Har en kamerat som ikke akuratt er fornøyd med hva som skjedde med den cracka xboxen når den ble koblet til internett... Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ikke om man kan legge blu-ray image rett på harddisken.. Man får ikke plass til så mange though Samtidig kan de ikke være over 4GB (pga FAT32 restriksjoner). Nei, jeg ser ikke helt for meg at piratkopiering blir det helt store på PS3. Hvertfall ikke for mannen i gata sånn som på PS2. Lenke til kommentar
sagosen Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Klarer meg personlg uten piratkopiering på PS3, lker at det er såpass åpne muligheter på denne maskina fra før av, har enda ikkje installert linux på den, men det er fordi eg ikkje har byttet ut disken så langt. Etter xbox-nedlastinga eg gjekk fullstendig bananas på er det nesten ltt deilig å heller fokusere på eit par spel om gangen og faktisk kanskje bi FLINK i dei også. Får så J****G bank i tekken 5 på nettet, og eg som trudde eg var flink!! Akk ja. La crackerene cracke. I'll stay out of it. Om online-funksjonene blir forkrøplet mister boksen så sinnsykt mykje, offline gaming er kun kult for die hard single player fans og folk med stor gamer-omgangskrets. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Hva skjedde med tiden hvor man kjøpte spill? Jeg har absolutt ingen behov for å ha piratkopierte spill på PS3. Sony vil jo helt klart jobbe hardt imot dette, og jeg tviler på det noen gang vil fungere 100% i disse onlinedager. Endret 7. februar 2008 av LueDotten Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jøss, ting skjer altså Men jeg er faktisk ganske sikker på jeg ikke kommer til å brenne så mange spill denne generasjonen, det er noe med den eiefølelsen altså =D Men avspilling av mkv BØR skjer snarest. Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Leser en kommentar på den kildesiden hvor en skriver: Unfortunately, they've done a little better job with the PS3 as far as making sure people need to update. Accessing anything online checks to make sure you're running the latest firmware. They could easily ban your machine if they detect any custom firmware running on it. Not a risk worth taking, IMHO. With PSP, this is much more difficult for Sony to control due to the reduced dependency on online features and lack of firmware checks before using such features. However, if this crack leads to the ability to make "signed" homebrew apps, which I think is more likely given the nature of this hack, well, then that's entirely different. You won't need custom firmware to run homebrew. You'll just need to know how to write/install apps to work on the PS3. Hello emulators! Det vil si at dem ikke får bannet deg fra online tjenester så lenge dem lager homebrew du kan kjøre med nyeste firmware. PS3 tror altså at det er godkjente programmer som ligger inne. Genialt for da kan du legge inn en mediaavspiller som spiller alt av formater. Også bruker den all kraften av ps3. Er ikke piratkopiering jeg er intr. i. Men en bedre mediaspiller og kanskje du får bedre nettleser. Legge inn en msn klient osv. Marius Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hadde vært herlig med en skikkelig mediaspiller slik at det hadde blitt mulig å spilt av flere filmformater. Da hadde jeg kunnet koblet eksterndisken rett i konsollen og sluppet tversity. Når det gjelder piratkopiering av spill tviler jeg sterkt på at jeg kommer til å drive med det hvis det skulle bli mulig. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) En linux-port av XBMC har vel vært mulig å lage helt fra starten. Ser ikke hvorfor dette skulle åpne for det?Jau, og det har jo fungert utruleg bra og. Nei vent no litt. Du kan jo ikke uttale deg om det har fungert bra eller ikke før noen har lagd det. Det er helt åpent for medieavspilling og enkel emulering slik det er nå, det mangler bare et community som lager slikt. Er en del folk som jobber allerede, med ting som spu-medialib, og forhåpentligvis vil dette miljøet vokse etter hvert. Ser ikke helt at konsollen absolutt må hackes, når de har gjort den såpass åpen som den faktisk er. Det er store muligheter allerede med Linux, noen må bare lage en enkel PS3-sentrert mediasenter-distribusjon, slik at også idioter klarer å bruke det. Allerede spiller jeg SNES-spill med PS3-spaken, og ser på filmer i hvilket format jeg måtte ønske (HD-filmer blir smooth med spu-medialib). Det gjenstår ikke stort mer enn en elegant og enkel innpakning. Endret 7. februar 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Er ikke piratkopiering jeg er intr. i. Men en bedre mediaspiller og kanskje du får bedre nettleser. Legge inn en msn klient osv. Enig med deg der. Internett klienten er forferdelig dårlig og medieavspilleren kunne ha vært myyyyye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå