Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en klikker når jeg bruker utorrent

Anbefalte innlegg

Hei

PC-en min klikker bestandig når jeg har utorrent oppe å går i løpet av natta. Alt fungerer ellers når jeg har det på, men akkurat når det skal stå gjennom hele natta og laste ned så klikker hele PC-en. Når jeg da neste dag skal gjøre noe på PC-en så får jeg ikke opp utorrent-vinduet uansett hva jeg gjør. Ellers får jeg ikke tilgang til en drit på PC-en, alle programmer og alt fungerer ikke. Får bare meldingen: "Windows får ikke tilgang til den angitte enheten, banen eller filen. Kansje har du ikke tilgangsrettighet til objektet."

Så da må jeg bare hive meg på svenskeknappen og da fungerer det fint igjen. Begynner å bli rimelig lei av å restarte hver eneste dag nå, og jeg mistenker at det er utorrent som er skyld i problemet. Har oppdatert til nyere versjon men likevel er det slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert noen som kommer til å si "BLA BLA BLA PIRAT KOPIERING FY FY BLA BLA".. Men kanskje du kan prøve et annet program en Utorrent

Unødvendig post :thumbdown:

("BLA BLA BLA PIRAT KOPIERING FY FY BLA BLA""

Det finnes en drøss av ting på "torrent-nettverket" som ikke er piratvare.

Dessutten, så nevner ikke trådstarter hva han laster ned, så da har ikke du noen grunn til å dra inn "pirat" i denne sammenhengen!!

Selv om 98% laster ned piratvarer med torrents, er det fortsatt 2% som ikke gjør dette, kanskje Brian_N er en av disse :).

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Sikkert noen som kommer til å si "BLA BLA BLA PIRAT KOPIERING FY FY BLA BLA".. Men kanskje du kan prøve et annet program en Utorrent

Jeg har streng talt ikke nevnt noe som helst om piratkopiering her har jeg vel? Jeg har kun et spørsmål om selve programmet, noe som ikke går under piratkopiering.

Selv om 98% laster ned piratvarer med torrents, er det fortsatt 2% som ikke gjør dette, kanskje Brian_N er en av disse :).

:whistle:

Begrens antall tilkoblinger i utorrent til 50.

bittorrernt->connections globally 50

Skal prøve dette i dag og se om PC-en er brukbar i morgen tidlig.

Jeg har også nyeste versjon, 1.7.7 eller noe slikt, så det er helelr ikke problemet. Jeg liker utorrent såpass godt at å bytte til azureus er siste utvei, har prøvd det før.

I dag funka ikke PC-en i det hele tatt når jeg slo den på, fikk kun No signal på skjermen. Første gangen på lenge det har skjedd.

Edit: Hadde 1000 connections på, hehe kansje det som er problemet?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

utorrentmf2.th.jpg

Synes forresten jeg har bare pisshastighet ned hele tiden, alt skal jo være i orden med portene. Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke får mer fart. Ja, jeg vet at jeg har mange seeds, men det er begrensning på de, og jeg mener at jeg likevel skal klare mer nedhastighet enn det der med alle de seedingene på.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Her går det nok bort både litt ressurser på å holde kontakten med alle seeds og på uthastighet.

Hva slags linje har du?

Hvor mye av den får du i følge modemet/routeren din utnyttet?

Har du satt en global begrensning på uthastigheten eller er den satt på hver enkelt torrent?

Stusser litt på de som anbefaler å bytte til azureus da denne er godt kjent for å sluke ressurser. Det er tydelig at pcen sliter nok fra før uten å måtte kjøre et javaprogram som sluker 20-30k mem...

Søk etter en utorrent tweak på nettet

Endret av norpreacher
Lenke til kommentar
Her går det nok bort både litt ressurser på å holde kontakten med alle seeds og på uthastighet.

Hva slags linje har du?

Har du satt en global begrensning på uthastigheten eller er den satt på hver enkelt torrent?

Stusser litt på de som anbefaler å bytte til azureus da denne er godt kjent for å sluke ressurser. Det er tydelig at pcen sliter nok fra før uten å måtte kjøre et javaprogram som sluker 20-30k mem...

Har egentlig en 20mbit linje, men får maks utnyttet 8,5mbit. Jeg har satt en total begrensning på opplastningshastigheten på 100kb/s. Prøvde å redusere antall tilkoblinger i går til 50 som nevnt litt lengre opp her, og den fungerte da jeg sjekka nå i sted. Så hvis den fortsatt er slik når jeg kommer hjem så var vel det problemet. Men hastigheten er jeg ikke fornøyd med enda, den lå fortsatt på 15-20kb/s ned da jeg sjekka i dag.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Hva slags linje har du?

Har egentlig en 20mbit linje, men får maks utnyttet 8,5mbit. Jeg har satt en total begrensning på opplastningshastigheten på 100kb/s. Prøvde å redusere antall tilkoblinger i går til 50 som nevnt litt lengre opp her, og den fungerte da jeg sjekka nå i sted. Så hvis den fortsatt er slik når jeg kommer hjem så var vel det problemet. Men hastigheten er jeg ikke fornøyd med enda, den lå fortsatt på 15-20kb/s ned da jeg sjekka i dag.

Det er en del trackere som begrenser nedlastingshastigheten, om du begrenser opplastingshastigheten, samt at ratioen (Forholdet mellom opp og nedlasting) på trackeren også har en god innvirkning på hvor mye trackeren ber de forskjellige seederne laste opp til deg. Men om du har en del filer du laster opp via samme trackeren men ratio rundt 1, burde det ikke være noe problem.

Et spørsmål til: Har du åpna portene både i ruteren, og en eventuell svitsj du har som kan ha brannmur?

enda et: bruker du default port i utorrent?

Endret av Ocularis
Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg forandre porten i utorrent fra 12308 som standard til 12845 som jeg bare fant på. Restartet programmet også for sikkerhets skyld. Startet PFConfig og fant frem til min router og valgte at programmet selv skulle finne ip adresse til routeren osv. Gikk da til neste bilde og fant frem utorrent i programlista, og trykket forward this application. Deretter satte jeg UDP og TCP portene til 12485 som jeg valgte i utorrent. Trykket finish og avsluttet programmet. Så nå har jeg utorrent oppe igjen og venter på om det ble noe forbedring, har nå ventet 20-30min og fortsatt er jeg ikke imponert.

utennavncg6.th.jpg

Brukte speedguiden på utorrent og den viser at porten skal være åpen.

OK! Port 12845 is open and accepting connections.

You will be able to receive incoming BitTorrent connections.

Lenke til kommentar

for "oss" har vi Azureus v.2.5.0.4 ;)

Den er ikke javabasert, og stjeler ned mot null ressurser.. Alle versjonene etter 3.0.0.2 Beta er crap (3.0.0.2 Beta til 3.0.4.2 Beta)

Er det forresten noen som vet hva jeg kan gjøre for å få Azureus (og alle andre .torrent-programmer jeg har prøvd) til ikke å stjele hele linja? (har bred linje, og lav ned-hastighet med Azureus, men internett går like så fordømt tregt uansett (burde hatt minst 4 Mb til disposisjon konstant, men det tar ofte over et minutt å laste en internettside (og det gjelder på hele linja; alle pcene i huset))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...