pellemann Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Under clean install av windows har jeg kommet i den merkelige situasjonen at under boot etter komplett innstalasjon får jeg beskjed om å sette inn boot disk. når jeg booter med xp cd i spiller starter alt som normalt, men når jeg booter uten denne kommer beskjeden ovenfor. har ikke dette før og trenger litt hjelp. jeg har ikke gjort noen endring på hardwaren siden sist innstall. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 har du flere enn en disk? høres ut som noe MBR tull Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 nei, de andre diskene er frakoblet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Skulle gjerne sett den meldingen du får, for å bestemme hvor den kommer fra. Kan du ta bilde av den? Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Kan ikke ta skjermkopi siden feiler oppstarten, men der står disk boot failure, please insert boot disk and press enter. har jeg xp cd i når den booter går alt som det skal. Endret 7. februar 2008 av pellemann Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Den meldingen kommer fra BIOS. Den finner enten ikke MBR kode, eller ingen aktiv partisjon. Er du helt sikker at BIOS menyene for bootrekkefølge er riktig satt opp? Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Last ned denne filen, kjør programmet, og legg ut MBRlist.txt. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 kan prøve det, eller en ny clean install. ganske frustrert nå. Men bootrekkefølge står først som cd deretter harddisk. uten cd kommer den mld. Kjører jeg boot med kun harddisk (både som boot oppsett og uten cd stasjon) får jeg også opp denne melding. Det merkelige er at jeg har gjort dette noen ganger før uten problemer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Det er den ene menyen. Det er en til, som velger hvilken harddisk som kommer først, hvis du har mer enn en. Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Har bare den ene koblet til nå ja. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ser du i disken i BIOS? Er den faktisk med på menyen for bootrekkefølge? Og da tenker jeg på den menyen jeg nevner i post #8. BIOS kan være veldig forskjellige, men et sted må disken vises i bootmeny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå