Kaarekork Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Hei alle Jeg kjøpte en ferdig PC gjennom Komplett for et knapt år siden. Jeg er ikke helt fornøyd med ytelsen, og skulle ønske den kunne kjørt litt bedre. Jeg bruker den hovedsakelig til spill, internett og musikk+film. Jeg har Vista på den (urk!). Saken er da at jeg om litt får en slump penger, og jeg ønsker å oppgradere den Så det jeg lurer på er hvilke komponenter jeg får mest ut av å bytte ut, og hva jeg da burde bytte til. Jeg har først og fremst tenkt på å bytte ut grafikkortet, for dette gir vel endel ytelse for penga i forhold til spill? Jeg har ikke nok kunnskap egentlig til å vurdere dette, men nok til å klare å sette inn evt deler jeg bytter ut PC-en jeg har idag: XFX GeForce 7900GS 525M 256MB GDDR3, XT-X, PCI-Express, 525/1550Mhz, 2xDVI Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2, Socket-AM2, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16 Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2, 16MB 7200RPM AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2, 1MB, BOXED m/vifte Dette er såvidt jeg vet ting det kan være verdt å bytte ut, kabinett og sånt er vel ikke nødvendig, men jeg er åpen for forslag. Jeg setter veldig pris på anbefalinger, og på forhånd takk Endret 6. februar 2008 av Ultraman Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg er ikke helt fornøyd med ytelsen, og skulle ønske den kunne kjørt litt bedre.Sånn er det bare, enkelte ting blir man aldri fornøyd med Vel, det virker som om alle komponentene du har i maskinen din var på topp for et par års tid siden. Jeg vil gjette på kombinasjon skjermkort/cpu vil gjøre mest nytte for seg i spill. Men også partisjonering og valg av software kan ofte ha en direkte påvirkning av ytelse i spill. Visste du f.ex at lese/skrive-ytelsen på en harddisk er best på begynnelsen (første partisjonen fysisk ytterst på disken). Så hvis jeg hadde din maskin, så ville jeg ønsket en harddisk til pluss oppgradering av skjermkort, da jeg tror det kan gi mer ytelse i spill enn oppgradering av cpu. Men det er bare min magefølelse - har ikke satt meg veldig mye inn i am2-prosessorers ytelse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå