Gå til innhold

Har sett på 2 gaming PC-er ca 10000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Muligens burde du også valgt Asus "Top gun" skjermkort...det koster 450 kroner mer....

så det får du vurdere....

Dette skjermkortet er et overklokket 8800 GT...fra 610 til 700...det er mye...

 

Hvorfor betale ekstra for noe som er så enkelt å gjøre selv?

vell, nå burde du føle deg litt som nick-bildet ditt. trådstarter har åpenbart ikke orken eller viljen til å gjøre det selv...eller kuNnskapen..

Lenke til kommentar
vell, nå burde du føle deg litt som nick-bildet ditt. trådstarter har åpenbart ikke orken eller viljen til å gjøre det selv...eller kuNnskapen..

 

Javel? Kan ikke lese noen sted i denne tråden der trådstarter tydelig har sagt at han ikke orker eller har vilje til å gjøre noe slikt. Så derfor mente jeg at han kunne gjøre det selv og bruke de pengene han har spart på kanskje bedre ram. Jeg hadde heller ingen peiling på overclocking av skjermkort for en liten stund siden, men ved hjelp av nettet fant jeg frem til det meste og det tok ikke lange tiden heller.

Lenke til kommentar
vell, nå burde du føle deg litt som nick-bildet ditt. trådstarter har åpenbart ikke orken eller viljen til å gjøre det selv...eller kuNnskapen..

 

Javel? Kan ikke lese noen sted i denne tråden der trådstarter tydelig har sagt at han ikke orker eller har vilje til å gjøre noe slikt. Så derfor mente jeg at han kunne gjøre det selv og bruke de pengene han har spart på kanskje bedre ram. Jeg hadde heller ingen peiling på overclocking av skjermkort for en liten stund siden, men ved hjelp av nettet fant jeg frem til det meste og det tok ikke lange tiden heller.

herregud, det er vel mulig å tenke seg at det kanskje er en grunn til at han skal ha en ferdig satt sammen og installert PC? ;)

Og ja, overklokking er rimelig enkelt, spesielt GPU.

Men tror neppe han her tar den "sjansen"....

Lenke til kommentar
Ja,vet..

Men har tenkt på xp pro :p

 

Det ville jeg godt for og... synes det er så mye tull med Vista, men det kan jo ha endret seg etter at SP1 har kommet.

mhm, mye tull. XP er heller ikke feilfritt, men titusen ganger bedre...

Uansett, Det finnes utrolig mange ulemper med 64-bit OS systemer, du kan trenge å patche opp spill/programer, enkelte programer er vanskelige å finne drivere til...

Hadde litt problem med Bf2, og patche det opp til 64-bit...men fikk det til tilslutt..

Lenke til kommentar
Ja,vet..

Men har tenkt på xp pro :p

 

Det ville jeg godt for og... synes det er så mye tull med Vista, men det kan jo ha endret seg etter at SP1 har kommet.

mhm, mye tull. XP er heller ikke feilfritt, men titusen ganger bedre...

Uansett, Det finnes utrolig mange ulemper med 64-bit OS systemer, du kan trenge å patche opp spill/programer, enkelte programer er vanskelige å finne drivere til...

Hadde litt problem med Bf2, og patche det opp til 64-bit...men fikk det til tilslutt..

 

Er det noen slags oversikt over hvilke 32-bits programmer som vil fungere i et 64-bit OS ? Har tenkt å kjøpe 4gb ram til PC-en jeg bygger, men har lyst til å få utnyttet rammen til det fulle selvfølgelig. Skal hovedsakelig brukes til musikk, så programmer som Pro Tools, Cubase, Reason og Fruityloops trenger å fungere i et 64 bit XP.

Lenke til kommentar
herregud, det er vel mulig å tenke seg at det kanskje er en grunn til at han skal ha en ferdig satt sammen og installert PC? ;)

Og ja, overklokking er rimelig enkelt, spesielt GPU.

Men tror neppe han her tar den "sjansen"....

 

Hehe, det har neppe mye å si. Kjenner en del som har kjøpt ferdigkonfigurerte pc-er og overklokker som bare det uansett. De velger det siden da vet de at alle delene kjører bra sammen.

 

Men tilbake til topic, så vil jeg si at jeg aldri har opplevd noen problemer med Vista 64-bits. Og selvfølgelig, det kommer jo an på hvilke programmer du bruker også. Det sier jo seg selv at flere år gamle programmer ikke akkurat liker Vista for å si det sånn.

Lenke til kommentar
programene funker på 64-bit..det er bare det stresset med å patche det opp....maaange program må dette gjøres med....

 

Det høres jo rimelig betryggende ut, at det hvertfall går ann å få de til å funke i 64-bit OS. Er det stor jobb å patche programmer opp ??

hehe, nei....bare å google litt....

Lenke til kommentar
programene funker på 64-bit..det er bare det stresset med å patche det opp....maaange program må dette gjøres med....

 

Det høres jo rimelig betryggende ut, at det hvertfall går ann å få de til å funke i 64-bit OS. Er det stor jobb å patche programmer opp ??

hehe, nei....bare å google litt....

Det er jo snakk om gamle programmer her da. Hvor stor er sjangsene for at det første du gjør etter at du har installert Windows 64bit er å dytte masse gammelt skrot inn på harddisken? Foresten har jo sp1 kommet ut også nå, og det vil jo si at mangen av feilene er fikset. Flere og flere programmer og spill blir kompitable med vista. I tillegg støtter vista DirectX10, noe som ikke Xp gjør. Dvs. bedre grafikk i flere av de nye spillene, og det er jo vel å bra i en ny gamingpc.

 

Er xp bruker selv, og forguder dette OS'et mer en moren min. Men ettersom jeg snart skal bygge ny pc, blir det nok Vista pga. 64bit for 4GB ram og DX10 til grafikkortet osv.

Lenke til kommentar
programene funker på 64-bit..det er bare det stresset med å patche det opp....maaange program må dette gjøres med....

 

Det høres jo rimelig betryggende ut, at det hvertfall går ann å få de til å funke i 64-bit OS. Er det stor jobb å patche programmer opp ??

hehe, nei....bare å google litt....

Det er jo snakk om gamle programmer her da. Hvor stor er sjangsene for at det første du gjør etter at du har installert Windows 64bit er å dytte masse gammelt skrot inn på harddisken? Foresten har jo sp1 kommet ut også nå, og det vil jo si at mangen av feilene er fikset. Flere og flere programmer og spill blir kompitable med vista. I tillegg støtter vista DirectX10, noe som ikke Xp gjør. Dvs. bedre grafikk i flere av de nye spillene, og det er jo vel å bra i en ny gamingpc.

 

Er xp bruker selv, og forguder dette OS'et mer en moren min. Men ettersom jeg snart skal bygge ny pc, blir det nok Vista pga. 64bit for 4GB ram og DX10 til grafikkortet osv.

hehe, DX10 er som mange andre sier et dårlig påfunn. Er rett og slett DX9 med litt extra....DX10 forbedrer ikke grafikk så stort som det var uttrykk for at det skulle gjøre når det kom....

 

 

programene funker på 64-bit..det er bare det stresset med å patche det opp....maaange program må dette gjøres med....

 

Det høres jo rimelig betryggende ut, at det hvertfall går ann å få de til å funke i 64-bit OS. Er det stor jobb å patche programmer opp ??

hehe, nei....bare å google litt....

Det er jo snakk om gamle programmer her da. Hvor stor er sjangsene for at det første du gjør etter at du har installert Windows 64bit er å dytte masse gammelt skrot inn på harddisken? Foresten har jo sp1 kommet ut også nå, og det vil jo si at mangen av feilene er fikset. Flere og flere programmer og spill blir kompitable med vista. I tillegg støtter vista DirectX10, noe som ikke Xp gjør. Dvs. bedre grafikk i flere av de nye spillene, og det er jo vel å bra i en ny gamingpc.

 

Er xp bruker selv, og forguder dette OS'et mer en moren min. Men ettersom jeg snart skal bygge ny pc, blir det nok Vista pga. 64bit for 4GB ram og DX10 til grafikkortet osv.

og sp1 av vista, ja de har rettet endel men det er fortsatt mange momenter som står uferdig...ikke vet jeg hva som er rettet opp, men det er det folka sier....så tror det er liten grunn til å juble over sp1..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...