AK47 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Har nå fått spilt litt på nett og fått samlet litt erfaring. Men det er bare så utrolig mange taktikker der ute. Noen kommer uforbredt, mens andre kommer du tilfeldig over selv. Hvorfor holde taktikken for seg selv? Andre bruker den garantert. Det skader vel ikke å dele noen taktikker med hverandre? Jeg kan jo begynne med en artig en jeg kom over i går. Jeg spilte GLA mot en spiller som spilte kineser. Han hadde sju overlord tanks stående klar til å angripe meg. Jeg rakk å produsere sju bomb trucks og en rocket buggy. Jeg numererte bombebilene og sendte rocket buggyen gjennom motspillerens styrker for å få oversikt. Og det ble morsomt! Jeg hadde ventet at de fleste bombebilene skulle bli skutt før de nådde målet, men tanksene fulgte rakettbilene med tårnene for å prøve å treffe denne rakettbilen. Og disse tanksene er ikke akkurat de raskeste. Med kanonene pekende fra bombebilene fikk jeg tatt alle Er det forresten noen som har noen tips mot disse usynelige kineserene som overtar bygninger? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 når du er usa oppgraderer du tanks/humvee med spionfly så ser du usyndlige units, med GLA plasserer du radarbiler rundt omkring i basen, da er det vansklig å komme til med Black Lotus(hackeren som kan ta over bygninger). Har forsåvidt en kongetaktikk med USA, den går enkelt og greit ut på og rushe med helikopter...er utrolig effektivt(vertfall når man spiller 1vs1, men fungerer også i større games hvis de du spiller mot ikke rusher deg). startpengene er nok til å få 3-4 helikopter og det første vil vere ferdig før motstanderen rekker å få opp antiluft-tanks, fly rundt basen(til motstanderen) og ta ut strømmen(mot GLA dreper du arbeiderene) som vandligvis folk bygger bakerst... det er mulig og contre taktikken med å bygge veldig mange rakett-folk helt i starten, men da ville det vere utrolig lett og plaffe dem ned med en fulllasta humvee... Lenke til kommentar
Byggerne Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Yes, ingen tvil om at Generals er et nytt å spennende spill, det beste strategi spillet jeg har spillt til nå hvertfall (smak og behag). Good er det jo å spille dette spillet på LAN, særli når du hører responsen fra kammeratene dine som kansje mistet all strøm etter et Scud Luncher angrep Her kommer en del tips som jeg har erfart til nå hvertfall. -Unngå å bygg strømfabrikkene tett i tett, spre dem heller. Ser du at en fiende har strømfabrikker tett i tett "Spreng dem". Han vil da bli ganske svak for forsvar. -Om en fiende har rysta opp en samling av tangser eller biler i eller utenfor basen. Er du da GLA, lag noen "hijack'ere" (bilkaprere) og ta over dem. Kjør dem så hjem til nbasen din, eller gi dem et overraskende angrep - Selv spiller jeg mye USA. Byger mange "suplies" som gir meg jevnlig med penger. Har helikopter og fly satt til å "garde" (overvåke) luftrommet i og utenfor basen. Her er helikpopterene effektive til "defence". Har noen grupper Aurora fly bestaende av to fly per gruppe. Tilsvarer 2 grupper per flyplass om en har 4 Aurora fly da. Disse har en stående klar fullt med healt og raketter og sender dem ut for å ta ett og ett mål om gangen for å gjøre de andre svake. Veldig sterke på å bombe. Tips: når en er tom for resurser, har en sine "suplies" hos amerikanerne. Av erfaring har jeg alltid fått paratroopers sendt ned over mine suplies, og mister jeg da mange av desse begynner jeg å svette litt, da blir jeg svak. Gard derfor dine suplies alltid med ett helikopter eller to, det gjør du med å trykke på helikopteret og så det grønne skjoldet. Du vil da kunne velge området for garding, det samme kan du gjøre med alle andre styrker, særlig bra er det å gjøre dette med fly, de vil da garde luftrommet og fungere som overvåking. Ps: Angrip andre sine hovedvåpen, desse kan sette deg ut, og beskytt dine egne. Lykke til, håper at vi kan holde denne diskusjonen i gang, med jevnlig å dele kunnskaper og taktikker om Generals. Byggerne oppfordrer nok en gang til BYGG!! Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Eneste jeg kan si utenom det som er sagt er at uansett hvem man spiller, så vær kjapp. Første par gangene jeg prøvde mp ble jeg knust før jeg hadde kommet skikkelig i gang. Jeg syntes nemlig at litt av hele morroa er å ta seg litt tid, å bygge opp sakte men sikkert. Dette funker altså dårlig i mp hvis ikke motstanderen syntes det er like artig. Det virker som om noen bare vil bli fortest mulig ferdig :smile: Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Blitzkrieg burde funke bra. Skikkelig bombing med fly, så renser du opp alt med tanks senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå